تاثیر سئو بر کسب و کار آنلاین چگونه است؟۱۵ دی ۱۴۰۰ 0 رای

پایداری و قدرت یک کسب و کار اینترنتی به داشتن رتبه‌های پایدار در موتو جستجوی گوگل است. حتی اگر تمرکز زیادی روی شبکه‌های اجتماعی هم داشته باشند و از آن نتایج مطلوبی هم بگیرند این گوگل است که به یک کسب و کار اینرنتی جلوه و اعتبار می‌دهد. با ما همراه باشید تا شما را به صورت کامل با تاثیر سئو بر کسب و کارهای آنلاین آشنا کنیم.

سئو شریان ورودی اصلی هر کسب و کار آنلاین است. بدون شک هیچ ترافیکی به پایداری ورودی گوگل برای شما نخواهد بود، بنابراین نمی‌توان اهمیت تاثیر سئو بر کسب و کار آنلاین را نادیده گرفت. حتی این روزها که بخشی از ورودی وب‌سایت‌ها از بخش دیسکاور گوگل است، باز هم ورودی موتور جستجو پایدارترین و با کیفیت‌ترین بازدیدکننده را به سایت‌ها هدایت می‌کند. البته به هیچ عنوان نباید قدرت شبکه‌های اجتماعی را در این دوران نادیده بگیریم اما واقعیت این است که این شبکه‌ها در فازهای ابتدایی دیجیتال مارکتینگ به کسب و کار شما کمک زیادی می‌کنند؛ اما برنده واقعی دنیای آنلاین بیزنس‌هایی هستند که سال‌ها برروی اعتبارشان پیش گوگل کار کرده‌اند و بازدید تضمین شده‌ای از سمت آن دارند.

همینطور نباید از سئوی یوتیوب هم غافل شوید. یوتیوب که در واقع بخشی از شرکت گوگل است، بزرگترین موتور جستجوی ویدیویی در دنیاست که رتبه داشتن در نتایج آن هم تاثیر خیلی زیادی می‌تواند در رشد شما داشته باشد. اگر ویدیو مارکتینگ بخشی از کار شماست باید دقت کنید که رتبه گرفتن در یوتیوب می‌تواند کسب و کار شما را بسیار بسیار معتبر و پایدار کند. برای آشنایی کامل با تاثیر سئو بر کسب و کار آنلاین تا پایان این مقاله از همیار آکادمی همراه ما باشید.

تاثیر سئو بر کسب و کار آنلاین؛ آرام اما پیوسته

به احتمال زیاد همه‌ی شما بارها از تاثیر سئو بر کسب و کار آنلاین شنیده‌اید. اگر قصد دارید تا فروش سایت خود را با استفاده از سئو افزایش دهید؛ مهم‌ترین کار شما انتخاب صفحات هدف است. تصور کنید شما یک وب‌سایت در حوزه فروش موبایل دارید. اگر یکی از محصولات شما برروی عبارت «خرید موبایل» رتبه بگیرد احتمالا فروش آن افزایش می‌یابد و شما به درآمد خوبی می‌رسید. اما این اتفاق فقط برای یک مدت کوتاه است؛ زیرا بعد از مدتی احتمالا یا آن محصول قدیمی می‌شود و تقاضای آن کاهش می‌یابد یا ممکن است موجودی انبار شما برای آن به پایان برسد.

در این زمان با صفحه‌ای رو به رو هستید که بازدید بالایی دارد ولی فروشی ایجاد نمی‌کند. باید بدانید که اگر قصد دارید فروش محصولات شما افزایش پیدا کند؛ بهتر است تا صفحات محصولات را برروی نام هر محصول سئو کنید و روی آن رتبه بگیرید. برای عبارت های کلی مانند «خرید موبایل» هم باید برروی صفحات دسته بندی سایت کار کنید و سعی کنید تا برای آن صفحه رتبه بگیرید. وقتی کاربر به دسته بندی تمامی موبایل های موجود در فروشگاه اینترنتی شما وارد می‌شود و با استفاده از فیلترها کالاهای مورد نظر خود را مرتب می‌کند آن زمان احتمال فروش سایت بسیار بالاتر می‌رود.

همینطور اگر کالای برند نمی‌فروشید باید حتما یک کال سنتر یا همان تیم فروش تلفنی راه اندازی کنید. زیرا مخاطبان محصولات شما را نمی‌شناسند و به آن اعتمادی ندارند، برای همین باید تلاش کنید تا شماره تماس آن‌ها را بدست آورید یا کاری کنید به شما از طریق سایت پیام بدهند یا تماس تلفنی بگیرند. سپس از طریق مکالمات تلفنی یا در جلسات حضوری اعتماد آن‌ها را جلب کنید و سپس موفق شوید تا یک فروش موفق را برای کسب و کارتان ثبت کنید. این همان موردی است که بسیاری از صاحبین کسب و کارهای آنلاین و کارشناسان سئو به آن دقت نمی‌کنند. این را بدانید که اگر بازدید یک سایت را به عنوان کارشناس سئو افزایش داده‌اید اما در پنل سایت، فروشی را مشاهده نمی‌کنید؛ شاید افراد به صورت سنتی و پس از تماس با تیم پشتیبانی و فروش خرید خود را انجام می‌هند.

سئو چگونه به رشد کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که سئو چگونه به رشد کسب‌وکارمان کمک می‌کند! همه ما به خوبی می‌دانیم که رسیدن به رتبه‌های اول گوگل، باعث جذاب ترافیک بیشتر می‌شود اما شاید بهتر باشد که به سئو از دیدگاه دیگری برای رشد کسب‌وکار نگاه کنیم. 3 مزیت مهم در سئو وجود دارد که می‌تواند به رشد همیشگی کسب‌وکارمان کمک کند:

نیاز به هزینه کمی دارد

اگر در یک حوزه خاص همیشه جستجویی انجام می‌دهید، شاید سایت‌هایی را دیده باشید که همیشه در صفحه اول گوگل حضور دارند. برخی سایت‌ها، با کلمات کلیدی حوزه خود همیشه صفحه اول هستند و کاربران آن‌ها را به عنوان یک سایت معتبر و مرجع می‌شناسند. مهم‌ترین مزیت و تاثیر سئو بر کسب و کار آنلاین این است که شما با یک بار هزینه کردن، می‌توانید برای همیشه صفحه اول باشید. هر چند شاید در نگاه اول سئو در کلمات کلیدی سخت کمی هزینه‌بر باشد!

اما اگر کمی عمیق‌تر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که سئو یک بار هزینه سنگین دارد. پس از آن، دیگر نیازی به هزینه‌های سنگین نیست و با هزینه‌های بسیار کم می‌توانید جایگاه خود را حفظ کنید. پس تاثیر سئو بر کسب و کار آنلاین این است که با هزینه کم می‌توانند همیشه در صفحه اول گوگل بمانند. البته اگر به صفحه اول رسیدید، نباید سئو را رها کنید! بلکه رقیبان همیشه در حال تلاش برای رسیدن به جایگاه شما یا حتی بالاتر هستند.

به برندسازی کمک می کند

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کلمات کلیدی موردنظر خود را جستجو کنید و ببینید که یک سایت همیشه رتبه‌های اول را به خود اختصاص داده است. پس مدتی که با چنین چیزی مواجه می‌شوید، به صورت ناخودآگاه آن سایت را به عنوان یک سایت معتبر می‌شناسید. همچنین هنگامی که مقالات مختلفی را جستجو می‌کنید و سرانجام شما به یک سایت ختم می‌شود، در این صورت نام برند آن سایت در ذهن شما باقی می‌ماند. بنابراین تاثیر سئو بر کسب و کار آنلاین را می‌توان برندسازی دانست! برندسازی به شما کمک می‌کند تا کاربران شما را به عنوان یک سایت معتبر بشناسند و نتیجه خوبی بگیرید.

مخاطبان هدف را به سایت هدایت می کند

از هر روش تبلیغاتی که استفاده کنید، هرگز نمی‌توانید به صورت صد درصدی مخاطبان هدف خود را جذب کنید! تنها گوگل است که شما کمک می‌کند تا بتوانید درصد بالایی از کاربرانی که مخاطبان هدف شما هستند را جذب کنید. دلیل آن، این است که هنگامی که کاربران چیزی را جستجو می‌کنند، به آن علاقه یا حتی نیاز دارند. حال اگر شما محتوای خوبی ارائه کرده باشید و بازاریابی درستی انجام دهید، به راحتی می‌توانید آن‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید. در واقع شانس تبدیل شدن کاربرانی ک از طریق گوگل به سایت شما وارد شده‌اند به مشتری، بسیار بیشتر از کاربرانی است که از طریق‌های دیگری وارد سایت شده‌اند.

بنابراین سئو مسئله‌ بسیار مهمی است که در این بخش به بررسی 3 تاثیر سئو بر کسب و کار آنلاین پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم شما هم استراتژی تاثیرگذاری برای رسیدن به صفحه اول گوگل داشته باشید تا بهترین نتایج را بگیرید.

تاثیر سئو بر کسب و کار آنلاین را دست کم نگیرید

بسیاری از حوزه‌ها رنکینگ دقیقی برای مشخص کردن رهبر آن حوزه ندارند. بنابراین اولین تاثیر سئو بر کسب و کار آنلاین، این است که اگر در لینک اول مهم‌ترین عبارت کلیدی حوزه خود باشید؛ از دید رقبا و مشتریان به عنوان پیشرو صنعت خودتان به نظر ‌می‌آیید. برای این موضوع مثال‌های بسیار زیادی وجود دارد؛ برای مثال دیجی‌کالا شاید برترین فروشگاه آنلاین ایران باشد اما احتمالا بهترین سایت فروش آنلاین تلویزیون در ایران نیست اما برروی عبارت «خرید تلویزیون» رتبه اول گوگل را در اختیار دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا مشتریان با دیدن این وب‌سایت در رتبه اول بسیاری از نتایج اعتماد بیشتری به آن بکنند و نهایت خریدهای خود را از این سایت انجام دهند. جالب است بدانید که تنها اثر این موضوع برروی فروش یک دسته‌بندی خاص از محصولات آن نیست و احتمالا برروی فروش تمامی محصولات اثر می‌گذارد.

تصور کنید با سرچ هر عبارتی از یک حوزه به سایتی مشخص برسید. قطعا اگر این موضوع یک هفته به صورت مدام برای شما اتفاق بیافتد شما از کاربران دائم سایت مورد نظر خواهید شد و نتیجه آن برای وب‌سایت مورد نظر بسیار عالی خواهد بود. شاید رتبه گرفتن برروی یک کلمه برای شما درآمد ایجاد کند اما اعتبار واقعی را وقتی از سئو بدست می‌آورید که برروی کل عبارات یک حوزه رتبه داشته باشید. رسیدن به این نقطه برای هر وب‌سایتی زمان زیادی می‌برد اما رسیدن به آن بدون شک می‌تواند آورده‌های زیادی برایتان داشته باشد.

ترتیبی که برای خواندن مقالات" آموزش رایگان سئو سایت "به شما پیشنهاد می‌کنیم:
  • بهینه سازی موتور جستجو یا سئو چیست؟
  • سئو تکنیکال چیست و چه مواردی باید در آن بررسی شوند؟
  • سئو داخلی چیست و چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟
  • سئو خارجی چیست و چه میزان بر روی رتبه‌ی سایت تاثیرگذار است؟
  • نام دامنه تا چه حد می‌تواند بر سئو سایت تاثیرگذار باشد؟
  • آیا نوع هاست بر سئو سایت تاثیرگذار است؟
  • تجربه کاربری یا UX چه تاثیری در سئو سایت دارد؟
  • 8 افزونه کاربردی برای سئو در وردپرس
  • تولید محتوا چیست؟
  • مهمترین الگوریتم های گوگل که در سئو تاثیر گذارند
  • لینک سازی چیست و چقدر بر روی سئو سایت اثر می‌گذارد؟
  • شبکه‌های اجتماعی در سئو چه نقشی دارند؟
  • معرفی Moz یکی از قدرتمندترین ابزارهای سئو سایت
  • اشتباهات رایج در سئو که هرگز نباید اتفاق بیفتند
  • بررسی موارد بسیار مهمی که در آینده سئو تاثیرگذارند
  • تاثیر سئو بر کسب و کار آنلاین چگونه است؟
  • برترین افزونه‌های کروم که برای سئو سایت به آن‌ها نیاز دارید
  • رپورتاژ آگهی چیست و فاکتورهای یک رپورتاژ مناسب کدامند؟
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!