به گزارش خبرنگار هلم و پیشرفت خبرگزاری فارس، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در نشست خبری یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته که ظهر امروز در محل معاونت علمی برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب حرکت شرکتهای دانش بنیان برای تولید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی با هدف رفع نیاز کشور بوده است.
وی افزود: در دهه نود شاهد بودیم که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با کمبود تجهیزات آزمایشگاهی مواجه بودند، همچنین برخی مواد تاریخ انقضا آنها پایان می‌یافت یا قطعه‌ای خراب می‌شد که امکان تامین مجدد آن نبودیم اما امروز شاهدیم که شرکت‌های داخلی توانایی تامین نیاز آزمایشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها دارند.
دهقانی با بیان اینکه سال ۹۴ برای حمایت از بخش نمایشگاهی ۱۶٠۰ میلیارد تومان بود، گفت: ارزش این عدد امروز ۱۰هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: بعد از یک دهه امروز شاهدیم که شرکتهای خوبی در حوزه تخصصی ساخت ابزار آزمایشگاهی ایجاد شده است، همچنین ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی از ویژگی‌های این شرکتها بوده و بالطبع تولید را بالا برده که موجب دسترسی سریع خریدار به تجهیزات است.
وی به خدمات پس از فروش نیز اشاره کرد: در گذشته اگر دستگاهی خراب یا مواد تمام می‌شد کشور فروشنده ممکن بود پاسخگو نباشد اما امروز این مشکل رفع شده است، به نحوی که در کنار مجموعه‌های تولید کننده، شرکتهای تامید و تعمیر نیز ایجاد خواهد شد.
دهقانی با بیان اینکه امسال یک رویکرد جدید در نمایشگاه یازدهم خواهیم داشت، گفت: امروز متاسفانه شاهدیم که به دلیل قیمت ارزان و در دسترس بودن تجهیزات و مواد با انباشت محصول در شرکت‌ها مواجه هستیم که باعث افت بازار شرکت‌های تولید کننده هستیم در نتیجه ۲ رویکرد را در پیش گرفته‌ایم.
وی درباره رویکرد اول گفت: ۱۰ سال تجربه طراحی، تولید، ساخت و فروش تجهیزات آزمایشگاهی فناوری این قابلیت را ایجاد کرده که وارد بحث تولید ماشین آلات آزمون صنعتی و تجهیزات آزمایشگاهی صنعتی را برای صنایعی همچون فولاد، کشاورزی، خودروسازی و… تولید و عرضه کنیم زیرا این بخش یکی از شاخصه‌های اقتصاد دانش بنیان است.
دهقانی ادامه داد: ۱۰سال تجربه موجب رفع خطاهای گذشته شده و ما امروز ظرفیت بازار آزمایشگاهی و پژوهشگاهی را برای کشورهای همکار داریم، لذا از هیئت‌های خارجی دعوت شده تا در این دورت حضور یابند.

در حال تکمیل…

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!