Thermowood در حقیقت چوب طبیعی است که با روش های حرارتی پیشرفته و به اصطلاح ترمو کردن ، از دوام و استحکام بیشتری نسبت به سایر چوب ها برخوردار است. ترموود چوب خام است که در مرحله تولید ترموود است و بسیاری از معایب چوب طبیعی همانند پوسیدگی ، تغییر رنگ و تورم را نداشته. چوب ترموود یکی از بهترین نوع چوب ها جهت طراحی نمای چوب ترموود ساختمان و دکوراسیون داخلی می باشد و در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط سخت می باشد. چوب ترمو وود محصولی است که تمام زیبایی های چوب طبیعی را در کنار مزایای ترموود را به زندگی افراد خواهد بخشید.

در فراید ترمو کردن چوب، نمای چوبی ساختمان در برابر تغییرات آب و هوایی و شرایط نامساعد جوی مقاوم می شود. اما جهت ثبات رنگ چوب ترمو، نیاز است چوب ترمووود مجدد رنگ شود. رنگ های مخصوص چوب ترمو، چوب را در مقابل اشعه UV خورشید مقاوم کرده و از تغییر رنگ چوب جلوگیری می نماید و موجب براق شدن و جلا به چوب می گردد.

به عبارتی اگر بخواهیم کامل تر بگوییم چوب ترمو وود چیست باید بگوییم که در تعریفی دقیق تر به چوب اصلاح شده یا چوب پخته می گویند. به وسیله حرارت ساختار آن دچار تغییر می ‌شود. در فضایی که خالی از اکسیژن است عملیات پخته شدن انجام می شود، زیرا اکسیژن باعث سوختن چوب می شود. از روش های مختلفی برای حرارت دهی چوب استفاده می شود. از گاز نیتروژن، روغن داغ و  بخار آب نیز استفاده می کنند.‌

حرارت باعث می ‌شود که ساختار مولکولی چوب بشکند. در نتیجه استحکام دیواره سلولی بالا می رود. به عبارت دیگر ویژگی و ساختار چوب بهبود پیدا می‌ کند. در فرایند ساخت چوب ترموود هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود. چوب ترموود از انواع درختان زبان گنجشک، گونه ‌های متنوع کاج، صنوبر، توسکا و توس ساخته می ‌شود.

تمام درختان دارای صمغ و شیره هستند. زمانی که درخت قطع می شود این مواد در تنه درخت باقی می مانند. در نتیجه باعث جذب حشرات و رشد باکتری ها می شود، بنابراین عمر چوب کاهش می یابد. در فرایند ساخت ترموود ساختار اصلی چوب که صمغ است تجزیه شده و تمام رطوبت آن خارج می شود. بنابراین باکتری ها در چوب رشد نمی کنند و حشرات نیز جذب نمی شوند.

رنگ چوب ترمو

یکی از جذابیت های استفاده از این چوب تنوع بالای رنگ آن می باشد. شرکت تولید کننده این چوب با استفاده از تکنولوژی روز دنیا اقدام به تولید رنگ های مخصوص چوب نموده است. شما می توانید تنوع گسترده ای در رنگ بندی های چوب ترمو مشاهده نمایید.

شما برای هر نما و هر کاربردی، رنگ ترمو متناسب آن را در اختیار دارید و به همین دلیل این نوع چوب در طراحی، طرفداران زیادی دارد. رنگ بندی مخصوص رنگ ترمو بیش از 80 رنگ می باشد، که بر اساس کد مشخص شده است و شما بر اساس سلیقه و موارد استفاده، می توانید یکی از 80 رنگ موجود را برای استفاده در فضای مورد نظر خود انتخاب کنید.

ترمووود چوبی برای کاربردهای مختلفی ایده آل است ، که این روزها طرفداران زیادی را به خود جلب می کند و مورد استقبال طراحان معمار قرار گرفته است. در نمای ساختمان ، کف و پوشش دیوار ، از چوب ترموود استفاده می گردد.

استفاده از رنگ چوب ترمو جهت زیبایی و دوام چوب ترمو ضرورت به خصوصی دارد در این راستا رنگ ترموود باید با شرایط محیط زندگی انسان و سلیقه افراد تطابق داشته باشد.

نکاتی که در استفاده از این چوب باید در نظر داشته باشید این است که حتی بعد از استفاده از محافظ هم نباید سطح چوب را کثیف کنید و اگر آبی بر روی آن ریخته شد باید سریعا آن را خشک کنید. این کار به دوام چوب کمک می کند و باعث می شود که چوب شما در طول دراز مدت کمتر دچار آسیب شود تا به ریمو رنگ ترمو احتیاجی پیدا نکنید.

همچنین اگر مایعی که بر روی چوب ریخته می شود دارای مواد شیمیایی باشد می تواند برای سطح چوب ترمو خیلی مضر باشد و سطح براق و سالم آن را به راحتی تخریب کند. پس در هنگام استفاده از چوب ترمو به نحوه نگهداری آن نیز باید خیلی توجه داشته باشید تا بتوانید در مدت زمان زیادی از زیبایی این چوب در نمای داخلی و خارجی خانه یا محل کار خود لذت ببرید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!