با مولفه های یک استراتژی سئو موثر برای افزایش ترافیک ارگانیک و افزایش نرخ بازگشت سرمایه حاصل از فعالیت های سئو بیشتر آشنا شوید.

برای موفق شدن در هر کاری نیاز به یک برنامه و استراتژی عملیاتی است که سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما برای موفقیت در سئو کسب ترافیک ارگانیک بیشتر، نیاز به یک استراتژی سئو صحیح دارید. انجام سئو بدون استراتژی نتیجه خوبی نخواهد داشت، زیرا به دلیل عدم وجود برنامه و استراتژی مشخص، مسیر شما مشخص نیست و نمی دانید چه زمانی باید چه کاری انجام دهید.
ما در این پست ابتدا مفهوم استراتژی و برنامه سئو را تشریح و سپس مراحل گام به گام تدوین یک استراتژی سئو موثر را با هم مرور خواهیم کرد.

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو یک برنامه دقیق برای بهبود رتبه بندی موتور یک وب سایت در موتورهای جست و جو به منظور جذب ترافیک بیشتر است. این طرح باید از چندین بخش اساسی شامل سئو فنی، استراتژی محتوا، سئو داخلی، ایجاد لینک و تجربه کاربری استفاده کند.

چرا استراتژی سئو مهم است؟

به سه دلیل:

  • سئو، 20 برابر کلیک بیشتری از تبلیغات گوگل ادوردز به ارمغان می آورد.
  • سئو، CAC (هزینه جذب مشتری) کمتری نسبت به دیگر کانال های تبلیغاتی دارد.
  • شرکت ها از سئو، 5 برابر بیشتر از ادوردز ارزش دریافت می کنند.

اهداف سئو

قبل از شروع یک استراتژی سئو، تعیین اهداف خود بسیار مهم است. به هر حال، بدون اهداف مشخص، نتایج فعالیت های سئو شما قابل اندازه گیری نمی باشد.

  • آیا می خواهید فروش آنلاین خود را افزایش دهید؟ برای کدام واحدهای تجاری، محصولات و خدمات؟
  • آیا می خواهید سهم بازار خود را در بخشهای خاصی از مخاطبان افزایش دهید؟ کدام بخش ها و چگونه میزان سهم خود را اندازه گیری می کنید؟
  • آیا می خواهید بازدید بیشتری از وب سایت خود داشته باشید؟ چقدر؟ چگونه میزان ترافیک ورودی به یک صفحه را در مقایسه با سایر صفحات ارزیابی می کنید؟

چگونه یک استراتژی سئو تدوین کنیم؟

تجزیه و تحلیل رقبا

تجزیه و تحلیل رقبا در سئو، فرآیند ارزیابی رقبای شما به منظور بهبود استراتژی سئو خود است. رتبه های رقبا، وضعیت گرافیکی سایت، استراتژی محتوا و پروفایل خرید بک لینک رقبا را تجزیه و تحلیل کنید. سپس، تجربه کاربری، شبکه های های اجتماعی و کلماتی که بیشترین سهم در ترافیک ارگانیک رقبا را دارند، بررسی کنید.
با انجام آنالیز فنی می توانید تجزیه و تحلیل خود را عمیق تر انجام دهید. سلامت سایت، پیاده سازی سئو تکنیکال، سرعت سایت و سازگاری با موبایل آنها را بررسی کنید.
تجزیه و تحلیل رقبای شما البته باید شامل رقبای اصلی شما نیز باشد. با این حال ، بسیار مهم است که شما رقبای آنلاین خود را آنالیز کنید. وب سایتهایی را که صفحه اول گوگل را در کلمات کلیدی مد نظر شما اشغال می کنند، رقبای اصلی شما هستند. واضح است که شما برای جذب ترافیک بیشتر باید از رقبای آنلاین خود پیشی بگیرید.

تحقیق کلمات و عناوین کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی در پایه و اساس هر استراتژی جامع سئو قرار دارد. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما ایجاد محتوا برای کلماتی که کاربران جست و جو می کنند، بسیار مهم است. تولید محتوا بدون برنامه و استراتژی یکی از اشتباهات متداول صاحبان وب سایت هاست که می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند کنیبالیزیشن شود. تحقیق کلمات کلیدی صحیح می تواند به جلوگیری از این اشتباه کمک کرده و بازده سرمایه گذاری سئو را افزایش دهد.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!