نقشه کلمات کلیدی (keyword mapping) یک قدم مهم در سئو داخلی میباشد که با کمک آن میتوانید یک استراتژی خوب برای سئو و بازاریابی ایجاد کنید. در این مقاله به اهمیت نقشه کلمات کلیدی و نحوه پیاده سازی صحیح آن می پردازیم.

داشتن یک استراتژی بازاریابی موثر نیازمند سئو است و تحقیق کلمات کلیدی که یکی از پایه های سئو سایت میباشد به عنوان یک شمای کلی برای ساختار و محتوای بالقوه سایت شما عمل می کنند، اما تمرکز و سرمایه گذاری تنها بر روی کلمه کلیدی اصلی کافی نیست. برای رسیدن به موفقیت در سئو باید روی دامنه وسیعی از کلمات کلیدی تمرکز کنید. استفاده از کوئری های مختلف یک راه هوشمندانه برای افزایش ترافیک و ارتقای دامنه سایت میباشد. اگر بخواهید از تمام کوئری های مهم که کاربران جستجو میکنند، استفاده نمایید، باید نقشه کلمات کلیدی (keyword mapping) را در برنامه سئو داخلی خود قرار دهید. در این مقاله از بخش آموزش سئو وب وان، قصد داریم کاملترین راهنمای نقشه کلمات کلیدی را به شما ارائه میکنیم.

نقشه کلمات کلیدی چیست؟

در ساده ترین شکل، نقشه کلمات کلیدی (کیورد مپینگ) چارچوبی برای کلمات کلیدی است که شما انتخاب کرده اید و ساختار سایت شما را نشان می دهد. هدف نهایی نقشه کلید واژه ها این است که به شما در کشف کلمات کلیدی، محتوا و ایجاد صفحات جدید برای جذب ترافیک بیشتر کمک کند.گوگل وب سایت شما را رتبه بندی نمی کند، بلکه در عوض هر صفحه یا URL را به صورت جداگانه رتبه بندی می کند. این بدان معناست که هر صفحه در سایت شما باید برای مجموعه ای از کلمات کلیدی بهینه سازی شود تا به رتبه دلخواه شما برسد. هنگامی که کلمات کلیدی خود را انتخاب میکنید یا اصطلاحا آنها را نقشه میکنید، معمولاً یک کلمه کلیدی اصلی و سپس یک سری کوئری های مرتبط یا کلمات کلیدی LSI خواهید داشت که کلمه کلیدی اصلی را حمایت میکنند.

برای هر کدام از این کوئری ها و اصطلاحات باید یک صفحه جدا در نظر گرفته شود که برای آن کلمه کلیدی بهینه شده باشد. گوگل با بررسی ارتباط تمام این کلید واژه ها، نه تنها به آن صفحات رتبه می دهد بلکه رتبه لندینگ پیجی که برای کلمه کلیدی اصلی بهینه شده است را بهبود ارتقا خواهد داد.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!