کاربرد های قوز بند طبی

قوز کمر و انحنای ستون فقرات باعث ایجاد درد و ناراحتی در میان تمام افرادی می شود که دچار این عارضه هستند و علاوه بر این، بر استایل و زیبایی اندام آنها تاثیر می گذارد. از دیگر کاربرد های قوزبند طبی این است که به بدن کمک می کند تا شانه ها را به سمت عقب کشیده و در این حالت نگه دارد و با اصلاح وضعیت بدن در حالت نشسته یا ایستاده، بدن را برای صاف و راست ایستادن، تحریک و تشویق می کند.

علاوه بر این برای درمان شکستگی یا کشیدگی استخوان ترقوه، ناپایداری شانه، و بر طرف کردن ضعف عضلات ستون فقرات از قوز بند طبی میتوان استفاده نمود. این محصول برای افرادی که به دلیل شغل یا فعالیت روزانه خود مدت طولانی در حالت نشسته قرار دارند، یا در معرض ابتلا به قوز کمر و یا ضعف عضلانی هستند، بسیار توصیه می شود.

البته لازم به ذکر است که هر نمونه از قوزبند طبی که فرد می خواهد استفاده کند، باید توسط پزشک و با مشورت وی تجویز گردد، تا با استفاده درست و به جا و انتخاب درست آن بتوان به درمان این عارضه دست یافت.

مزایای استفاده از قوز بند طبی

هر کدام از محصولات طبی اعم از شکم بند طبی، زانو بند طبی،گردن بند طبی و دیگر محصولات ارتوپدی دارای مزایای زیادی برای درمان و پیشگیری هستند که قوز بند طبی از این قاعده مستثنا نیست. این محصول با جهت دهی مناسب به شانه، کتف، گردن و کمر کمک می کند تا این اندام ها در وضعیت مناسب قرار بگیرند و از ایجاد قوز (کیفوز) و پیشرفت آن پیشگیری کنند. علاوه بر این دردهای ناشی از قوز و انحنای ستون فقرات را کاهش می دهند. یکی دیگر از مزایای استفاده از قوزبند های طبی برای درمان افتاده شدن شانه ها و قوس کمر است، که با استفاده از این محصول می توان به بهبودی و کاهش این عارضه دست یافت.

انواع قوز بند های طبی

قوز بند طبی کودکان و نوجوانان

قوزبند پلدار نئوپرن

قوزبند مینی

قوزبند کمربند صادراتی

قوز بندها برای نواحی مختلفی چون کمر، کتف، ستون فقرات و قفسه سینه طراحی می‌شوند. برای مثال: هدف از طراحی قوزبند کمر این است که فقط بر روی ناحیه کمر تمرکز کند و قوس کمر را بر طرف کند و از پیشروی آن جلوگیری نماید.

اما قوز بند مناسب کتف، ستون فقرات و قفسه سینه با هم دیگر فرق دارند و کاربرد هر کدام متفاوت است. نکته مهم این است که انتخاب نوع قوزبند برای ناحیه مورد نظر فقط باید با مشورت و تجویز پزشک انتخاب گردد، تا با انتخاب درست بتوان به درمان دست پیدا کرد. این محصولات دارای انواع متفاوتی هستند که کاربردهای متفاوتی دارند.

آیا بستن قوزبند طبی سبب ایجاد درد میشود؟

خیر. یکی از مزیت ها و ویژگی های منحصر به فرد قوزبند طبی استفاده راحت و آسان آن و به دور از درد است. امکان دارد فرد در اوایل بستن این محصول، کمی احساس ناراحتی داشته باشد، اما به مرور زمان و به موازات عادت کردن به قوزبند طبی همان احساس درد و ناراحتی جزئی نیز برطرف می‌شود. این محصول در بلند مدت دردهای ناشی از قوز و انحنای ستون فقرات را کاهش می دهد تا این که درد به طور کامل برطرف شود.

یکی از فاکتور های مهم در انتخاب و خرید قوز بند طبی ایده آل این است که قابلیت تنظیم شدن را داشته باشد و متناسب با فرم بدن تنظیم گردد و نباید زیاد شل یا سفت باشد. از لحاظ وزن سبک باشد تا استفاده از آن برای فرد راحت تر شود. یک

قوزبند طبی باید بادوام باشد که مدت زمان طولانی از آن بتوان استفاده نمود. معمولاً جنس نئوپرن این محصولات با دوام تر از جنسهای دیگر قوزبند است.
در کل این محصولات از جنس های ابر، پارچه، الیاف طبیعی، پلیمر، نئوپرن و الیاف مصنوعی ساخته و طراحی می شوند. جنس آن باید ضد حساسیت بوده تا آسیبی به پوست وارد نکند. نکته مهم در خرید قوزبند این است که فرد در زمان بستن آن باید احساس رضایت و راحتی داشته باشد. علاوه بر این قابلیت شستشو داشته باشد. شستن این محصول حتماً باید

با آب سرد و با دست صورت گیرد و از فشردن آن برای آب گیری و خشک کردن خودداری شود. قابلیت تنفس پذیری و عبور و مرور راحت هوا را داشته باشد و در اثر تعریق، پوست را دچار سوزش نکند. به طوری کلی با در نظر گرفتن قیمت و کیفیت بالا می توانید برای خرید قوزبند اینجا کلیک کنید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!