ماشین ها در صورت آسیب، باید حتما تعمیر شوند تا کارکرد بهتری داشته باشند. از همین رو روش های بسیار زیادی برای تعمیر وجود دارد. به عنوان مثال، صافکاری خودرو، شاسی کشی و… نمونه ای از انواع این تعمیرات می باشند که توسط مکانیک ها و افراد مجرب انجام می شوند.

هر خودرویی نسبت‌ به نوع آسیب‌ دیدگی که دارد باید به یک نوع تعمیر شود از همین ‌رو می‌ توان گفت روش‌ های بسیار زیادی برای تعمیرات آسیب یک خودرو وجود دارند که با توجه به میزان آسیب‌ دیدگی و همچنین نحوه صدمه وارد شده به ماشین افراد متخصص آن‌ ها را بر روی ماشین انجام می ‌دهند. حال در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که راجع تعمیرات خودرو نیاز دارید را برای شما شرح دهیم.

صافکاری چیست؟

صافکاری از رایج‌ ترین انواع مدل تعمیرات خودرو می‌ باشد در واقع ممکن است خودروها در اثر تصادف و ضربه‌ های شدید دچار فرو رفتگی آسیب‌ هایی شوند. برای رفع کردن آن‌ ها از انواع صافکاری بدون رنگ میله های پی دی آر و غیره استفاده می ‌کنند. توجه داشته باشید تا صافکاری باید حتما توسط افراد مجرب انجام شود.

همچنین قیمت آن ‌ها نسبت‌ به میزان آسیب ‌دیدگی ماشین متفاوت است و هرچقدر ماشین آسیب بیشتری دیده باشد، قیمت‌ ها نیز در صافکاری افزایش می ‌یابد. معمولا صافکاری امروز با ابزارهای جدید و مدرن انجام می‌ شود تا بدون رنگ باشد و هزینه رنگ نیز برای مشتریان اضافه نشود.

نقاشی خودرو

مدل دیگری از تعمیرات خودرو نقاشی، می باشد. در تصادفات خودرو ممکن است دچار رنگ‌ پریدگی شده یا ضربه ‌ای به او وارد شده به قدری سنگین باشد که رنگ او آسیب ‌دیده باشد. از همین‌ رو با نقاشی کامل یا یک قسمت آسیب ‌دیده از ماشین او را مجدداً با رنگ ترمیم می‌ کنند و همچنین خط و خش‌های موجود را نیز بر روی ماشین می ‌پوشاند.

معمولاً ماشین ‌هایی که رنگ می‌ شوند از قیمت آن‌ ها کمی کم می ‌شود و در بازار هم کسانی که قصد فروش آن ‌ها را داشته باشند، باید حتما ذکر کنند که ماشین رنگ ‌شده؛ از همین ‌رو تا حد امکان مکانیک ها سعی می‌ کنند که تعمیرات بدون نقاشی انجام دهند.

بهترین نوع تعمیر خودرو چیست؟

در مطالب بالا با صافکاری و نقاشی خودرو آشنا شدید. در واقع می‌ توان گفت یکی از بهترین تعمیر خودرو صافکاری بدون رنگ است. زیرا میزان آسیب ‌دیدگی به ماشین کم و همچنین قیمت آن برای استفاده‌ کنندگان بسیار مقرون‌ به‌ صرفه می ‌باشد. توجه داشته باشید که صافکاری‌ ها نیز انواع مختلفی دارند.

به‌ عنوان مثال صافکاری هایی که با میله پی دی آر و غیره انجام می‌ شوند، بدون رنگ هستند و در زمان بسیار کمی صورت می گیرند. اگر ماشین شما دچار فرو رفتگی شده ‌است بهتر است که به یک صافکار مجرب مراجعه کنید تا با استفاده از ابزارهای جدید و مخصوص خود آن را ترمیم کند.

به ‌جز میله پی دی آر ابزارهای جدید دیگری از صافکاری نیز موجود است، به‌ عنوان مثال دستگاه‌ های مکنده، اهرم‌ های کششی و غیره مدل دیگری از دستگاه‌ های صافکاری می‌ باشند که امروزه مورد توجه بسیاری از مکانیک‌ ها واقع شده‌ اند. بهترین نوع تعمیر خودرو صافکاری بدون رنگ است. زیرا هم هزینه آن برای مشتریان بسیار کم است و هم در زمان کمی اتفاق می ‌افتد و نیازی نیست که ماشین آسیب زیادی در حین تعمیر ببیند.

مزایای استفاده کردن از صافکاری چیست؟

در کل صافکاری مزایای بسیار زیادی دارد. همان‌ طور که در مطالب بالا هم ذکر شد، افراد می‌ توانند ماشین خود را با کمترین هزینه و کمترین زمان تعمیر کنند تا ماشینی نو داشته باشند. توجه داشته باشید که صافکاری باید حتما به‌ طور تخصصی انجام شود. اگر می ‌خواهید صافکاری بدون رنگ را انجام دهید باید از ابزارهای مخصوصی که در بالا بیان کردیم مثل میله‌ های پی ‌دی‌ آر و غیره استفاده نمایند تا ماشین دچار آسیب نشود.

به‌ جز صافکاری انواع دیگری از تعمیر خودرو نیز موجود است. نقاشی، شاسی کشی و غیره نمونه ‌هایی از آن ‌ها می ‌باشند که با توجه به میزان آسیب وارد شده به ماشین مکانیکی آن ‌ها را انجام می‌ دهد. اگر شما هم اتومبیلی دارید که دچار آسیب ‌دیدگی شده، بهتر است به یک مکانیک مجرب مراجعه کنید تا با تشخیص دادن مشکل، از بهترین نوع تعمیر خودرو استفاده نماید. معمولا نقاشی برای زمانی استفاده می شود که رنگ ماشین به کل از بین رفته باشد.

شاسی کشی هم برای باز کردن شاسی و بدنه ماشین استفاده می شود که آن هم به نوعی یک صافکاری محسوب می شود. به جز تعمیرات جزیی و کلی که در مورد ماشین ها وجود دارد، می توان گفت نقاشی و صافکاری جزو مهم ترین و اصولی ترین تعمیرات می باشند و اگر مشکل های ماشین نیز با آن ها رفع می شوند.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!