آموزش حذف اکانت توییتر به صورت دائم و موقت16 آذر 1400 0 رای

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار جهان است که کاربران خاص خود را دارد و همچنان فعالیت در آن را به فعالیت در سایر شبکه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند. از سوی دیگر برخی کاربران نیز وجود دارند که به دلایل مختلفی تصمیم می‌گیرند اکانت خود را به صورت موقت یا همیشگی در این شبکه اجتماعی حذف کنند. حذف اکانت توییتر و بازگرداندن آن می‌تواند در چند مرحله صورت بگیرد.

توییتر یک شبکه اجتماعی و سرویس میکروبلاگینگ آمریکایی است که به کاربران خود اجازه می‌دهد پست‌هایی را تحت عنوان توییت در اکانت خود منتشر و همچنین توییت‌های دیگران را نیز لایک و بازنشر کنند. این شبکه اجتماعی از سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و اکنون با گذشت چندین سال و همینطور با روی کار آمدن شبکه‌های محبوب و پرقدرتی مثل اینستاگرام، همچنان محبوب است و کاربران وفادار خود را دارد. با این حال، برخی کاربران توییتر در سال‌های اخیر کم‌کم به سمت شبکه‌های اجتماعی دیگر جذب شدند و به همین دلیل تصمیم به حذف اکانت خود در توییتر گرفتند. دیلیت اکانت توییتر هم می‌تواند به صورت موقتی انجام شود و هم به صورت دائمی صورت بگیرد. در هر صورت اگر تصمیم شما برای حذف حساب‌تان در توییتر جدی است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، در ابتدا کمی بیشتر با شبکه اجتماعی توییتر آشنا می‌شویم و سپس روش‌های حذف اکانت توییتر را به شما آموزش خواهیم داد.

با توییتر بیشتر آشنا شویم

شبکه اجتماعی توییتر در سال ۲۰۰۶ توسط یک تیم چهار نفره شامل جک دورسی، نوآ گلاس، بیز استون و ایوان ویلیامز در آمریکا ایجاد شد و تا سال ۲۰۱۲ توانست بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کند که روزانه ۳۴۰ میلیون توییت در این شبکه اجتماعی منتشر می‌کردند. این تعداد در سال ۲۰۱۹ به ۳۳۰ میلیون کاربر رسید و شامل تعداد زیادی از افراد در سراسر دنیا میشد که این سرویس اجتماعی را برای دنبال کردن اخبار و توسعه بیزنس خود انتخاب کرده بودند. محبوبیت توییتر آنچنان گسترده شد که افراد زیادی در دنیا ترجیح می‌دادند از تریبون توییتر برای انتشار نظرات خود استفاده کنند، در این میان می‌توان به سیاستمدارن، هنرمندان و ورزشکاران، احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی شناخته‌شده در جهان اشاره کرد.

توییتر به کاربران خود اجازه داده برای تولید محتوا در این شبکه اجتماعی از متن، عکس و ویدیو استفاده کنند اما برای تولید هر شکلی از محتوا محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است. کاربران توییتر برای نوشتن متن تنها می‌توانند از ۲۸۰ کاراکتر استفاده کنند و محتوای صوتی و تصویری آن‌ها نیز نباید بیشتر از ۱۴۰ ثانیه باشد. شاید جالب باشد که بدانید همین محدودیت‌ها باعث ایجاد محبوبیت توییتر شده‌اند. فضای توییتر به شکلی است که همه چیز در آن صریح و بی‌پرده اتفاق می‌افتد، ۲۸۰ کاراکتر به هیچکس اجازه نمی‌دهد به سراغ حاشیه برود؛ در نتیجه توییت‌ها مستقیم و بی‌پرده و گاهی جنجالی هستند. دونالد ترامپ از جمله افراد پرحاشیه توییتر است که تاکنون چندبار توییت‌های او بر سر مسائل مختلف جنجال به پا کرده و کار را حتی به گرفتن تذکر از جانب این شبکه اجتماعی نیز کشانده است. سلفی معروف الن دی‌جنرس، مجری سرشناس آمریکایی، که در کنار تعدادی از هنرمندان در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ گرفت نیز در بین محبوب‌ترین توییت‌های تاریخ است. این عکس آنقدر ری‌توییت شد تا رکورد یکی از پربازدیدترین توییت‌ها، که متعلق به باراک اوباما بود را نیز شکست، پس از آن باراک اوباما به شوخی گفته بود الن برای تشویق طرفدارانش به ری‌توییت عکس او، به آن‌ها قول پیتزا داده بود.

متن‌های کوتاه، تصاویر، فیلم‌ها و محتواهای صوتی ساده و تاثیرگذار دلایل محبوبیت توییتر هستند. اینجا خبری از متن‌های طولانی یا سخنرانی‌های کسل‌کننده سیاستمداران و احزاب سیاسی و اجتماعی نیست؛ افرادی که در این شبکه اجتماعی حضور دارند می‌خواهند در مدت کوتاهی از مسائلی که برایشان اهمیت دارد، باخبر شوند. شبکه‌های اجتماعی مختلفی وجود دارند که بتوان آن‌ها را رقبایی جدی برای توییتر در نظر گرفت. به طور مثال فیسبوک یک شبکه اجتماعی کامل است که در آن می‌توان متن‌ها و ویدیوهای طولانی به اشتراک گذاشت یا اینستاگرام که با در نظر گرفتن قابلیت‌های مختلف برای انتشار ویدیو، از کاربران خود می‌خواهد هرچه بیشتر به تولید محتواهای ویدیویی بپردازند. با وجود چنین شبکه‌های اجتماعی قدرتمندی که برخی از آن‌ها پیش از توییتر وجود داشتند و برخی دیگر پس از توییتر ایجاد شده‌اند، برخی کاربران هستند که همچنان علاقه دارند از فضای سریع، ساده و بی‌پرده توییتر استفاده کنند.

انواع حذف اکانت توییتر

در کنار افرادی که هنوز هم ترجیح می‌دهند در توییتر حضور داشته باشند، کاربرانی نیز هستند که به دلایل مختلف تصمیم به حذف اکانت توییتر خود می‌گیرند. دیلیت اکانت توییتر می‌تواند توسط صاحب خود اکانت صورت بگیرد یا توییتر بنا به دلایلی، اقدام به حذف اکانت کاربر کند. حذف اکانت توییتر به چند دلیل مختلف می‌تواند اتفاق بیافتد که در ادامه این دلایل را بررسی می‌کنیم.

دیلیت اکانت توییتر توسط خود کاربر

کاربران توییتر گاهی خود تصمیم می‌گیرند اکانت‌شان را در این شبکه اجتماعی حذف کنند. حذف اکانت توییتر می‌تواند به صورت دائمی اتفاق بیافتد که در این صورت فرد پس از مدتی دسترسی خود به اکانتش را به صورت کامل و همیشگی از دست خواهد داد. کاربر همچنین می‌تواند اکانت خود را به صورت موقت پاک کند که در این صورت آن را به عنوان غیرفعال کردن موقت اکانت یا Temporary Deactivate می‌شناسیم، به این شکل کاربر می‌تواند در هر زمان که تمایل داشت اکانت خود را مجددا فعال و از امکانات توییتر استفاده کند. البته باید توجه داشت که در حذف اکانت توییتر به صورت موقت محدودیت‌هایی نیز وجود دارد و کاربر نمی‌تواند بیش از حد تعیین شده در یک بازه زمانی مشخص، این کار را انجام دهد.

دیلیت اکانت توییتر توسط توییتر

توییتر تا حد امکان از حذف اکانت کاربرانش خودداری می‌کند، مگر آنکه موضوع آنچنان جدی باشد که کار به حذف اکانت کشیده شود. به طور معمول اگر کاربری به قوانین توییتر احترام نگذارد و باعث ایجاد مشکل در این شبکه شود، توییتر به تذکر یا نهایتا حذف توییت بسنده می‌کند اما اگر اقدام کاربر آنچنان محرک باشد که توییر آن را زیر پا گذاشتن قوانین خود تلقی کند، اکانت کاربر می‌تواند از سوی خود توییتر به صورت موقت و گاهی حتی به صورت دائمی حذف شود. به طور مثال اگر کاربری در فضای توییتر اقدام به تهدید فرد یا افرادی بکند یا محتوای خشونت‌آمیز انتشار دهد، توییتر می‌تواند اکانت این فرد را به صورت موقت یا دائم از دسترس خارج کند. این اتفاق برای برخی گروه‌هایی که توسط این شبکه اجتماعی به عنوان تروریست شناخته شده‌اند، مثل گروه داعش، رخ داده است. همچنین در یک بازه زمانی اکانت دونالد ترامپ نیز به دلیل ترویج خشونت مسدود شد. در ژانویه ۲۰۲۱ و به دنبال هجوم تعدادی از افراد به کنگره آمریکا، دونالد ترامپ توییتی منتشر کرده که توسط توییتر «تجلیل از خشونت» ارزیابی شد، در نتیجه آن، اکانت دونالد ترامپ به مدت ۱۲ ساعت مسدود و از دسترس خارج شد.

توییتر یک شبکه اجتماعی آزاد است که به کاربران خود با هر گرایش سیاسی، اجتماعی، مذهبی و جنسی اجازه فعالیت می‌دهد؛ با این وجود این شبکه اجتماعی نیز مانند هر کمپانی دیگری، به منظور جلوگیری از ترویج خشونت و پایمال شدن حقوق کاربرانش، قوانین مخصوص به خود را دارد و از کاربرانش می‌خواهد فعالیت‌های خود را با رعایت احترام به این قوانین انجام دهند.

روش های حذف اکانت توییتر

برنامه توییتر هم در گوشی و هم بر روی کامپیوتر قابل نصب و استفاده است. این برنامه را بر روی هر دستگاهی که نصب کرده باشید با گذراندن چند مرحله می‌توانید اکانت خود را در آن پاک کنید.

حذف اکانت توییتر از طریق گوشی آیفون و اندروید

مرحله اول: بر روی عکس پروفایل خود بزنید و در قسمت بالا سمت چپ گزینه Setting and Privacy را انتخاب کنید.

حذف اکانت توییتر در اندروید
گزینه Setting and Privacy را انتخاب کنید

مرحله دوم: بر روی گزینه Account کلیک کنید.

حذف اکانت توییتر
روی گزینه Account کلیک کنید

مرحله سوم: به پایین صفحه بروید و گزینه Deactivate Your Account را انتخاب کنید.

حذف اکانت توییتر در آیفون
گزینه Deactivate Your Account را بزنید

مرحله چهارم: به پایین صفحه بروید و گزینه Deactivate را انتخاب کنید.

حذف اکانت توییتر در آیفون و اندروید
گزینه Deactivate را انتخاب کنید

مرحله پنجم: پسورد خود را وارد کنید و گزینه Deactivate Account را بزنید تا درخواست شما تایید شود.

دیلیت اکانت توییتر
گزینه Deactivate Account را بزنید

دیلیت اکانت توییتر از طریق دسکتاپ

مرحله اول: وارد اکانت خود در توییتر شوید و از بخش پروفایل گزینه Setting and Privacy را انتخاب کنید.

حذف اکانت توییتر از دسک تاپ
گزینه Setting and Privacy را انتخاب کنید

مرحله دوم: در تب Account اسکرول و گزینه Deactivate Your Account را انتخاب کنید.

دیلیت اکانت توییتر
گزینه Deactivate Your Account را انتخاب کنید

مرحله سوم: به پایین صفحه بروید و گزینه Deactivate را انتخاب کنید.

گزینه Deactivate
گزینه Deactivate را انتخاب کنید

مرحله چهارم: پسورد خود را وارد کنید و گزینه Deactivate Account را بزنید تا درخواست شما تایید شود.

حذف کردن اکانت توییتر
گزینه Deactivate Account را بزنید

حذف اپلیکیشن توییتر در گوشی

اگر به هر دلیلی دوست ندارید اکانت خود را در توییتر حذف کنید اما تمایل دارید برای مدتی از فضای آن دور باشید می‌توانید اپلیکیشن توییتر را از گوشی خود پاک کنید.

حذف اپلیکیشن توییتر در گوشی اندروید

برای این کار در گوشی‌های اندروید کافی است انگشت خود را چند ثانیه بر روی آیکون اپلیکیشن نگه دارید و سپس گزینه Uninstall را بزنید. همچنین می‌توانید وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید و از بخش app، برنامه توییتر را انتخاب و گزینه uninstall را بزنید.

حذف اپلیکیشن توییتر در گوشی آیفون

برای حذف اپلیکیشن توییتر در گوشی‌های آیفون می‌توانید انگشت خود را بر روی آیکون توییتر نگه دارید و ابتدا گزینه Remove app و سپس گزینه Delete App را انتخاب کنید. همچنین برای حذف اپلیکیشن توییتر از App Library می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود بر روی آیکون توییتر و ظاهر شدن گزینه Remove app، گزینه Remove from Home Screen را انتخاب کنید.

فعال سازی دوباره اکانت توییتر

اگر اکانت شما در توییتر توسط خودتان یا از طرف توییتر حذف شده باشد طی مراحلی می‌توان آن را دوباره فعال کرد. اگر خود اقدام به پاک کردن اکانت‌تان کرده باشید مراحل بسیار ساده هستند اما اگر این اتفاق از طرف توییتر رخ داده باشد شرایط کمی پیچیده خواهد شد. در ادامه هر دو شرایط را بررسی خواهیم کرد.

فعال کردن اکانت غیرفعال شده در توییتر توسط خود کاربر

اگر خود اقدام به غیرفعال‌سازی اکانت‌تان در توییتر کردید و پس از مدتی تصمیم گرفتید اکانت پاک شده در توییتر را فعال کنید، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد اپلیکیشن یا سایت توییتر شوید.

با وارد کردن پسورد و یوزنیم وارد اکانت غیرفعال‌شده خود شوید.

در این مرحله توییتر یک پیام برایتان ارسال می‌کند و از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید اکانت خود را فعال کنید؟ در این صورت اگر گزینه Confirm را بزنید اکانت توییتر شما دوباره فعال می‌شود.

البته باید توجه داشته باشید که ممکن است چند روزی طول بکشد تا تمام توییت‌ها و پیام‌های شما در توییتر قابل مشاهده شوند.

بازیابی اکانت پاک شده توسط توییتر

همانطور که پیش از این گفتیم، گاهی ممکن است توییتر خود اقدام به مسدود کردن برخی حساب‌های کاربری کند که دلیل آن هم نقض قوانین این سرویس است. اگر اکانت شما در توییتر توسط خود برنامه مسدود شده باشد در ورود به برنامه با پیغام زیر مواجه می‌شوید.

(تصویر پیغام مسدود شدن اکانت توسط توییتر)

چنانچه اطمینان دارید در توییت‌هایی که گذاشته‌اید هیچ یک از قوانین توییتر را نقض نکرده‌اید، می‌توانید به توییتر اطلاع دهید که اکانت شما را بررسی کند. برای این کار در گوگل عبارت Twitter Help Center را سرچ کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود بخش Description of Problem را پیدا کنید و در کادر روبروی آن مشکل خود را توضیح دهید. متن شما باید به انگلیسی نوشته شود، در این متن به صورت خلاصه اما واضح و روشن توضیح دهید بدون آنکه مرتکب خطایی شده باشید، اکانت شما در توییتر مسدود شده است. سپس به پایین همین صفحه بروید و مشخصات فردی خود شامل نام، یوزنیم توییتر و آدرس ایمیل خود را وارد کنید. نهایتا ۲۴ ساعت بعد از نوشتن پیام، از طرف توییتر ایمیلی به صورت اتوماتیک برای شما ارسال خواهد شد، در این ایمیل قوانین توییتر یک بار دیگر برای شما یادآوری می‌شود. موارد مندرج در آن را با دقت بخوانید، اگر همچنان مطمئن هستید که هیچ عمل خلاف قانونی در توییتر انجام نداده‌اید، همین ایمیل را ریپلای کنید و طی یک ایمیل کوتاه توضیح دهید با توجه به قوانین توییتر شما مرتکب هیچ خطایی نشده‌اید. پس از انجام بررسی‌ها، در صورت محرز شدن اشتباه از طرف توییتر، اکانت شما طی چند ساعت یا چند روز مجددا فعال خواهد شد.

دیلیت اکانت توییتر؛ خداحافظی موقت یا دائمی از توییتر

در اینکه توییتر یک شبکه اجتماعی محبوب و جذاب است، هیچ شکی نیست؛ توییتر با ایجاد محیط مناسبی برای منتشر کردن متن‌ها و محتواهای صوتی و ویدیویی کوتاه، به کاربرانش اجازه داده نظرات خود را صریح و خلاصه با دیگر کاربران این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند و همچنین امکان دانلود از توییتر داشته باشند. در طول تاریخ نه‌چندان طولانی این شبکه، میلیون‌ها توییت با مضامین مختلف در آن منتشر شده‌اند که برخی جنجالی، برخی تاثربرانگیز و برخی بسیار جالب بوده‌اند. توییتر، شبکه اجتماعی محبوب بسیاری از افراد مهم جهان، از جمله سیاستمداران جنجالی و هنرمندان محبوب است اما با تمام محبوبیت‌هایی که این شبکه اجتماعی دارد برخی کاربران آن تصمیم می‌گیرند اکانت خود را در آن به صورت موقت یا دائمی غیرفعال کنند.

البته گاهی نیز این اتفاق از سوی خود توییتر و به دنبال نقض قوانین توسط کابران رخ می‌دهد، در هر صورت هم برای افرادی که تصمیم به حذف اکانت توییتر گرفته‌اند، راه‌هایی وجود دارد و هم برای کسانی که بعد از مدتی دوری، دلتنگ این فضای ساده اما دوست‌داشتنی می‌شوند و تصمیم به بازگشت می‌گیرند. دیلیت اکانت توییتر و همچنین بازیابی اکانت پاک شده کار چندا سختی نیست و با طی چند مرحله می‌توان آن‌ها را انجام داد. توییتر به کاربرانش این اجازه را داده که هر زمان از آن خسته شدند بروند و هر زمان خواستند نیز برگردند. شما تابه‌حال تصمیم به حذف اکانت خود در توییتر گرفته‌اید؟ علت آن چه بوده است؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و همراهان همیار آکادمی در زیر همین پست به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا با حذف موقت اکانت توییتر اطلاعاتم پاک می شود؟

با حذف اکانت توییتر به صورت موقت ممکن است برخی اطلاعات شما پاک شوند، گاهی نیز این اتفاق نمی افتد اما با حذف اکانت به صورت دائمی کلیه اطلاعات شما در توییتر پس از مدتی پاک خواهند شد.

آیا حذف اکانت توییتر از سایت آن امکان پذیر است؟

حذف اکانت توییتر هم از طریق اپ آن و هم از طریق سایت توییتر امکان پذیر است.

با حذف اکانت از توییتر آیا اکانت برای همیشه پاک می شود؟

اگر قبل از مدت زمانی که طی فرآیند غیرفعال سازی تعیین کرده اید وارد اکانت خود شوید و لاگ این انجام دهید اکانت شما پاک نخواهد شد، در غیر اینصورت اکانت برای همیشه پاک می شود.

آیا بعد از حذف اکانت خود در توییتر می توانم آن را بازیابی کنم؟

بازیابی اکانت حذف شده در توییتر در صورتی امکان پذیر است که پیش از زمانی که برای غیرفعال سازی تعیین کرده اید وارد اکانت خود شوید و لاگ این کنید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!