آموزش تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی۱۴ دی ۱۴۰۰ 1 رای

تصور کنید قصد چک کردن گوشی خود را دارید که ناگهان متوجه می‌شوید اپل آیدی شما قفل شده است! در این صورت نیاز به بازیابی رمز عبور آن دارید. پاسخ سوال امنیتی را هم به خاطر ندارید. در چنین شرایطی چه کاری باید انجام دهید؟ در این مقاله به بررسی کامل راه‌های تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی می‌پردازیم.

اگر از کاربران اپل هستید و از محصولات این برند استفاده می‌کنید، حتماً با اپل آیدی آشنایید. تا زمانی که شما اپل آیدی نداشته باشید، نمی‌توانید از محصولات این برند استفاده کنید. تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی یکی از مواردی است که کاربران به دنبال آن هستند! دلیل آن هم این است که اپل به دلیل قوانین و مسائل امنیتی گاهی اوقات به حساب کاربران مشکوک می‌شود و برای جلوگیری از بروز مشکل برای کاربران، اپل آیدی را می‌بندد.

گاهی اوقات هم کاربران رمز عبور خود را فراموش می‌کنند که اگر بخواهند با روش معمولی رمز اپل آیدی خود را تغییر دهند، باید پاسخ سوال امنیتی خود را بدانند. شاید باورش کمی عجیب باشد اما بسیاری از کاربران سوال امنیتی حساب کاربری خود را نمی‌دانند. حال ممکن است دلیل آن، ایجاد اپل آیدی توسط فرد دیگر یا فراموش کردن آن باشد. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی بپردازیم تا در کمترین زمان و بدون نیاز به دانستن پاسخ سوال امنیتی، بتوانید رمز اپل آیدی خود را تغییر دهید.

تغییر رمز اپل آیدی

گاهی اوقات کاربران اپل با پیام‌هایی روبرو می‌شوند که آن‌ها را نگران می‌کند. یکی از پیام‌هایی که معمولاً کاربران آن را مشاهده می‌کنند، این است که اپل آیدی شما به دلایل امنیتی قفل شده است و برای باز کردن آن باید هویت خود را تایید کنید. معمولاً برای احراز هویت نیاز به پاسخ دادن به سوالات امنیتی دارید و بسیاری از کاربران آن را به خاطر ندارند. در چنین شرایطی باید قید اپل آیدی را بزنیم؟ خیر، قطعاً راه حلی وجود دارد. حال همین مشکل ممکن است برای رمز اپل آیدی هم وجود داشته باشد! مثلاً ممکن است شما رمز خود را فراموش کرده باشید و پاسخ سوالات امنیتی را ندانید.

مهم‌ترین دلیلی که اپل به شما اجازه تغییر رمز اپل آیدی را نمی‌دهد، این است که شما پاسخ سوالات امنیتی را نمی‌دانید. در این صورت اپل نمی‌تواند شما را احراز هویت کند و در نهایت، اجازه نمی‌دهد که رمز اپل آیدی را تغییر دهید. بنابراین کاربران به دلایل مختلفی نیاز به تغییر رمز اپل آیدی دارند و اگر پاسخ سوالات امنیتی را ندانند، باید به سراغ راهی برای تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی بروند. اما چه راه‌کاری برای آن وجود دارد؟ در بخش بعدی مقاله به پاسخ کامل این سوال می‌پردازیم و یک راه‌کار عملی به شما ارائه خواهیم کرد.

آیا تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی امکان پذیر است؟

اگر نیاز به تغییر رمز اپل آیدی داشته باشید اما سوال امنیتی که هنگام ایجاد اکانت تنظیم کرده‌اید را یادتان نباشد، فرآیند تغییر رمز کمی مشکل خواهد شد. در چنین شرایطی این سوال برایتان پیش می‌آید که آیا تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی امکان‌پذیر است؟ پاسخ مثبت است. حتی شما می‌توانید علاوه بر این که رمز عبور خود را بازیابی کنید، می‌توانید سوالات امنیتی خود را هم تغییر دهید. با این کار، از این پس هر تغییری که نیاز داشتید به راحتی می‌توانید با کمک پاسخ سوالات امنیتی انجام دهید.

بنابراین اگر اپل آیدی شما به هر دلیلی قفل شده است، جای نگرانی نیست. مثلاً اگر به دلیل فراموش کردن پاسخ سوالات امنیتی نمی‌توانید رمز عبور خود را تغییر دهید، به راحتی این کار امکان‌پذیر است. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های افراد هنگام قفل شدن اپل آیدی، این است که شاید دیگر هیچوقت نتوانند اپل آیدی خود را بازگردانی کنند. اما این مسئله واقعیت ندارد و شما به راحتی می‌توانید به بازگردانی اپل آیدی خود اقدام کنید. اما چه دلایلی می‌تواند باعث قفل شدن اپل آیدی شود؟ در بخش بعدی این مقاله به بررسی کامل مهم‌ترین دلایل قفل شدن اپل آیدی می‌پردازیم.

آموزش تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی

اگر قصد تغییر رمز اپل آیدی خود را دارید اما پاسخ سوال‌های امنیتی آن یادتان نیست، باید به دنبال راهی برای تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی باشید. در این بخش از مقاله می‌خواهیم راهکاری ارائه کنیم با استفاده از آن بتوانید اقدام به تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی کنید. 4 راه کلی برای تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی وجود دارد که در این بخش به بررسی کامل آن‌ها می‌پردازیم:

حذف اپل آیدی با استفاده از اپلیکیشن AnyUnlock

اگر به اپل آیدی خود نیاز ندارید و هدفتان از تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی این است که در نهایت آن را حذف کنید، AnyUnlock به شما کمک می‌کند. AnyUnlock یک اپلیکیشن قابل اطمینان و کاربردی برای حذف اپل آیدی است. در واقع این اپلیکیشن بدرد افرادی می‌خورد که می‌خواهند اپل آیدی خود را بدون دانستن پاسخ سوالات امنیتی خود حذف کنند. از مهم‌ترین مزایای این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف اپل آیدی بدون نیاز به پاسخ سوالات امنیتی حساب کاربری
  • باز کردن قفل موبایل آیفون در صورتی فراموشی رمز عبور
  • مدیریت رمز عبور محصولات اپل (آیفون / آی‌پد / مک بوک)

برای استفاده از این اپلیکیشن ابتدا باید آن را روی Mac یا PC خود نصب کنید. پس از نصب و راه‌اندازی، روی گزینه Unlock Apple ID کلیک کنید:

تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی
گزینه Unlock Apple ID را بزنید

موبایل یا تبلت اپل خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر خود متصل کنید. هنگامی که دستگاه شما شناسایی شد، رابط زیر به شما نمایش داده می‌شود که باید بر روی Unlock Now کلیک کنید:

گزینه Unlock Now
روی Unlock Now کلیک کنید

در مرحله بعد، اپلیکیشن AnyUnlock اپل آیدی شما را به صورت خودکار حذف می‌کند:

تغییر رمز اپل آیدی برون سوال امنیتی با اپلیکیشن AnyUnlock
حذف اپل آیدی به صورت خودکار

توجه داشته باشید تا زمانی که دستگاه شما مجدداً راه‌اندازی نشده است، نباید کابل را قطع کنید. همچنین اپلیکیشن AnyUnlock را هم نبندید تا فرآیند حذف اپل آیدی به صورت کامل انجام شود:

کامل شدن فرآیند
کامل شدن فرآیند حذف

پس از حذف کامل اپل آیدی از روی دستگاه، با صفحه‌ بالا روبرو می‌شوید که نشان‌دهنده کامل شدن فرآیند آن است.

آنلاک کردن اپل آیدی با استفاده از احراز هویت دو مرحله ای (Two-Factor Authentication)

یکی دیگر از راه‌های تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی این است که از قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای یا two-factor authentication استفاده کنید. برای این کار باید به یک دستگاه قابل اعتماد دیگر (iPhone/iPad/iPod Touch/Mac) دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید یک شماره موبایل مطمئن داشته باشید تا اپل برای شما پیامک ارسال کند! البته نکته حائز اهمیت این است که شماره شما نباید ایران باشد؛ زیرا اپل برای شماره‌های ایرانی به دلیل تحریم‌ها پیامک ارسال نمی‌کند. برای باز کردن قفل اپل آیدی از این روش، مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول: ابتدا رمز گوشی خود را باز کنید و وارد بخش تنظیمات آن شوید. سپس وارد بخش اپل آیدی خود که با نام حساب کاربری شما در بالای تنظیمات قابل مشاهده است، شوید:

ورود به بخش تنظیمات
وارد بخش تنظیمات شوید

مرحله دوم: در قدم بعدی، وارد بخش Password & Security شوید.

بخش Password & Security
وارد بخش Password & Security شوید

مرحله سوم: در این قسمت می‌توانید با کمک two-factor authentication رمز عبور خود را تغییر دهید:

گزینه two-factor authentication
فعال کردن two-factor authentication

سپس رمز عبور جدید خود را وارد کنید تا رمز مربوط به اپل آیدی شما تغییر کند. اگر هنوز two-factor authentication روی اپل آیدی شما فعال نیست، پیش از آن که با مشکل قفل اپل آیدی روبرو شوید و نتوانید اقدام به تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی کنید، آن را فعال کرده تا در زمان بروز مشکل از این روش استفاده کنید.

آنلاک کردن اپل آیدی با استفاده از کد بازیابی (Recovery Key)

یکی از قابلیت‌هایی که اپل برای کاربران خود در نظر گرفته است، قابلیت استفاده از کد بازیابی یا recovery key است. با استفاده از این کد می‌توانید اقدام به تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی کنید.

مرحله اول: برای این کار ابتدا از طریق سایت اپل، به صفحه Apple ID بروید، سپس بر روی Forget Apple ID or Passcode کلیک کنید:

گزینه Forget Apple ID or Passcode
روی گزبنه Forget Apple ID or Passcode بزنید

مرحله دوم: در بخش بعدی، لازم است تا نام کاربری اپل آیدی خود را وارد کنید:

ورود نام کاربری اپل آیدی
نام کاربری اپل آیدی خود را وارد کنید

مرحله سوم: پس از وارد کردن، بر روی Continue کلیک کنید تا وارد بخش بعدی شوید:

تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی
روی Continue کلیک کنید

مرحله چهارم : در این قسمت یک کد برای شماره موبایل شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن در قسمت بعدی، می‌توانید رمز خود را بازیابی کنید.

تماس با پشتیبانی اپل برای تغییر رمز

اگر سه راهکار قبلی به شما کمک خاصی نکرده است، زمان آن رسیده تا یک راه فوق‌العاده را امتحان کنید. پشتیبانی اپل به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشکل خود را در مدت زمان کوتاهی حل کنید! اگر به سوالات امنیتی دسترسی ندارید و به شماره موبایلی که برای اپل آیدی خود ثبت کرده‌اید دسترسی ندارید، با پشتیبانی اپل تماس بگیرید. به تیم پشتیبانی اپل، مشکل خود را بگویید تا شما را راهنمایی کنند. اطلاعاتی نظیر کارت اعتباری، ایمیل، اطلاعاتی که روی اپل آیدی شما است یا هر چیزی که به تیم پشتیبانی در زمینه احراز هویت شما کمک کند، می‌تواند مفید باشد. برای آن‌ها ارسال کنید و منتظر دریافت راهنمایی برای بازیابی رمز عبور خود باشید.

چگونه سوالات امنیتی اپل آیدی را تغییر دهیم؟

اگر هنوز رمز عبور خود را از دست نداده‌اید یا اپل آیدی شما قفل نشده است، به دنبال پاسخ سوالات امنیتی خود باشید. اگر فراموش کرده‌اید، آن را برای آینده بازیابی کنید. در واقع سوالات امنیتی اپل به شما کمک می‌کنند تا اگر مشکلی برای اپل آیدی شما پیش آمد، به راحتی بتوانید آن را بازیابی کنید. در این صورت دیگر دردسرهای تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی را هم نخواهید داشت. برای تغییر سوالات امنیتی اپل آیدی کافی است مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول: در قدم اول وارد سایت اپل شوید و در بخش Apple ID وارد حساب کاربری خود شوید. پس از ورود به این بخش، وارد صفحه تنظیمات سوالات امنیتی شوید تا بتوانید آن را تغییر دهید:

وارد حساب کاربری
وارد حساب کاربری شوید

مرحله دوم: برای این بخش باید رمز عبور خود را وارد کنید تا به شما اجازه تغییر این سوالات و پاسخ‌های آن را بدهد:

ورود رمز عبور
رمز عبور خود را وارد کنید

مرحله سوم: در این قسمت هم کافی است سوالات موردنظر خود را انتخاب کنید و پاسخی برای آن وارد کنید. به همین راحتی سوالات امنیتی اپل آیدی شما تغییر می‌کند. برای جلوگیری از فراموشی این پاسخ‌ها، پاسخ‌های واقعی وارد کنید یا آن را در جایی قابل اطمینان یادداشت کنید. با این کار، اگر نیاز به پاسخ سوالات امنیتی برای بازیابی اکانت داشته باشید، به سادگی می‌توانید از آن استفاده کنید.

دلیل قفل شدن اپل ایدی چیست؟

دلایل قفل شدن اپل آیدی
دلایل قفل شدن اپل آیدی

کاربران زیادی با مشکل قفل شدن اپل آیدی روبرو هستند اما آیا قفل شدن اپل آیدی اتفاقی است؟ قطعاً خیر. اگر اپل آیدی شما قفل شده است، دلیل خاصی دارد. اپل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برندهای دنیا که مشتریان زیادی دارد، نمی‌خواهد امنیت کاربران را به خطر بیندازد. به همین دلیل قوانین امنیتی تعیین کرده است که اگر رعایت نکنید، حساب شما را موقتاً مسدود می‌کند. در چنین شرایطی شما ممکن است 3 نوع پیغام از طرف اپل دریافت کنید:

  • This Apple ID has been locked for security reasons: این پیام نشان‌دهنده این است که اپل آیدی شما به دلایل امنیتی قفل شده است.
  • This Apple ID has been disabled for security reasons: این پیام نشان‌دهنده این است که اپل آیدی شما به دلایل امنیتی بسته شده است.
  • You can’t login/sign because your account was disabled for security reasons: این پیام نشان می‌دهد که به دلایل امنیتی نمی‌توانید وارد اکانت خود شوید. در واقع ورود به اکانت غیرفعال شده است!

اگر با این پیغام‌ها مواجه شدید، نشان‌دهنده بسته یا قفل شدن اپل آیدی است. اما چه دلایلی برای روبرو شدن با این پیام‌ها وجود دارد؟ در این بخش از مقاله به بررسی کامل مهم‌ترین دلایل قفل شدن اپل آیدی می‌پردازیم:

تلاش زیاد برای ورود با رمز عبور نادرست

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا اپل آیدی شما قفل شود، این است که چندین بار رمز عبور خود را نادرست وارد کرده‌اید. حال ممکن است خودتان این کار را به دلایل مختلف نظیر فراموش کردن رمز عبور انجام داده باشید یا این که شخصی سعی در وارد شدن به اپل آیدی شما داشته باشد. در هر صورت اپل متوجه رفتار مشکوک شما یا افرادی که سعی در وارد شدن به اپل آیدی دارند، شده و اقدام به قفل کردن اپل آیدی می‌کند. حال اگر رمز پاسخ سوالات امنیتی را فراموش کرده باشید، نیاز به تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی دارید.

وارد شدن از طریق دستگاهی با آی‌ پی مشکوک

اپل برای آن که امنیت حساب کاربران خود رافزایش دهد، آی پی هایی که از طریق کاربران وارد سیستم می‌شوند را بررسی می‌کند. اگر با آی پی مشکوک روبرو شود، ممکن است اپل آیدی را قفل کند. آی پی مشکوک ممکن است استفاده از وی پی ان هایی باشد که کاربران زیادی از آن استفاد می‌کنند. در این صورت تیم امنیتی اپل شک می‌کند که شاید رباتی قصد ورود به تعدادی از اپل آیدی ها را دارد. بنابراین اگر از طریق آی پی مشکوک اقدام به ورود به اپل آیدی خود کنید، ممکن است با قفل شدن اپل آیدی روبرو شوید! البته این مورد صد درصدی نیست و تنها احتمال آن وجود دارد.

پاسخ اشتباه به سوالات امنیتی هنگام تغییر رمز عبور

گاهی اوقات کاربران قصد تغییر رمز عبور خود را دارند که در این صورت باید به سوالات امنیتی پاسخ دهند. در چنین شرایطی ممکن است پاسخ سوالات امنیتی را ندانند و سعی در پیدا کردن این پاسخ‌ها داشته باشند. در واقع برای این کار باید پاسخ سوال را در فرم‌های سایت اپل وارد کنند تا ببینند که درست است یا خیر. اگر پس از چند بار وارد کردن پاسخی که فکر می‌کنند، پاسخ درست را پیدا نکنند اپل مشکوک می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود تا با قفل شدن اپل آیدی روبرو شوید! پیشنهاد می‌کنیم در چنین شرایطی از تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی استفاده کنید که در ادامه این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

مشکوک شدن تیم امنیتی به اپل آیدی شما

بسته شدن اپل آیدی به دلایل بالا به معنای مشکوک شدن اپل به شما است! با این حال ممکن است موارد دیگری هم باعث مشکوک شدن تیم امنیتی اپل به حساب کاربری شما باشد. بنابراین هر چیزی که باعث مشکوک شدن تیم امنیتی اپل به حساب کاربری شما شود، می‌تواند منجر به قفل شدن اکانت شما شود.

پیش از آن که اپل آیدی شما از دست برود، به فکر آن باشید!

اگر از کاربران اپل هستید، حتماً می‌دانید که اپل آیدی بسیار مهم است و با استفاده از آن می‌توانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. حتی اگر دستگاه خود را عوض کنید، به راحتی می‌توانید اطلاعات خود را انتقال دهید. این موارد تنها زمانی امکان‌پذیر است که به اکانت خود دسترسی داشته باشید. حال اگر اکانت شما قفل شود و نتوانید آن را بازگردانی کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ دیگر نمی‌توانید به آن اطلاعات دسترسی داشته باشید و مهم‌ترین بخش دستگاه‌های آیفون خود را از دست می‌دهید. برای جلوگیری از چنین مشکلی چه کنیم؟

راهکار بسیار ساده است! اگر رمز عبور خود را دارید اما پاسخ سوالات امنیتی را فراموش کرده‌اید، آن‌ها را تغییر دهید. در این مقاله به شما یاد دادیم که چطور سوالات امنیتی و پاسخ آن را تغییر دهیم. در این صورت برای تغییر رمز هم نیازی به راهکارهای تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی ندارید. همچنین اگر این سوالات را فراموش کرده‌اید و اکانت شما قفل شده است، می‌توانید راه‌هایی که برای تغییر رمز اپل آیدی بدون سوال امنیتی در این مقاله بررسی کردیم را امتحان کنید. اگر سوالی دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را در این مورد به صورت کامل راهنمایی کنیم. همچنین اگر تجربه‌ای از قفل شدن اپل آیدی دارید، راهکار مورد استفاده خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!