اکثر کسانی که حداقل یکبار سفر به اروپا را تجربه کرده‌اند، در هنگام اخذ ویزا، اصطلاح شینگن یا ویزای شینگن را شنیده‌اند. اما شینگن چیست؟ چرا به جای ویزای فرانسه یا آلمان، می‌گویند ویزای شینگن؟ منظور از کشورهای عضو شینگن چیست؟ با ما همراه باشید تا بیشتر در این باره بدانید.

ویزای شینگن چیست ؟

کشورهای اروپایی که در کنار هم در قاره اروپا قرار گرفته‌اند، معمولا مردم این کشورها تردد بسیاری به کشورهای اروپایی همسایه دارند. سالانه هزینه‌های بسیاری برای اخذ ویزا و صدور گذرنامه بر روی دوش کشورهای اروپایی گذاشته می‌شود. اما روزی به فکر این کشورها می‌رسد که چرا اینکار را آسان‌تر نکنند؟ و به وسیله یک نوع عهدنامه تمامی این هزینه‌ها را از میان بر دارند؟

در اینجاست که اصطلاح شینگن ساخته شد. درواقع این کشورها که تعداد آن‌ها 26 کشور می‌باشد، تصمیم گرفتند نیاز به پاسپورت و باقی محدودیت‌های مرزی را حذف کرده و همه کشورها به یک پاسپورت و ویزا به نام شینگن بسنده کنند. از این طریق، ترددهای مرزی بین این کشورها آسان و بی‌هزینه می‌شود. همچنین هر فرد خارجی که وارد کشور می‌شود، با گرفتن ویزای شینگن، قادر به تردد مرزی بین تمامی این کشورها خواهد بود و از هر کدام از این کشورها می‌تواند خروج کند.

توجه داشته باشید که یکی از دلایلی که کشورهای اروپایی در اخذ ویزا به شدت سخت‌گیر هستند، ویزای شینگن می‌باشد. کشورهای اروپایی تصمیم گرفتند همانقدر که ترددهای مرزی را به وسیله شینگن برای مردم اروپا آسان کنند، اخذ ویزای شینگن را برای افراد خارجی که وارد ناحیه شینگن می‌شوند را سخت کنند. به همین دلیل است که اغلب مواقع گرفتن ویزای شینگن با سختگیری فراوان همراه است و شما نیاز به کمک یک آژانس مسافرتی با تجربه همچون سیمرغ تراول را دارید.

 

مبارزه با جرم و جنایت‌های برون مرزی چگونه انجام می‌شود؟

حال ممکن است بپرسید که اگر تردد بین مرزها برای افراد اروپایی واجد شرایط تا این حد آسان شود، پس جرم و جنایت‌هایی که به بیرون از مرزها کشیده می‌شوند چه می‌شود؟ در اینصورت شینگن نه تنها هزینه ها را کاهش نمی‌دهد، بلکه امنیت کشورهای اروپایی را در مقابل افراد خطرناک تهدید می‌کند! راهکاری که کشورهای عضو شینگن دربر گرفتند، استفاده از یک سیستم نظارتی مشترک برای تمامی کشورها بود. یعنی یک سازمان پلیس مشترک بین تمام کشورها، مسئولیت کنترل مرزها و موارد قضائی مربوط به جرم و جنایت‌ها را بر عهده بگیرد. در اینصورت، تمامی مرزها بهم متصل می‌شوند و یک مجرم، تا زمانی که در اروپا باشد، به آسانی شناسایی می‌شود و فرار به دیگر کشورها به هیچ وجه او را نجات نخواهد داد، زیرا منطقه شینگن مانند یک کشور واحد عمل می‌کند.

 

تفاوت ویزای سینگل و مولتی شنگن

ویزای شینگن نیز انواع مختلفی دارد که دو نوع اصلی آن، ویزای سینگل و مولتی می‌باشد. همانطور که از نام آن‌ها پیداست، موضوع این تفاوت‌ها تعداد دفعات ورود و خروج شما به حوزه شینگن می‌باشد. در صورتی که ویزای سینگل را دریافت کنید، مجاز هستید که برای یکبار وارد حوزه کشورهای عضو شینگن شوید و تا 90 روز فرصت ماندن در این کشورها را دارید و تا قبل از پایان 90 روز، باید از طریق یکی از کشورهای عضو شینگن خارج شوید. تفاوت مولتی این است که شما تا نهایتا 6 ماه، می‌توانید هر چند دفعه که نیاز دارید به حوزه شینگن ورود و خروج کنید و با هربار ورود، نهایتا تا 90 روز فرصت ماندن دارید.

 

ویزای شینگن ملی

ویزای ملی شینگن که یکی از تایپ‌های ویزای شینگن می‌باشد، مخصوص کسانی است که به دلایل شغلی یا تحصیلی نیاز دارند برای مدتی طولانی در کشورهای عضو شینگن بمانند. این افراد پس از دریافت ویزای شینگن ملی یا ویزای شینگن D به کشور خود باز می‌گردند. البته توجه داشته باشید که ویزای شینگن ملی نیز مجدد به دو نوع سینگل و مولتی تقسیم می‌گردد.

 

چگونه برای ویزای شینگن اقدام کنیم؟

همانطور که گفتیم، اخذ ویزای شینگن با معیارهای بسیار سختگیرانه‌ای توسط کشورهای اروپایی انجام می‌شود که این مورد به دلیل امنیت ملی این کشورها می‌باشد. متاسفانه اگر در انجام این درخواست تجربه و اطلاعات کافی نداشته باشید، امکان دارد با چالش‌های پیش‌روی خود زمان زیادی را از دست بدهید. پیشنهاد ما استفاده از خدمات آژانس مسافرتی سیمرغ تراول می‌باشد که با کارشناسان خبره و با تجربه در سریع‌ترین زمان ممکن و بصورت سفارشی برای ویزای شینگن شما درخواست می‌کنند. همچنین پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای توریستی فرانسه با کارشناسان سیمرغ تراول در تماس باشید

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!