در سئو امروزی برای کسب رتبه های برتر نیاز به بک لینک های با کیفیت دارید. اگر نمی دانید معیارهای یک بک لینک با کیفیت چیست، این مقاله رو از دست ندهید.

همه می دانند که بک لینک ها یکی از مهم ترین عوامل سئو هستند، اما در مورد ارزیابی کیفیت بک لینک ها اغلب سوء تفاهم زیادی وجود دارد. چه چیزی بک لینک را به یک بک لینک با کیفیت تبدیل می کند؟ کدام پیوندها برای بهبود رتبه مفید هستند؟
این مقاله نحوه تعیین کیفیت بک لینک را بر اساس سالها تجربه و همچنین تصورات غلط رایج در مورد ارزیابی کیفیت بک لینک را توضیح می دهد.

بک لینک با کیفیت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

راه اصلی برای تعیین کیفیت بک لینک این است که بدانید برای تشخیص کیفیت یک بک لینک سه شاخص مورد نیاز است. این سه عامل عبارتند از:

  1. اعتبار
  2. قدرت
  3. ارتباط

قبل از هر چیزی یک بک لینک لزوماً نیازی به داشتن مقادیر بالایی از هر سه عامل بالا را ندارد. به عنوان مثال ، یک پیوند می تواند از نظر ارتباط قوی باشد، اما از نظر اعتبار و قدرت ضعیف باشد و همچنان یک بک لینک با کیفیت به شما برود. به همین ترتیب، یک پیوند می تواند اعتبار بالایی داشته باشد، اما از نظر ارتباط و قدرت ضعیف باشد؛ این پیوند هنوز هم می تواند مزایای فوق العاده ای برای رتبه بندی شما ایجاد کند.
در یک دنیای ایده آل، همه بک لینک های شما دارای مقادیر بالایی از هر سه عامل هستند. اما این ممکن (طبیعی) نیست. سایتی که فقط پیوندهایی مرتبط، پرقدرت و با اعتبار بالا دریافت می کند، از سمت گوگل غیر طبیعی تلقی می شود و می تواند برای آن سایت مشکل ایجاد کند.
ثانیاً، قضاوت در مورد کیفیت بک لینک ها چیزی بیش از ارزیابی این سه عامل است (که ما نیز به آن خواهیم رسید). این یک راه خوب برای ساده سازی مسئله برای قضاوت سریع است، اما همانطور که احتمالاً تا به حال می دانید، سئو چیز ساده ای نیست. قبل از اینکه به این عوامل دیگر بپردازیم، ابتدا کمی در مورد مثلث ارتباط، اعتبار و قدرت بپردازیم.

ارتباط:

میزان ارتباط یک بک لینک با محتوای صفحه، المان های سئو داخلی و موضوع کلی وب سایت لینک دهنده بستگی دارد. اگر کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی مرتبط سایت مقصد در دامنه سایت پیوند دهنده، URL، تگ تایتل، متا دیسکریپشن، برچسب های h، محتوا و انکر تکست وجود داشته باشد، ارتباط موضوعی بک لینک نیز افزایش می یابد.
اگر ارتباط بک لینک کم باشد، باید اعتبار یا قدرت بیشتری داشته باشد. اگر از اهمیت ارتباط موضوعی بالایی برخوردار است، ممکن است اهمیت ندهید که چقدر اعتبار یا قدرت دارد.

اعتبار

ضلع دوم مثلث کیفیت بک لینک است. اعتبار کمی پیچیده تر از ارتباط است، اما عموماً با قدرت کلی مشخصات بک لینک یک دامنه همراه با عوامل مبهم تر مانند اعتماد تعیین می شود. فاکتورهای اعتماد یک دامنه عبارتند از:

  • سن دامنه
  • کیفیت پروفایل بک لینک
  • میزان ترافیک ارگانیک
  • کیفیت محتوا
  • سوشیال سیگنال
  • و …

یک نمونه سایتی مانند CNN است. آنها دارای یک پروفایل بک لینک بسیار بزرگ هستند و به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد توسط گوگل در نظر گرفته می شوند. در Ahrefs، اعتبار یک سایت توسط DR (رتبه دامنه) مشخص می شود. می توانید اعتبار را با سرویس های دیگر مانند، Moz Majestic و غیره بررسی کنید. اگرچه هیچ یک از اینها تصویر کاملی از اعتبار وب سایت ها ارائه نمی دهند، اما ما عموماً برای قضاوت از DR استفاده می کنیم، زیرا به نظر می رسد دستکاری آن دشوارتر است. درست مانند بخش قبل، پیوند معتبری که قدرت و ارتباط پایینی دارد، می تواند برای شما عالی باشد.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!