آموزش تغییر فونت استوری در آیفون و اندروید۳۰ آبان ۱۴۰۰ 1 رای

اینستاگرام با فونت‌های فارسی میانه خوبی ندارد و وقتی یک متن فارسی را در بخش استوری تایپ می‌کنیم، نمای ظاهری چندان جذابی به خودش نمی‌گیرد. از این رو کاربران زیادی تمایل دارند که استوری‌های خود را با یک فونت متفاوت منتشر کنند. در این مقاله روش تغییر فونت استوری در اندروید و آیفون را در کنار هم یاد می‌گیریم. اگر شما هم دوست دارید که متن استوری‌های شما فونت‌های جذاب‌تر و زیباتری داشته باشند، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

مدت‌هاست که فارسی زبان‌ها با فونت فارسی اینستاگرام مشکل دارند و دوست دارند از فونت‌های زیباتر و شکیل‌تری در استوری خود استفاده کنند. این کار هم استوری‌ها را جذاب‌تر می‌کند و هم اشتیاق مخاطبان برای مشاهده محتوای ما بیشتر می‌شود. در ادامه تصمیم داریم روش تغییر فونت استوری در اندروید و آیفون را در کنار هم یاد بگیریم و از این به بعد استوری‌های جذاب‌تری تولید کنیم و در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

آموزش تغییر فونت استوری در آیفون

برای تغییر فونت استوری در آیفون باید ابتدا اپلیکیشن استوری فونت (StoryFont) را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید. برای سهولت کار تصمیم گرفته‌ایم لینک دانلود این برنامه از اپ استور را در ادامه قرار دهیم.

  • لینک دانلود برنامه StoryFont از اپ استور

مرحله اول: زمانی که این برنامه را دانلود کردید، ابتدا آن را اجرا کنید.

تغییر فونت استوری در آیفون
تغییر فونت استوری در آیفون

مرحله دوم: از بین فونت‌هایی که در این برنامه وجود دارد یکی را انتخاب کنید و سپس متن خود را با آن فونت تغییر دهید. سپس متنی که می‌خواهید در استوری خود قرار دهید را در این برنامه تایپ کنید.

تغییر فونت استوری در آیفون
نوشتن متن موردنظر

مرحله سوم: اکنون متنی که به وجود آمده، به صورت یک تصویر درمی‌آید. آن را کپی کنید و در استوری مورد نظر خود در اینستاگرام قرار دهید. در ادامه می‌توانید هر تغییری روی استوری خود ایجاد و آن را منتشر کنید.

کپی کردن متن به عنوان تصویر در استوری اینستاگرام

آموزش تغییر فونت استوری در اندروید

برای تغییر فونت استوری در اندروید، کار کمی پیچیده‌تر از آیفون است. برای تغییر فونت استوری در دستگاه‌های اندروید، ابتدا اپلیکیشن متن‌نگار (Matnnegar) را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید. در ادامه برای آسان‌تر شدن فرایند، لینک دانلود این اپلیکیشن را قرار داده‌ایم.

  • دانلود اپلیکیشن Matnnegar برای دستگاه‌های اندروید از گوگل پلی

مرحله اول: پس از اینکه این برنامه را دانلود و نصب کردید، باید آن را در گوشی خود اجرا کنید.

تغییر فونت استوری در اندروید
نمایی از صفحه نخست برنامه متن نگار

مرحله دوم: همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، محیط این برنامه کاملاً فارسی است و استفاده کردن از آن واقعاً ساده است و هیچ دردسر خاصی ندارد. برای تولید یک متن برای استوری اینستاگرام کافی است روی دکمه «متن‌ نگاری جدید» بزنید تا تصویر زیر به نمایش درآید:

صفحه تولید متن برای تغییر فونت استوری
صفحه تولید متن برای استوری اینستاگرام

مرحله سوم: در تصویر فوق یک نوار در بخش پایینی صفحه مشاهده می‌کنید که اولین گزینه آن «متن جدید» است. برای تغییر فونت استوری روی آن بزنید و متنی که می‌خواهید تولید کنید را تایپ کنید. به عنوان مثال ما در این مقاله تصمیم گرفتیم متن «همیار آکادمی» را تایپ کنیم.

تایپ کردن متن در کادر مخصوص
تایپ کردن متن در کادر مخصوص

مرحله چهارم: در این مرحله می‌خواهیم فونت این نوشته را تغییر دهیم. در نوار پایینی اپلیکیشن، گزینه‌ای به نام «قلم‌ها» وجود دارد. روی آن بزنید تا مطابق تصویر زیر کلی فونت در اختیار شما قرار بگیرد. شما می‌توانید به دلخواه خود یکی از فونت‌ها را انتخاب کنید.

انتخاب فونت دلخواه برای تولید متن
انتخاب فونت دلخواه برای تولید متن

مرحله پنجم: برای تغییر فونت استوری ما یکی از فونت‌ها را برای متن همیار آکادمی انتخاب کردیم. با انتخاب فونت ما، متن به شکل زیر درآمد:

تغییر فونت استوری همیار آکادمی
تغییر فونت استوری همیار آکادمی

مرحله اول: اکنون می‌توانید بسته به پس‌زمینه‌ای که استوری شما دارد، رنگ این متن را تغییر دهید. یکی دیگر از ابزارهایی که در نوار ابزار اپلیکیشن متن نگار وجود دارد، رنگ است. آن را انتخاب کنید تا تصویر زیر به نمایش درآید. از آنجا که لوگوی همیار آکادمی قرمز رنگ است، ما هم تصمیم گرفتیم متن خود را به رنگ قرمز درآوریم.

تغییر رنگ متن مورد نظر
تغییر رنگ متن مورد نظر

مرحله دوم: در سمت راست نوار فوقانی تصویر بالا، یک نماد پیکان‌مانند است که پس از تغییر رنگ متن خود باید روی آن بزنید. در این مرحله تصویر زیر را مشاهده می‌کنید.

پایان فرایند اصلاح تغییر فونت استوری
پایان فرایند اصلاح متن

مرحله سوم: می‌توانید موقعیت متن خود را تغییر دهید. کافی است آن را بکشید و به وسط صفحه بیاورید.

انتقال متن به مکان دلخواه
انتقال متن به مکان دلخواه

مرحله چهارم: اکنون زمان ذخیره تصویر متن نوشته شده فرارسیده است. باید روی نماد فلاپی دیسک در بالای بخش چپ تصویر بزنید تا منوی ذخیره به نمایش درآید. کافی گزینه «ذخیره با کیفیت» را انتخاب کنید.

ذخیره کردن متن

مرحله پنجم: پس از انتخاب گزینه «ذخیره با کیفیت بالا» سه گزینه در اختیار ما قرار می‌گیرد که برای ذخیره با بالاترین کیفیت می‌توانیم گزینه «4X» را انتخاب کنیم.

ذخیره کردن متن با بالاترین کیفیت
ذخیره کردن متن با بالاترین کیفیت

مرحله ششم: تصویر در گالری شما ذخیره شده و می‌توانید از آن در استوری مورد نظر خود استفاده کنید.

آماده بودن متن برای استفاده در استوری
آماده بودن متن برای استفاده در استوری

مرحله هفتم: اکنون وارد فضای استوری اینستاگرام می‌شویم. صفحه استوری را به سمت بالا می‌کشیم. یک سری گزینه پیش روی ما قرار می‌گیرد. باید گزینه‌ای که شبیه دو کارت روی هم است و یک نماد «به علاوه، جمع یا +» روی آن قرار گرفته است را بزنید و سپس تصویر مربوط به متنی که تهیه کردید را وارد کنید.

قرار دادن متن در استوری اینستاگرام
قرار دادن متن در استوری اینستاگرام

مرحله نهایی: البته مرحله آخر برای زمانی که می‌خواهید روی تصویر دیگری متن بگذارید خیلی اهمیت دارد. خیلی از کاربران شیوه قرار دادن یک تصویر روی تصویر دیگر را نمی‌دانند. روش کار به همین صورتی است که بیان کردیم. چه برای متن ساده و چه برای قرار دادن متن روی تصویر از همین روش استفاده کنید.

دلایل و مزایای تغییر فونت استوری در اندروید و آیفون

  • اولین مزیت تغییر فونت استوری این است که زیبایی محتوای ما را بیشتر می‌کند. محتوای زیباتر باعث می‌شود که مخاطبان به محتوای ما علاقمند شوند.
  • دومین مزیت این کار، ثابت کردن خلاقیت پیج ما به مخاطبان است. وقتی متن استوری‌های ما با سایر پیج‌ها متفاوت باشد، مخاطبان به وجود خلاقیت در کسب و کار ما پی خواهند برد.
  • وقتی فونت متفاوتی برای استوری‌های خودمان به کار ببریم، مخاطبان به تمایز کسب و کار ما با سایر رقبا پی می‌برند و متوجه می‌شوند که راه کسب و کار ما از سایر کسب و کارها جداست.
  • در حال حاضر بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی سعی می‌کنند از فونت‌های متفاوتی برای نوشتن متن در استوری‌های خود استفاده کنند. وقتی ما هم فونت استوری‌های خود را متفاوت بنویسیم، مخاطب متوجه می‌شود که کسب و کار ما با ترندها و روندهای روز همراه است.
  • وقتی متن استوری جذاب‌تر باشد، قطعاً تأثیرگذاری آن هم بیشتر می‌شود و در نتیجه نرخ تبدیل استوری‌های ما بالاتر خواهد رفت.

برای یادگیری اینستاگرام وقت بگذارید؛ ارزشش را دارد

در دنیای امروز کسب و کارهای زیادی تلاش می‌کنند که در اینستاگرام برندسازی کنند و مخاطبان خود را در این رسانه افزایش دهند. برای برندسازی و افزایش فروش در اینستاگرام باید بتوانید در این رسانه محتوای جذاب، مفید و منحصر به فرد تولید کنید. یکی از راه‌هایی که به جذابیت و یونیک بودن محتوای شما کمک می‌کند، تغییر فونت استوری است.

در صورتی که شما هم می‌خواهید برند خود را در اینستاگرام بسازید و کسب و کار خود را از طریق این رسانه رشد و توسعه دهید، پیشنهاد می‌شود که برای آموزش اینستاگرام وقت بگذارید؛ چون با آموزش می‌توانید مسیر موفقیت را خیلی کوتاه کنید و درس‌هایی که دیگران از فعالیت در اینستاگرام گرفته‌اند را در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه ممکن یاد بگیرید.

در صورتی که این مقاله برای شما مفید و آموزنده بود، پیشنهاد می‌شود مقاله دانلود عکس پروفایل اینستاگرام را مطالعه کنید. با مطالعه این مقاله یاد می‌گیرید که چگونه پروفایل‌های جذاب را دانلود کنید و از آن‌ها ایده بگیرید. آیا تاکنون تلاش کرده‌اید که استوری‌های خود را با فونت متفاوتی بنویسید و منتشر کنید؟ آیا روش دیگری برای تغییر فونت استوری سراغ دارید؟ آیا می‌توانید چند اپلیکیشن در این زمینه معرفی کنید؟ لطفاً نظرها و پیشنهادهای خود را با ما و همراهان همیار آکادمی در زیر همین پست به اشتراک بگذارید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!