آموزش ساخت فروشگاه اینستاگرام11 آذر 1400 0 رای
اینستاگرام فضای مناسبی برای کسب و کارهای آنلاین است که اگر از امکانات آن به خوبی استفاده شود، میتواند بازدهی اعتباری و مالی خیلی خوبی برای صاحبان این کسب و کارها ایجاد کند. فروشگاه اینستاگرام یکی از همین قابلیتها است که به بیزنسهای آنلاین کمک میکند که تمام فرآیند معرفی و فروش محصولات خود را در فضای اینستاگرام و بدون نیاز به رفتن به سایت یا درگاه دیگری انجام دهند.
اینستاگرام با ویژگیها و امکانات فوقالعادهای که دارد، یکی از پلتفرمهای عالی برای راهاندازی یا توسعه کسب و کارها است. قابلیتهای این شبکه برای فعالیتهای بیزنسی روزبهروز وسیعتر میشود و این امکان را به کاربران میدهد که بتوانند فعالیتهای تجاری خود را به شکلی مطلوبتر و موثرتر انجام دهند. برای افرادی که کسب و کارشان به نوعی با فروش محصول مرتبط است، اینستاگرام میتواند به یک فروشگاه کامل تبدیل شود چرا که امکان معرفی و پرزنت محصولات به بهترین و موثرترین شکل ممکن، تبلیغات به روشهای مختلف، ارتباط با مشتری در سریعترین حالت، تنها بخشی از امکانات این پلتفرم برای کسب و کارهای آنلاین است. یکی از امکانات فوقالعاده اینستاگرام، ایجاد فروشگاه آنلاین در این شبکه است. ساخت فروشگاه اینستاگرام قابلیتهای بسیار خوب و مناسبی به صاحبان این فروشگاهها و مشتریان آنها میدهد و میتواند تحولی بزرگ و مثبت در شکل فروش محصولات ایجاد کند. اگر دوست دارید بیشتر با امکانات فروشگاه اینستاگرام و نحوه راهاندازی آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
آشنایی با فروشگاه اینستاگرام و اصطلاحات آن
فروشگاه اینستاگرام یکی از قابلیتهای نسبتاً جدید این شبکه اجتماعی است که به برندهای تجاری اجازه میدهد یک کاتالوگ دیجیتال از محصولات خود در همین فضا ایجاد کنند و آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. این قابلیت به کاربران اینستاگرام اجازه میدهد که بدون نیاز به وارد شده به هیچ لینک دیگری، به سادگی در همین اپلیکیشن خریدهای خود را انجام دهند.
معرفی محصولات و فروش آنها در فضای اینستاگرام موضوع جدیدی نیست، اینستاگرام در سالهای اخیر به صورت مرتب در حال اضافه کردن قابلیتهای جدید به این فضا بوده تا با استفاده از آنها، کسب و کارهای آنلاین بتوانند به راحتی محصولات خود را در این فضا به فروش برسانند. براساس آماری که خود اینستاگرام منتشر کرده، ۷۸٪ از کاربران گفتهاند اینفلوئنسرهای اینستاگرام تاثیر زیادی روی آنها برای تصمیم به خرید در این فضا میگذارند. از طرف دیگر، ۷۰٪ از فروشندگان نیز اعلام کردهاند که مشتاق هستند محصولات خود را در این پلتفرم به فروش برساند.
در گذشته کسب و کارهای فعال در اینستاگرام تنها این امکان را داشتند که محصولات خود را در این فضا معرفی و تبلیغ کنند و نهایتاً با قرار دادن یک لینک در بیو اینستاگرام خود، فالوورهایشان را تشویق کنند که بر روی این لینک کلیک کنند و از آنجا، به وب سایت فروشگاه مراجعه کنند. تشویق و هدایت کاربران به لینک قرار داده شده در بیو، کار چندان آسانی نبود و نیازمند استفاده از ترفندها و روشهای تبلیغاتی خاص بود اما با ساخت فروشگاه اینستاگرام تمام این فرآیندها بسیار ساده میشود و کل فرایند خرید در مدتی کوتاه اتفاق خواهد افتاد. در فروشگاه اینستاگرام کاربران میتوانند تنها با چند کلیک، محصولات را ببینند، آنها را لایک و خریداری کنند. به این ترتیب با ایجاد یک درگاه فروش آسان و بیدردسر، نهتنها کار خرید محصول برای کاربران بسیار ساده خواهد شد بلکه صاحب فروشگاه نیز با افزایش میزان فروش روبرو میشود. برای ساخت فروشگاه اینستاگرام در ابتدا بهتر است با چند اصطلاح مخصوص که در این زمینه زیاد مورد استفاده قرار میگیرند، آشنا شوید.
فروشگاه اینستاگرام (Instagram Shop)
فروشگاه اینستاگرم یک ویترین دیجیتال است که به شما اجازه میدهد محصولات خود را در آن قرار دهید و با ارائه اطلاعات مربوط به هر محصول، به کاربرانتان این امکان را بدهید که در همین فضا این محصولات را ببینند، با جزئیات آنها آشنا شوند و بدون نیاز به خروج از اینستاگرام و وارد شدن به فضایی دیگر، خرید خود را انجام دهند.
صفحه جزئیات محصولات (Product Detail Pages)
در صفحه جزئیات محصول تمام اطلاعاتی که درمورد محصولات خود در نظر دارید را میتوانید با کاربران به اشتراک بگذارید. این اطلاعات میتواند شامل قیمت محصول، ویژگیهای محصول و عکسهای آن باشد. صفحه جزئیات محصول همچنین به تمام عکسهای دارای تگ محصولات در اینستاگرام راه دارد.
کالکشن (Collection)
کالکشن روشی است که از طریق آن، فروشگاهها میتوانند چندین محصول که دارای ویژگیهای مشترک هستند را در یک گروه به نمایش بگذارند. اساساً این ویژگی در فروشگاه اینستاگرام مانند چیدن محصولات ست در یک ویترین دیجیتال است. به طور مثال، فروشگاهها در این بخش میتوانند کالکشنهای مختلفی مثل فروش پاییزه، فروش ویژه آخر سال یا حراج آخر فصل ایجاد کنند و تمام محصولاتی را که میخواهند به همان مناسبت به فروش برسانند را در یک مجموعه قرار دهند.
تگ خرید (Shopping Tag)
تگ یا برچسب خرید به شما این اجازه را میدهد که محصولات خود را از کاتالوگ، در استوری یا پست اینستاگرام تگ کنید. به این ترتیب، فالوورهایتان این امکان را دارند که با کلیک بر روی تگ، اطلاعات بیشتری از آن محصول به دست آورند یا آن را خریداری کنند. البته اینستاگرام به کاربران خود در برخی از نقاط جهان این امکان را داده که تگ محصولات را در کپشن یا بیو اینستاگرام نیز قرار دهند. یکی دیگر از امکانات فوقالعادهای که فعال سازی تگ اینستاگرام در اختیار فروشگاهها میگذارد، این است که آنها میتوانند تگ محصولات را در تبلیغات نیز استفاده کنند.
خرید محصول (Checkout)
این امکان که در حال حاضر فقط در برخی نقاط دنیا فعال است، به کاربران این امکان را میدهد که در همان فضای اینستاگرام، بدون نیاز به ورود به سایت یا درگاه دیگری، محصول مورد نظرشان را خریداری کنند. در کشورهایی که این امکان هنوز فعال نشده است، اینستاگرام کاربران را برای پرداخت و خرید محصول به درگاه پرداخت وبسایت فروشگاه منتقل میکند.
صفحه مشاهده فروشگاه (Shop Discovery Tab)
این صفحه یکی از ابزار بسیار مفید فروشگاه اینستاگرام است که کمک میکند افرادی که فروشگاه شما را فالو نکردهاند، بتوانند شما را در فضای اینستاگرام پیدا کنند. به این ترتیب، مشتریان بیشتری به فروشگاهتان راه پیدا خواهند کرد. با استفاده از این قابلیت، کاربران میتوانند در بین هزاران محصول مختلف در فضای اینستاگرام اسکرول کنند و این دقیقا همان چیزی است که آن را در فضای حقیقی به عنوان Window Shopping (دیدن ویترین مغازهها بدون آنکه لزوما قصد خرید داشته باشیم) میشناسیم.
چک لیست لارم برای فعال سازی فروشگاه اینستاگرام
پیش از آنکه برای ساخت فروشگاه اینستاگرام تصمیم بگیرید، ابتدا باید امکان فعال سازی فروشگاه اینستاگرام را برای بیزنس خود بررسی کنید. برای این کار چکلیستی وجود دارد که در ادامه آن را باهم بررسی خواهیم کرد:
- اینستاگرام امکان فعال سازی فروشگاه خود را در منطقهای که شما در آن زندگی میکنید، ایجاد کرده باشد.
- محصول شما یک محصول فیزیکی مثل پوشاک، جواهرات و لوازم آرایشی باشد (نه سرویس و خدمات).
- محصولات و نوع بیزنس شما مطابق با قوانین و مقررات فروشگاه اینستاگرام و قوانین جهانی تجارت باشد (فروش مواد مخدر، اسلحه و سایر محصولات اینچنینی مجاز نیست).
- محصولات شما دارای وبسایت باشند.
- صاحب یک اکانت در فیسبوک باشید.
- دارای یک اکانت بیزنسی در اینستاگرام باشید. (تبدیل اکانت شخصی به اکانت بیزنس به سادگی امکانپذیر است.)
مراحل فعال سازی فروشگاه اینستاگرام
پس از بررسی چکلیست بالا و اطمینان از اینکه شرایط و محصولات شما مطابق با قوانین اینستاگرام است، حالا میتوانید وارد مرحله ساخت فروشگاه اینستاگرام شوید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله اول: اکانت شخصی خود را به اکانت بیزنس تبدیل کنید
برای ساخت فروشگاه اینستاگرام پیش از هر چیز نیاز دارید اکانت شخصی خود را به اکانت بیزنس تغییر دهید. به این ترتیب، میتوانید از امکانات کاربردی اینستاگرام برای پیجهای کاری بهره ببرید و میزان فروش و سایر فعالیتهای خود را در این فضا، به صورت دقیق آنالیز کنید. تمام این امکانات رایگان هستند و شما تنها در عرض چند ثانیه میتوانید اکانت شخصی خود را به اکانت بیزنس تبدیل کنید. برای این کار کافی است از بخش تنظیمات اینستاگرام وارد بخش account شوید و در پایین صفحه گزینه Switch to Professional Account را فعال کنید.
مرحله دوم: به اکانت فیسبوک خود متصل شوید
شما نمیتوانید بدون داشتن پیجی در فیسبوک، فروشگاه اینستاگرامتان را فعال کنید. بنابراین اگر در فیسبوک اکانت ندارید، همین حالا در این شبکه یک اکانت برای خود بسازید. اگر در گذشته اکانتی در فیسبوک داشتید اما مدت زیادی از آن استفاده نکردهاید، بهتر است اطلاعات خود را بازیابی کنید و دوباره آن را فعال کنید.
حالا وقت آن است که اکانت بیزنس اینستاگرام خود را با اکانت فیسبوکتان لینک کنید. برای این کار کافی است در پروفایل اینستاگرام بر روی گزینه Edit Profile بزنید و در پایین بخش Public Business Information گزینه Page را انتخاب کنید. حالا برای اتصال این دو شبکه، گزینه Connect Existing Page را انتخاب کنید. به همین سادگی ارتباط پیج اینستاگرام با پیج فیسبوک برقرار شد. البته این کار را میتوانید از طریق اکانت فیسبوک خود نیز انجام دهید.
مرحله سوم: کاتالوگ محصولات خود را بارگذاری کنید
حالا میتوانید محصولات خود را در فروشگاه قرار دهید. برای این کار چند گزینه مختلف پیش رو دارید؛ میتوانید هر محصول را به صورت دستی در صفحه فیسبوک خود قرار دهید یا با استفاده از یکی از پلتفرمهای تجاری (مانند Shopify یا BigCommerce) مجموعهای از محصولات خود را آماده کنید و سپس آنها را در فروشگاه قرار دهید. نحوه قرار دادن کاتالوگ دیجیتال در فروشگاه را به صورت مرحله به مرحله پیش میبریم.
روش اول: از طریق Facabook Bussiness Catalog Manager
وارد اکانت بیزنسی فیسبوک خود شوید و گزینه Commerce Manager را انتخاب کنید. بر روی گزینه Get Started کلیک کنید و سپس Create a Catalog را انتخاب نمایید.
گزینه Commerce (Products) را انتخاب کنید و دکمه Next را بزنید. روی گزینه upload Product Info کلیک کنید تا نحوه قرار دادن محصولات در فروشگاه را انتخاب کنید. اکنون بر روی گزینه Assign کلیک کنید. یک نام برای کاتالوگ خود انتخاب کنید و بر روی گزینه Create کلیک کنید.
به بخش Commerce Manager بازگردید و کاتالوگ خود را انتخاب کنید. گزینه Add Items را بزنید و سپس Add Manually را انتخاب کنید. در مرحله بعد Next را بزنید. در این مرحله میتوانید عکس محصول خود را آپلود کنید. توجه داشته باشید که ابعاد تصویر شما حداقل باید ۵۰۰*۵۰۰ پیکسل باشد. تمام اطلاعاتی که برای این محصول در نظر دارید را وارد کنید. بهتر است از قوانین SEO برای نوشتن توضیحات محصول خود استفاده کنید تا بازخورد بهتری بگیرید.
در بخش Item Category، گروه مربوط به محصول خود را انتخاب کنید. در پایان گزینه Finish را بزنید. برای اضافه کردن محصولات دیگر، گزینه Add another Item را بزنید و مراحل را از ابتدا تکرار کنید.
روش دوم: از طریق ایجاد Commerce Database
وارد اکانت فیسبوک خود شوید و به بخش Commerce Manager بروید. تب کاتالوگ را باز کنید و به بخش Data Sources بروید.
گزینه Add Items را بزنید و Use a Partner Platform را انتخاب کنید، سپس دکمه Next را بزنید. در این بخش، پلتفرم تجاری موردنظر خود را انتخاب کنید. میتوانید از پلتفرمهایی مثل Shopify ،BigCommerce، ChannelAdvisor ،CommerceHub ،Feedonomics ،CedCommerce، adMixt ،DataCaciques ،Quipt یا Zentail استفاده کنید. بر روی لینک وبسایت پلتفرم انتخابی خود بزنید و از آنجا به اکانت فیسبوک خود متصل شوید.
مرحله چهارم: اکانت خود را برای بازبینی تایید کنید
تقریبا به مرحله آخر کار نزدیک میشویم، تا اینجا مهمترین بخش ایجاد فروشگاه اینستاگرام، یعنی ساخت کاتالوگ دیجیتال انجام شده و تنها چند مرحله به فعالسازی آن باقی مانده است. در این مرحله باید اکانت خود را برای بازدید تایید کنید. توجه داشته باشید که تایید اکانت شما ممکن است چند روز زمان ببرد. به منظور تایید اکانت برای بازبینی، به بخش تنظیمات اکانت خود بروید و گزینه Sign Up for Instagram Shopping را انتخاب کنید. مراحل را دنبال کنید و در نهایت گزینه Submit را بزنید تا اکانت شما برای بازبینی تایید شود.
مرحله پنجم: فروشگاه اینستاگرام را فعال کنید
بعد از گذراندن فرآیند بازبینی اکانت، حالا وقت آن است که کاتالوگ دیجیتال خود را در فروشگاه اینستاگرام قرار دهید. برای این کار وارد بخش تنظیمات اکانت اینستاگرام خود شوید.
گزینه Business و سپس Shopping را انتخاب کنید. کاتالوگ خود را انتخاب کنید و دکمه Done را بزنید.
حالا کاتالوگ شما در فروشگاه اینستاگرامتان بارگذاری شده و فروشگاه شما تقریبا کامل شده است. در این مرحله میتوانید بر روی جزئیات فروشگاه کار و آن را کاملتر کنید.
نحوه تولید محتوا در فروشگاه اینستاگرام
کار فعال سازی فروشگاه اینستاگرام شما تمام شده و حالا وقت کسب درآمد است. اجازه دهید تمام دنیا بدانند که شما صاحب یک فروشگاه در اینستاگرام هستید، حسابی به فروشگاه خود برسید و با حوصله بر روی بخشهای مختلف آن کار کنید.
پست گذاشتن برای فروشگاه اینستاگرام
برای پست گذاشتن در فروشگاه اینستاگرام خود، درست همان کاری را کنید که برای گذاشتن پست در پیج شخصی خود میکنید؛ زمانی که عکس موردنظرتان را انتخاب کردید، برای آن یک کپشن بنویسید.
بر روی گزینه Tag Products بزنید و سپس یک نقطه از عکس خود را انتخاب کنید و بر روی آن بزنید تا تگ محصولات در همان جا قرار بگیرد. حالا اسم محصولی که میخواهید آن را بر روی این عکس تگ کنید، بنویسید. توجه داشته باشید نامی که می نویسید باید با نام کاتالوگهای محصولات شما مطابقت داشته باشد تا اینستاگرام تشخیص دهد دقیقا چه محصولی از کاتالوگ باید روی این عکس تگ شود.
محصول موردنظر خود را انتخاب کنید و گزینه Done را بزنید. حالا دکمه Share را بزنید تا این پست فروشگاهی و دارای قابلیت خرید، در اکانت شما منتشر شود. در هر تصویر این امکان وجود دارد که تا ۵ تگ مورد استفاده قرار گیرد. برای قرار دادن ویدیو نیز دقیقا مطابق با همین مراحل پیش بروید. پستهای فروشگاهی اینستاگرام دارای یک آیکون مانند بگ خرید در زیر تصویر هستند. زمانی که این آیکون را زیر عکس خود دیدید، میتوانید مطمئن شوید مراحل را به درستی طی کردهاید.
استوری گذاشتن برای فروشگاه اینستاگرام
گذاشتن استوری برای فروشگاه اینستاگرام نیز مانند استوری گذاشتن در پیج شخصی است. در اینجا این امکان را دارید که از بخش استیکرهای اینستاگرام، استیکر تگ محصولات را انتخاب کنید تا کاربران با زدن بر روی آن مستقیم وارد بخش فروش آن محصول شوند. برای این کار، عکس موردنظر خود را برای استوری انتخاب کنید و سپس از بخش استیکرهای استوری، استیکر محصولات را انتخاب کنید. در مرحله بعد محصول موردنظرتان را از کاتالوگ انتخاب کنید و در نهایت استوری را Share کنید.
۱۲ نکته برای فروش بیشتر در فروشگاه اینستاگرام
کار ساخت فروشگاه اینستاگرام به پایان رسیده؛ ویترین فروشگاه چیده شده و طبقات آن از محصولات مختلف پر شده است. حالا وقت آن است که محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید. برای فروش بیشتر محصولات در فروشگاه اینستاگرام، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید.
1. از جذابیت های بصری استفاده کنید
اینستاگرام یک رسانه دیداری است بنابراین برای بیشتر دیده شدن، باید تا حد ممکن جذابیتهای بصری خلق کنید. برای این کار عکسها و ویدیوهایی با کیفیت بالا در فروشگاه خود قرار دهید، میتوانید از انواع ابزار و اپلیکیشنهای موجود در فضای اینترنت برای ایجاد عکسها و ویدیوهای جذاب استفاده کنید. توجه داشته باشید که نحوه عکاسی و فیلمبرداری شما از محصولاتتان نیز تا حد زیادی میتواند توجه مخاطبان را جلب کند.
2. هشتگ گذاری کنید
استفاده از هشتگهای مرتبط با محصولتان یک استراتژی هوشمندانه برای جذب مخاطب بیشتر است. استفاده از هشتگ، شانس جذب مخاطبان جدید را بالا میبرد و به معرفی هرچه بیشتر فروشگاهتان کمک خواهد کرد. بعد از ساخت فروشگاه اینستاگرام، پربازدیدترین هشتگهای مرتبط با محصولات خود را در اینستاگرام پیدا کنید و آنها را زیر تمام پستهای خود قرار دهید.
3. کد تخفیف در نظر بگیرید
مردم عاشق تخفیف هستند، آنها بیشتر به خریدن محصولاتی تمایل دارند که بدانند از طریق آن معامله خوبی انجام دادهاند. برای جذب بیشتر مشتری و افزایش فروش خود، میتوانید به مناسبتهای مختلف حراج برگزار کنید یا برای برخی مشتریان خود کدهای تخفیف در نظر بگیرد. به هر روشی که میتوانید گاهی قیمت اصلی محصول را کاهش دهید و مشتریان خود را به یک معامله خوب دعوت کنید.
4. محصولات خود را در عمل نشان دهید
یکی از روشهای تاثیرگذار برای فروش بیشتر این است که محصولات خود را در عمل نشان دهید (Showing Products in Action). این کار به این معنا است که نحوه عکاسی و فیلمبرداری شما از محصولاتتان به شکلی باشد که مخاطب با دیدن عکس یا فیلم به صورت کامل با عملکرد محصول آشنا شود. به طور مثال، اگر محصولات آرایشی و بهداشتی به فروش میرسانید، ویدیو یا عکسی تهیه کنید که در آن خودتان یا فردی دیگر در حال استفاده از آن محصول باشد یا اگر به فروش مبلمان مشغول هستید، محصولات موردنظرتان را در یک لوکیشن شبیه به خانه یا محل کار بچینید و به این ترتیب کاربرد اصلی محصول خود را به مخاطبان نمایش دهید.
5. اصالت و اعتبار خود را نشان دهید
یکی از قوانین طلایی اینستاگرام برای جذب مخاطب بیشتر، ثابت کردن اعتبار خود به مخاطبان است. بعد از ساخت فروشگاه اینستاگرام، از راههای مختلفی میتوانید اصالت و اعتبار خود را به مخاطبانتان نشان دهید، به طور مثال میتوانید علاقه و اشتیاق خود به کار و مخاطبانتان را در کپشنهایی که مینویسید به آنها نشان دهید. در دایرکت با حوصله و انرژی جواب مشتریان خود را دهید و تا حد امکان به جای نوشتن پیام متنی، برایشان پیام صوتی ارسال کنید. مطمئن باشید احساس و انرژی شما از طریق صدایتان به آنها منتقل خواهد شد.
6. با رنگ ها بازی کنید
رنگها همیشه جذاب هستند بنابراین میتوانید از آنها برای جذب مخاطبین بیشتر بهره ببرید. در تصاویر خود از بکگراندهای رنگی استفاده کنید، در استوریها تا حد ممکن نوشتهها و استیکرهای رنگی قرار دهید، حتی در زمان عکاسی از محصولات خود نیز میتوانید با استفاده از آیتمهای رنگی متناسب، عکسهایتان را پرانرژی و جذاب کنید.
7. استایل ویژه خود را داشته باشید
داشتن یک استایل ثابت در اینستاگرام میتواند به افزایش اعتبار شما و در نتیجه، جذب مخاطبین بیشتر کمک کند. داشتن سبک ثابت همچنین باعث میشود مخاطبین در هنگام اسکرول کردن اینستاگرام، با دیدن عکسهایتان، در بین تعداد زیادی برند، شما را بشناسند. یک ایده خوب برای اینکه سبک خاص خود را بسازید میتواند این باشد که از یک لوکیشن یا پالت رنگی مشخص در تصاویر خود استفاده کنید.
8. انحصاری عمل کنید
اگر دوست دارید کسب و کار خود را گسترش دهید و افراد زیادی به سمت محصولات شما جذب شوند، باید اطمینان حاصل کنید که عکسهایتان به معنای واقعی کلمه، انحصاری هستند. کپی کردن ایدههای دیگران آنچنان نمیتواند زمینه موفقیتهای بلندمدت را برایتان فراهم کند. به هر شکلی که میتوانید از خلاقیت و مهارتهایتان استفاده کنید و عملکرد اختصاصی داشته باشید.
9. محتوای تولید شده توسط کاربرانتان را منتشر کنید
یکی دیگر از روشهای عالی و تاثیرگذار برای جذب مخاطبان بیشتر، منتشر کردن محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) است. با ارائه محصولات باکیفیت، مخاطبینتان شروع به تولید محتوا برای برند شما در فضای اینستاگرام میکنند. میتوانید از مشتریان خود بخواهید اگر از محصولات شما استفاده کردهاند، تجربه خود را با شما و سایرین به اشتراک بگذارند. به این ترتیب، به محتوایی دست پیدا میکنید که توسط استفادهکنندگان از محصولات شما، در فضای اینستاگرام برایتان خلق شده است. با انتشار این محتوا به صورت استوری یا پست، نشان دهید افراد زیادی هستند که از محصولات شما استفاده میکنند و از آنها رضایت دارند. این کار باعث افزایش اعتبار برندتان و جذب مشتریهای بیشتر خواهد شد.
10. تنوع محصول داشته باشید
سعی کنید تنوع کافی در محصولات خود داشته باشید و توجه مخاطبان خود را به این حجم از تنوع جلب کنید. این کار نهتنها شانس فروش بیشتری ایجاد میکند بلکه باعث افزایش اعتبار برندتان نیز خواهد شد. البته این نکته را هم باید در نظر بگیرید که تنوع بیش از اندازه میتواند نتیجه برعکس داشته باشد. زمانی که مشتری با تنوع بیش از حد مواجه شود، انتخاب برایش سخت خواهد شد و شانس فروش کاهش پیدا میکند. با انجام نظرسنجی و تحلیل رفتار مشتریان خود، سلیقه و نیاز آنها را شناسایی و بر همان اساس یک تنوع منطقی و متناسب در محصولات خود ایجاد کنید.
11. از اینفلوئنسرها کمک بگیرید
مدتی پس از ساخت فروشگاه اینستاگرام و شروع فعالیتهای خود در آن، برای تبلیغات در اینستاگرام و افزایش تعداد مشتریانتان میتوانید از اینفلوئنسرها کمک بگیرید. بهتر است از اینفلوئنسرهایی که زمینه فعالیتشان مرتبط با محصولاتتان است استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. برای گرفتن یک بازخورد عالی از این کار، ابتدا محتوای خوبی در پیج خود قرار دهید و سپس به سراغ اینفلوئنسرها بروید تا زمانی که افراد وارد پیج شما شدند، با یک محتوای عالی روبرو شوند و از محصولاتتان دیدن کنند.
12. دعوت به عمل مناسبی داشته باشید
یک روش موثر دیگر برای افزایش میزان فروش این است که کال تو اکشن (Call to Action) مناسبی در پایان معرفی محصولات خود قرار دهید. به این صورت که پس از معرفی محصول و گفتن ویژگیهای منحصربهفرد آن، به صورت واضح و شفاف از مخاطبان بخواهید این محصول را خریداری کنند. اگر محصولی که معرفی کردهاید، واقعا دارای ویژگیهای خاص و جذابی برای مخاطب باشد، دعوت به عمل شما قطعا تاثیرگذار خواهد بود و مشتری را تشویق به خرید آن محصول خواهد کرد.
ساخت فروشگاه اینستاگرام؛ ایجاد یک روش آسان برای خریدهای بیشتر
اینستاگرام امکانات خیلی خوبی برای کسب و کارهای آنلاین ایجاد کردهاست. فروشگاه اینستاگرام یکی از آخرین قابلیتهایی است که این شبکه جهت فروش بیشتر برای بیزنسها و انجام خرید آسان و بیدردسر برای کاربران ایجاد کرده است. ایجاد فروشگاه اینستاگرام و فعال سازی تگ محصولات به کسب درآمد حرفهای از اینستاگرام کمک میکند و باعث میشود کسب و کارها بتوانند تقریبا تمام مراحل معرفی و فروش محصولات خود را در فضای اینستاگرام و بدون نیاز به خروج از آن، انجام دهند. فروشگاه اینستاگرام دارای قابلیتهای فوقالعادهای است و هرآنچه که فروشندگان برای فروش محصولاتشان در فضای اینترنت به آن نیاز داشته باشند را در اختیارشان میگذارد.
فعال سازی فروشگاه اینستاگرام از طریق ایجاد یک اکانت بیزنس در اینستاگرام و یک اکانت بیزنس در فیسبوک و متصل کردن این دو اکانت به یکدیگر، صورت میگیرد. فروشندگان میتوانند با ایجاد یک کاتالوگ آنلاین، محصولات خود را به روشهای مختلف به مخاطبان خود معرفی کنند و در این راه از امکانات مختلف فروشگاه اینستاگرام، مثل تگ محصولات بهره ببرند. ساخت فروشگاه اینستاگرام یک روش عالی و پربازده است که نهتنها به فروش بیشتر کسب و کارهای آنلاین کمک میکند بلکه موجب افزایش اعتبار آنها نیز خواهد شد. شما در اینستاگرام صاحب فروشگاه هستید؟ آیا تجربه خرید از فروشگاههای اینستاگرام را دارید؟ مزیتهای آن نسبت به روش معمول فروش در اینستاگرام چیست؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و همراهان همیار آکادمی در زیر همین پست به اشتراک بگذارید.
سوالات متداول
فروشگاه اینستاگرام چه فرقی با پیج بیزنس در اینستاگرام دارد؟
فروشگاه اینستاگرام دارای ویژگی های خاص و کاربردی زیادی است که فرآیند فروش محصول را بسیار ساده می کنند و کاربران می توانند تمام مراحل خرید خود را در همان فضای اینستاگرام انجام دهند.
تگ محصولات در اینستاگرام چیست؟
تگ محصولات یکی از قابلیت هایی است که با ساخت فروشگاه اینستاگرام برای شما ایجاد می شود و از طریق آن به سادگی می توانید مشتریان را به بخش فروش محصولات هدایت کنید.