خلاصه
میزان سختی کلمه کلیدی یک فاکتور بسیار مهم در پیاده سازی استراتژی حیح سئو است که در این مقاله به طور کلمل ابزارها و روش های مختلف سنجش آن را بررسی می کنیم.
سختی کلمات کلیدی یک معیار بسیار مهم است که هنگام انجام تحقیق کلمات کلیدی و ایجاد استراتژی سئو خود باید به آن توجه کنید. این پارامتر مشخص می کند برای اینکه کلمه مورد نظر در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، به چه مقدار تلاش، هزینه و زمان نیاز است. دانستن این موضوع می تواند یک دید واقع گرایانه به شما بدهد و استراتژی مناسب تری داشته باشید.
هر ابزار سئو روش خاص خود را برای محاسبه سختی یک کلمه کلیدی دارد؛ بنابراین در این مقاله، نحوه کار با چند ابزار معروف را بررسی میکنیم. ما روش گام به گام را که برای درک آنچه برای پیروزی لازم است را بیان می کنیم و همچنین از برخی استراتژی های محرمانه برای ارزیابی رقابت کلیدواژه رونمایی می کنیم که تصویری فوق العاده واضح به شما از آنچه شما نیاز است انجام دهید تا از رقبای خود بالاتر قرار بگیرید، ارائه می دهد.
سختی کلمه کلیدی چیست؟
سختی کلمه کلیدی اصطلاحی است که نشان می دهد کسب رتبه برای وب سایت شما در هر کلمه کلیدی چقدر دشوار خواهد بود. درک رقابت هر کلیدواژه ای به شما در هدایت استراتژی سئو و پاسخ به سوالات زیر کمک می کند.
- رقابت در این کلمه کلیدی چه قدر سخت است؟
- آیا پتانسیل رقابت در این کلمه کلیدی را دارم؟
- آیا باید از منابع خود برای کسب رتبه این کلمه کلیدی استفاده کنم یا بهتر است در جاهای دیگر استفاده شود؟
ابزارهای سئو معمولاً به صورت حدودی سختی کلما کلیدی را به شما نشان می دهند و همه آنها تمام عوامل رقابت را در نظر نمی گیرند؛ اما معمولاً با استفاده از فاکتورهای زیر می توانید تخمین صحیحی از سختی کلمه کلیدی داشته باشید.
- قدرت URL
- قدرت دامنه
- قابل اعتماد بودن URL
- قابل اعتماد بودن دامنه
- تعداد بک لینک و دامنه لینک دهنده
- زمان مورد نیاز تا رسیدن به نتیجه
- محبوبیت کلمه کلیدی
- کیفیت محتوا مورد نیاز
- قصد کاربر از جست و جو
ابزارهایی سنجش سختی کلمه کلیدی
هر ابزار SEO روش اختصاصی خود را برای محاسبه سختی یک کلمه کلیدی دارد، بنابراین بیایید با درک ابزارهای اصلی پیش بینی در مورد رقابت کلمات کلیدی و نحوه محاسبه آن شروع کنیم.
- Ahrefs
- SEM Rush
- KWFINDER
- MOZ
- سایر ابزارها