کشور پرتغال همه­ساله میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان است، جاذبه­های گردشگری تاریخی و طبیعی به همراه آب و هوای معتدل این کشور دلیل سرازیر شدن گردشگران به این اقلیم است. در این مقاله از سایت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی معراج گشت همراه ما باشید تا مشهورترین جاذبه های گردشگری پرتغال را معرفی کنیم.

کشور پرتغال، شهر لیسبون

شهر لیسبون از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است، گشت و گذار در این شهر با وجود کوچه­هایی که با سنگ­فرش تزئین شده­اند و خیابان هایی که با رنگ­های شاد و نواخته­شدن موسیقی­های محلی که مختص لیسبون است، طراوت و پویایی و سرزندگی را در شهر جاری ساخته­اند، بسیار لذت­بخش است.

در کنار همه این زیبایی­ها امکان صرف بهترین غذاهای دریایی را هم اضافه کنید، تا اوج لذت را متصور شوید. اگر به شهر لسبون سفر کردید حتما به یاد­ داشته باشید که از صرف شیرینی سنتی این منطقه با نام پاستا ده ناتا غافل نشوید.

کشور پرتغال، شهر لیسبون، برج بلم

با جرئت می­توان گفت که یکی از مقصد­های گردشگرانی که راهی کشور پرتغال می­شوند، بازدید از برج بلم که در قسمت سانتاماریا که از توابع شهر لیسبون است، می­باشد. علتی که این برج را جذاب کرده است قرار گرفتن آن در وسط آب­های رودخانه است. برج بلم که ساختاری مستطیلی شکل دارد با هدف تقویت قوای نظامی و بالا بردن سطح استحکامات در برابر دشمن در سال 1513 به دستور پادشاه مانوئل اول، در منطقه ساحلی رودخانه تاقوس ساخته­شد. همه ساله مسافران زیادی با خرید تور اروپا مخصوصا برای سفر به لیسبون و دیدن این برج تاریخی اقدام می­کنند. به طوری که آمار ها حاکی از این است که هر ساله میلیون­ها گردشگر از این کلیسا بازدید به عمل می­آورند. اگر شما هم با این اطلاعات مایل به سفر به کشور پرتغال و شهر لیسبون با قیمتی به صرفه هستید، به سایت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی معراج گشت سر بزنید.

کشور پرتغال، شهر پورتو، کلیسای سائو فرانسیسکو

پورتو که کلیسای سائو فرانسیسکو را در خود جای داده است، یکی دیگر از شگفتی­های تاریخی پرتغال است، این کلیسا دارای قدمت تاریخی بالاست حتی گفته­شده که تاسیس آن در قرن چهاردهم صورت گرفته است. کلیسای سائو فرانسیسکو یک بار تحت مرمت قرار گرفته که نتیجه آن قرار دادن بیش از صد کیلوگرم طلا برای زیبایی طرح ها و نگاره های دیوار­های کلیسا بوده است.

کشور پرتغال، شهر سینترا، ییلاق پادشاهان پرتغال

اگر به شهر لیسبون سر زدید، هرگز فرصت بازدید از شهر سینترا را از دست ندهید، این شهر فاصله­ای 30 کیلومتری از لیسبون دارد، سینترا به دلیل آب و هوایی که دارد در گذشته محل گذران فصل تابستان از سوی پادشاهان پرتغال بوده است، به همین دلیل کاخ­ها و قصرهای باشکوه و تماشایی به همراه باغات سرسبز در این شهر خودنمایی می­کنند.از معروف­ترین کاخ­هایی که در شهر سینترا ساخته­شده می­توان به کاخ پنا اشاره کرد. این کاخ مملو است از رنگ­های شاد، قلعه­های کوچک و بزرگ در اطراف کاخ، سنگ­هایی که با حکاکی تزئین شده­اند و در نهایت باغات و جنگل­هایی که کاخ را احاطه کرده­اند.

کشور پرتغال، شهر اوورا، کلیسای استخوان

یکی از عجیب­ترین و دلهره­ آورترین کلیسا­های جهان در شهر اوورای پرتغال قرار دارد، کلیسای استخوان که با اسکلت­ها و جمجمه­های افراد مرده تزیین و ساخته­شده است. با آن که مساحت کلیسا بزرگ نیست اما وجود اسکلت­های­ مرده ها و جمجمه­هایی که با نظم خاصی روی ستون ها و دیوار­های کلیسا قرار گرفته اند، تنها تداعی کننده مرگ هستند. تنها مکانی از کلیسا که با استخوان­ها پوشیده نشده سقف آن است، البته نگاره هایی درباره مرگ در سرتاسر سقف کشیده شده تا این نقص جبران شود. در این بین بر روی سقف پیام هایی هم به چشم می­خورد که معروف­ترین آن جمله “روز مرگ بهتر از روز تولد است” به طور آشکار خودنمایی می­کند. جالب است بدانید داستانی که پشت ساخت این کلیسا قرار دارد دو هدف کلی را دنبال می­کرده است. اولین دلیل ساخت این کلیسای رعب انگیز این بود که در مقطعی از تاریخ با بالا رفتن آمار مرگ و میر در شهر اوورا و همچنین مشکل دفن اجساد با پر شدن قبرستان­ها، خادمان کلیسای سنت فرانسیس برای یافتن راه چاره اقدام به ساخت کلیسا با استخوان­های موجود در قبرستان کردند. دومین دلیل خادمان کلیسا این بود که مکانی ایجاد کنندکه همواره یاد مرگ را در دل مردم و به خصوص طبقه مرفه و ثروتمند زنده کند تا آن ها از یاد خداوند غافل نشوند.

پیشنهاد تور اروپا

حالا که با بهترین مقاصد گردشگری کشور زیبای پرتغال آشنا شدید؛ اطلاعات مورد نیاز برای گرفتن تصمیم برای سفر به تور اروپا و مخصوصا شهر های زیبای لیسبون، پورتو  و سینترا را کسب کردید، نیازمند به شرکت خدمات مسافرتی مطمئن برای سفر به اروپا و تهیه تور اروپا هستید، خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی معراج گشت با پشتوانه یک دهه تجربه و خدمت رسانی با در دسترس قرار دادن تور اروپا مخصوصا تور سفر به لیسبون با قیمتی به صرفه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می­باشد.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!