مهارت های لازم برای کارآفرینی در ایران

فهرست مطالب کارآفرینان همانند یک جعبه‌ابزار همه کاره‌اند! همان‌طور که یک جعبه‌ ابزار شامل ابزارهای گوناگون برای انجام وظایف مختلف است، یک کارآفرین نیز باید مهارت‌های مورد نیاز برای انجام وظایف مختلف در کسب‌وکار را بلد باشد. اما برای تبدیل شدن به یک صاحب کسب‌وکار موفق، چه مهارت های کارآفرینی نیاز است؟ آمارهای وزارت کار ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که 20 درصد کسب‌وکارها در 2 سال اول، 40 درصد کسب‌وکارها در 5 سال ابتدایی و 60 درصد کسب‌وکارها بعد از 10 سال با شکست مواجه می‌‌شوند. درست است که در ایران هیچ آمار دقیقی از وضعیت کسب‌وکارها وجود ندارد؛ ولی با توجه به شرایط اقتصادی و چالش‌های موجود در مسیر کارآفرینی می‌توان حدس زد که این آمار در کشورمان بسیار وخیم‌تر و وحشتناک‌تر است! اما چه دلیلی باعث می‌شود که کسب‌وکارها با شکست مواجه شده و از بازار رقابت حذف شوند؟ این موضوع می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد؛ ولی اغلب به‌خاطر عدم دانش و مهارت‌های کافی اتفاق می‌افتد! مطالب این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا مهارت‌های لازم برای کارآفرینی را شناسایی کنید و به داد کسب‌وکارتان برسید. این مقاله ص.. ... ادامه مطلب

چگونه قهرمان کسب‌ و کار خود باشیم؟ + راهکارهای عملی

فهرست مطالب همیشه صحبت یک قهرمان در میان است! تاریخ بشر با نام قهرمانان و اسطوره‌ها گره خورده‌ است. از پهلوانان شاهنامه بگیرید تا اسطوره‌های یونان و روم باستان که انسان‌ها را مجذوب خود کرده بودند. این میل به داشتن الگو و قهرمان، ریشه در ذات انسان دارد. ما ذاتاً به‌دنبال کسانی هستیم که به ما امید، انگیزه و الهام ببخشند. تقریباً در تمامی فیلم‌ها و سریال‌ها یک شخصیت اصلی یا قهرمان وجود دارد که داستان بدون وجود آن‌ها، جذابیت خود را از دست می‌دهد! صنعت فیلم‌سازی به‌خوبی این موضوع را درک کرده و سال‌هاست که از این عنصر برای جذب مخاطب و خلق داستان‌های جذاب و پرمخاطب استفاده می‌کند. همان‌طور که در مورد قهرمانان در داستان‌ها و فیلم‌ها صحبت شد، در دنیای تجارت نیز شاهد حضور قهرمانان بیزینس هستیم. اینجا خبری از مرد عنکبوتی، بتمن و سوپرمن نیست! این افراد، کارآفرینان، مدیران و رهبران موفقی هستند که با ایده‌های نوآورانه، خلاقیت و تلاش بی‌وقفه به الگویی برای دیگران تبدیل شده‌اند. هیچکسی ذاتاً قهرمان نیست! هیچ‌کسی قهرمان به دنیا نمی‌آید و شانسی قهرمان نمی‌شود! قهرمان کسب‌ و کار بودن یک فرآیند اکتسابی.. ... ادامه مطلب