درست مانند پوست صورت و بدن شما، پوست سر شما به مقدار زیادی TLC نیاز دارد تا قفل های سالم تر و خوش طعم تر رشد کند. در حالی که بله، توجه به نیازهای پوست سرتان ممکن است چند دقیقه بیشتر به روتین دوش گرفتن شما اضافه کند، این اقدام کوچک مراقبت از خود ارزشش را دارد وقتی متوجه شوید موهای پرتر و پرپشت‌تر که بدون پوسته پوسته و براق‌تر از همیشه هستند.

یک پوست سر سالم چگونه است؟

با توجه به اینکه پوست سر شما با جنگلی از مو پوشیده شده است، گاهی اوقات تشخیص اینکه آیا پوست سر شما در اوج سلامت و شادی است یا خیر دشوار است، اما ارزش ارزیابی را دارد. دکتر میشل گرین، متخصص پوست و مو در نیویورک، توضیح می‌دهد: «حفظ پوست سر سالم بسیار مهم است، زیرا در اینجا فولیکول‌های مو قرار می‌گیرند و موهای شما شروع به رشد می‌کنند». یک پوست سر سالم باید بدون پوسته پوسته و سوزش یا قرمزی باشد و بدون خشکی یا علائم عفونت یا اختلال در پوست سر باشد.

 

هر گونه خارش، سوزش یا سوزش ممکن است نشانه ناسالم بودن پوست سر باشد. دکتر کری ویلیامز، تریکولوژیست دارای مجوز هیئت مدیره، متخصص زیبایی دارای مجوز و عضو هیئت مدیره می گوید: “یک پوست سر سالم عاری از پوسته، جوش و لکه های خشک است – پوست سر تمیز، صاف و مرطوب به نظر می رسد بدون شکستگی یا بریدگی در سطح”. شورای کرل متخصص DevaCurl.

نگرانی های رایج سلامت پوست سر

 

اگر احساس می کنید پوست سرتان خشک و خارش دارد…

 

…شاید لازم باشد تشخیص دهید که چه چیزی پوست شما را خشک می کند. خشکی پوست سر به دلیل تحریک شدن و پوسته پوسته شدن پوست در آن ناحیه ایجاد می شود – به دنبال پوسته های شل، سفید و پودری باشید که در موها می نشینند. دکتر ویلیامز می‌گوید: «خشکی پوست سر می‌تواند ناشی از سرمای شدید، هوای خشک یا واکنش آلرژیک یا درماتیت تماسی به محصولاتی باشد که روی پوست سر خود استفاده می‌کنید. شما می توانید از شامپو، ژل، اسپری مو و نرم کننده ها واکنش های تحریک کننده داشته باشید.

 

اگر متوجه پوسته پوسته شدن تیشرت مشکی خود شده اید…

 

…شاید شوره سر داشته باشید. پوسته های شوره سر سلول های پوستی هستند که به رنگ سفید یا زرد هستند. این عارضه به دلیل داشتن چربی بیش از حد روی پوست سر ایجاد می شود – چربی بیش از حد باعث ایجاد بیش از حد سلول های پوست می شود و بعداً می ریزند. دکتر گرین می‌گوید: شوره سر شما می‌تواند نتیجه یک اختلال پوست سر، مانند پسوریازیس یا اگزما، یا «افزایش مالاسزیا (قارچ مخمر مانند) [که] می‌تواند باعث شوره سر شود، باشد. سایر عوامل موثر در ایجاد شوره سر می تواند شامل نشویید کافی مو، استرس، هورمون ها، سن و تغییرات دما (مانند هوای سرد) باشد.

 

اگر با تجمع بیش از حد روغن و محصول سر و کار دارید…

 

…شاید بخواهید روال مراقبت از موهای خود را تغییر دهید. دکتر ویلیامز می‌گوید: «انباشته شدن محصول روی پوست سر زمانی اتفاق می‌افتد که پوست سر به‌طور منظم به طور کامل تمیز نشود». “یک راه حل سریع و آسان این است که یک شامپو شفاف کننده را در رژیم مراقبت از مو خود بگنجانید.” هنگام استفاده از شامپوی شفاف کننده، حتماً آن را مستقیماً روی پوست سر بمالید و با پدهای نوک انگشتان خود به خوبی ماساژ دهید تا به آرامی تجمع محصول از روی پوست سر پاک شود.

 

اگر بیشتر از آنچه دوست دارید پوست سرتان را می بینید…

 

…شاید از ریزش مو رنج می برید. ریزش مو زمانی اتفاق می افتد که فولیکول های مو به آرامی شروع به کوچک شدن می کنند و باعث خشک شدن پوست سر می شود و به فولیکول های مو آسیب بیشتری می رساند. دکتر گرین می‌گوید: «وقتی این اتفاق می‌افتد، موها به تدریج نازک‌تر می‌شوند تا زمانی که به طور کامل رشد نکنند.»

 

ریزش مو می تواند در نتیجه عوامل ارثی، تغییرات هورمونی یا تکنیک های تهاجمی یک ظاهر طراحی شده یا مشکلات کوتاه مدت تر باشد. دکتر ویلیامز می گوید: “بیشتر اشکال بدون زخم ریزش مو ناشی از تغییرات رژیم غذایی، داروها یا بیماری ها موقتی هستند و زمانی که بدن به تعادل برسد، موها دوباره رشد خواهند کرد

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!