مهاجرت به کانادا در سال 1401-1402

با وجود درخواست زیاد مهاجرت به کانادا تقریباً 550000 درخواست مهاجرت، کانادا قصد دارد تا 420000 مهاجر را در سال 2022 بپذیرد . البته روند سریع مهاجرت را از بین نخواهد برد. با این حال، این اولین بار در تاریخ خواهد بود که کانادا این همه مهاجر پذیرفته است.

این محتوا که از سمت وب سایت رسمی پن استیودنت در سایت آسان بران به نام مهاجرت کانادا 2022 تلاشی برای بررسی گزینه های مهاجرتی است که کانادا در سال 2022 ارائه می دهد.

کانادا در یکی از گروه های اصلی زیر مهاجر می پذیرد: ازدواج ، مهاجرت اقتصادی، پناهندگی. بیایید نگاهی به این گزینه ها بیندازیم.

مهاجرت به کانادا 2022 از طریق ازدواج و تشکیل خانواده

مهاجرت به کمک ازدواج به کانادایی ها این امکان را می دهد که از عزیزان خود برای مهاجرت به کانادا حمایت مالی کنند. با این حال، شما باید در یکی از گزینه های زیر در سال 2022 واجد شرایط باشید:

میزان درآمد افراد
میزان دارایی افراد
حمایت مالی از شریک حقوقی و همچنین حمایت مالی از فرزندان
جایگزین های حمایت از خانواده

در برخی شرایط، زمانی که اسپانسر یا اعضای خانواده آنها به طور کامل واجد شرایط مهاجرت نیستند، یک کارشناس مهاجرت ممکن است درخواست را تحت ملاحظات انسانی و دلسوزانه (H&C) تأیید کند. در چنین مواردی، مأموران به موارد زیر توجه می کنند:

بهزیستی عاطفی، اجتماعی، فرهنگی و جسمی کودک
سختی هایی که بر خانواده ها تحمیل می شود
شرایط در کشور مبدأ شما
روابطش با کانادا
استقرار شما در کانادا
عوامل دیگری که می تواند بر تصمیم افسر تأثیر بگذارد

لطفا توجه داشته باشید که این لیست نه فراگیر است و نه انحصاری.

استان ها و اتحاد خانواده ها

استان‌های کانادا گاهی فرصت‌های ویژه‌ای برای الحاق خانواده به ساکنان خود ارائه می‌دهند. برای اطلاعات بیشتر باید به وب سایت پن استیودنت مراجعه کنید یا با یک کارشناس مهاجرتی مشورت کنید . با این حال، در حال حاضر هیچ گزینه استانی خاصی برای مهاجرت تحت حمایت خانواده به کانادا در سال 2022 وجود ندارد.

مهاجرت به کانادا 2022 برای کلاس اکونومی

متقاضیانی که از طریق کلاس های اقتصادی مهاجرت می کنند، عمدتاً کارگران ماهر، صاحبان مشاغل یا مدیران ارشد با تجربه مدیریتی و قابلیت های سرمایه گذاری هستند. در واقع اکثریت مهاجران به کانادا متعلق به این گروه هستند. می‌توان مهاجرت اقتصادی را به سه گروه اصلی تقسیم کرد:

فدرال : این مهاجران می توانند در هر استان یا قلمرو کانادا به غیر از کبک ساکن شوند.
برنامه نامزد استانی ( PNP) / برنامه نامزد استانی (PNP) : متقاضیان به استان خاصی از کانادا به غیر از کبک مهاجرت می کنند.
کبک – استان کبک با دولت فدرال یک توافق انحصاری دارد که به عنوان توافقنامه کبک/کبک نیز شناخته می شود ، که در آن استان مسئولیت برنامه های مهاجرتی خود را به عهده دارد.

مهاجرت به کانادا 2022 تحت برنامه های فدرال

برنامه های زیر از طریق مهاجرت فدرال در سال 2022 در دسترس هستند:

اکسپرس اینتری (EE) / اکسپرس اینتری یا EE – این سیستم از سال 2015 برقرار است و شامل سه کلاس از برنامه های مهاجرت است:

طبقه بندی فدرال کارگران ماهر/ طبقه کارگر ماهر فدرال (FSWC)
طبقه بندی تجربه کانادا / کلاس تجربه کانادا (CEC)
کلاس مشاغل ماهر فدرال (FSTC)
برنامه خوداشتغالی – این برنامه دو دسته را پوشش می دهد:
ورزشکاران / دو و میدانی – ورزشکاران و افراد فعال در ورزش (مربیان، داوران، مدیران ورزشی و …)
فعالیت‌های فرهنگی / فعالیت‌های فرهنگی – هنرمندان و افراد مرتبط با حوزه هنری و فرهنگی (نویسندگان، موسیقی‌دانان، فیلم‌سازان، فیلم‌نامه‌نویسان، هنرمندان تجسمی، خوانندگان و…)
ویزای استارت آپ / ویزای راه اندازی – این برنامه برای مهاجران مبتکر طراحی شده است
برنامه خلبان ارائه دهنده مراقبت از کودک در خانه یا برنامه خلبانی کارگر پشتیبانی در خانه – این فرآیند برای مراقبانی که در کانادا آینده شغلی دارند اعمال می شود. با این حال، مراقبانی با سابقه کار قبلی در کانادا نیز می توانند درخواست دهند.
برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک – این برنامه در درجه اول برای افرادی است که از یک کارفرما در یکی از استان های اقیانوس اطلس پیشنهاد شغلی دارند: نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، و نیوفاندلند و لابرادور.
Programa Piloto Rural y del Norte / پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی – اگر از یک کارفرما در یکی از مناطق روستایی کانادا پیشنهاد شغلی دارید، می توانید تحت این برنامه مهاجرت کنید.

برنامه آزمایشی مهاجرت کشاورزی – برخی از کارگران خارجی در صنعت کشاورزی مواد غذایی ممکن است در سال 2022 تحت این برنامه آزمایشی به کانادا مهاجرت کنند.

مهاجرت به کانادا 2022 تحت PNP

کانادا ده استان و سه قلمرو دارد. به استثنای نوناووت، همه استان ها و مناطق کانادا فرصت های مهاجرتی را ارائه می دهند. قانون اساسی کانادا در سال 1867 به استان ها اجازه می دهد تا مهاجرت به استان های خود را تا زمانی که مخالف تصمیمات دولت فدرال نباشد، مدیریت کنند. برای آشنایی با برنامه های PNP به لینک زیر مراجعه کنید:

برنامه نامزدهای استانی (PNP )

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های کبک در سال 2022

کبک با دولت فدرال توافقنامه ویژه ای برای مدیریت جریان مهاجران به استان خود دارد. صرف نظر از این، آنها تصمیم گرفته اند در سال 2022 به پذیرش مهاجران ادامه دهند و حتی اهداف مهاجرتی خود را افزایش دهند.

مهاجرت به کانادا در سال 2022 به عنوان پناهنده

اگر به دلیل آزار و اذیت یا مشکلات مشابه نیاز به ترک کشور خود داشتید، می توانید به عنوان پناهنده به کانادا مهاجرت کنید. با این حال، روند درخواست پناهندگی می تواند خسته کننده و زمان بر باشد. برای اطلاعات بیشتر روی لینک های زیر کلیک کنید:

تعریف پناهنده / تعریف پناهنده
درخواست برای وضعیت پناهندگی / ادعای وضعیت پناهندگی
اسکان مجدد پناهندگان در کانادا / اسکان مجدد پناهندگان در کانادا

راه های دیگر مهاجرت به کانادا در سال 2022

با گزینه های زیر می توانید وارد کانادا شوید یا چند روز یا چند ماه در کانادا زندگی کنید:

ویزای اقامت موقت / ویزای اقامت موقت
اجازه اقامت موقت / اجازه اقامت موقت
دریافت مجوز تحصیل / دریافت مجوز تحصیل
برنامه جریان مستقیم مطالعه (SDS).
دریافت مجوز کار / گرفتن مجوز کار
مجوز کار برای هنرمندان / مجوز کار ویژه برای هنرمندان نمایشی
مجوز کار برای فرانسوی ها / مجوز کار برای فرانسوی ها
مجوز کار برای افراد موفق تحت مزایای قابل توجه به کانادا
USMCA – دیدگاه ویزا و مجوز کار / USMCA – دیدگاه ویزای کانادا و مجوز کار (NAFTA 2.0)
کار بدون اجازه / کار بدون مجوز
بازدیدکنندگان تجاری / بازدیدکنندگان تجاری به کانادا
گزینه های دیگر برای کار در کانادا بدون مجوز کار / گزینه های دیگر برای کار در کانادا بدون مجوز
مجوز کار و گزینه های مهاجرت برای هنرمندان / مجوز کار و گزینه های مهاجرت برای هنرمندان

این گزینه های موقت لزوماً منجر به مهاجرت دائم به کانادا در سال 2022 نمی شود، اما می توانند کمک کنند. به عنوان مثال، اگر شخصی حداقل یک سال در کانادا کار می کند، می تواند برای اقامت دائم تحت رده کلاس تجربه کانادایی درخواست دهد. اگر فردی مدرک دکتری خود را به پایان برساند. در انتاریو، می توانید برای اقامت دائم تحت برنامه نامزد مهاجر انتاریو درخواست دهید

هزینه مهاجرت به کانادا در سال 2022

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، هزینه های زیر را در نظر بگیرید:

هزینه پردازش – باید هزینه پردازش را به دولت فدرال یا استانی کانادا بپردازید تا از آنها بخواهید بسته درخواست شما را بررسی کنند. مبلغی که آنها کار می کنند می تواند از کمتر از 100 دلار (وجوه کانادایی) تا هزاران دلار متغیر باشد. با این حال، دولت اخیراً هزینه های پردازش خود را 50 درصد افزایش داده است.

هزینه مشاوره و نمایندگی – اگر یک مشاور یا وکیل مهاجرت استخدام می کنید، باید هزینه های حرفه ای آنها را بپردازید. اینها از چند صد تا شاید هزاران دلار متغیر است. با این حال، اگرچه مشاوران یا وکلا روند شما را تسریع نمی‌کنند، اما ممکن است بتوانند از اشتباهات شدیدی که منجر به ارائه نادرست یا سایر مشکلات در درخواست شما می‌شود، جلوگیری کنند. با این حال، مطمئن شوید که یک کارشناس و وکیل حرفه ای و آگاه را انتخاب کنید. ناگفته نماند که یک پزشک نالایق می تواند به جای راه حل، بخشی از مشکل شود. برای راهنمایی تخصصی در خصوص مهاجرت به کانادا با مشاورین تخصصی پن استیودنت در ارتباط باشید

حق اقامت دائم (RPRF) – که به عنوان هزینه فرود نیز شناخته می شود. در حال حاضر هزینه برای هر نفر 500 دلار است و برای متقاضی اصلی و همسر یا شریک زندگی مشترک آنها اعمال می شود (برخی استثناء اعمال می شود)

هزینه بیومتریک – صرف نظر از ملیت شما، باید مشخصات بیومتریک را برای مهاجرت به کانادا در سال 2022 ارائه دهید. هزینه بیومتریک فعلی 85 دلار برای هر نفر و حداکثر 170 دلار برای هر خانواده است.

سایر نرخ هایی که در سال 2022 باید در نظر گرفته شوند

معاینات پزشکی / معاینه پزشکی – همه اعضای خانواده باید تحت معاینه پزشکی قرار گیرند. یک پزشک تایید شده باید معاینه را انجام دهد. پزشکان پانل هزینه خدمات خود را دریافت می کنند. با این حال، مبلغی که باید پرداخت کنید به کشور شما و پیچیدگی مشکلات پزشکی شما بستگی دارد.

تهیه و ترجمه مدارک / تهیه و ترجمه مدارک – تهیه چندین سند و ترجمه آنها به فرانسوی یا انگلیسی الزامی است.

سایر هزینه ها / سایر هزینه ها – گاهی اوقات لازم است بازدیدهای اکتشافی از کانادا انجام شود. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که یک ودیعه با حسن نیت به استان های خاصی بپردازید. سایر هزینه های غیرمنتظره مانند سفر به کشور یا شهر دیگر برای ارائه مشخصات بیومتریک، استخدام حسابدار، استخدام ارزیاب املاک یا ارسال اسناد خود را در نظر بگیرید.

زمان پردازش مهاجرت به کانادا 2022

IRCC/ IRCC سعی می کند زمان پردازش درخواست ها را به کمتر از 12 ماه محدود کند. با این حال، زمان پردازش درخواست می تواند بیش از چند سال باشد. با این حال، مقاله زیر مفهوم زمان پردازش را روشن می کند:

زمان رسیدگی به درخواست های مهاجرت به کانادا: هفت عامل / زمان پردازش مهاجرت به کانادا: هفت عامل

با پن استیودنت تماس بگیرید

اگر سوال کلی در مورد مهاجرت به کانادا در سال 1401 – 1402 دارید، با مراجعه به سایت پن استیودنت فرم مشاوره را پر نمایید. با این حال، اگر سؤال خاصی دارید، توصیه می کنیم یک جلسه حضوری رزرو کنید . از طرف دیگر، می توانید فرم تماس با ما در سایت پن استیودنت را تکمیل کنید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!