سفر رفتن یکی از تفریحات موردعلاقه ما انسان­‌ها برای تغییر روحیه و نجات از زندگی روزمره است که علاوه بر رهایی از روزمرگی، ما را با فرهنگ‌های مختلف و مکان‌­های جدید هم آشنا می­‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ، در واقع فرقی نمی­‌کند که مقصدتان کجاست؟ با تور به مسافرت می‌­روید یا تنهایی سفر می‌کنید؟ نکاتی در این‌ بین وجود دارند که با رعایت‌شان می‌­توانید سفری دل‌چسب و خاطره ساز را برای خود رقم بزنید. جامع‌ترین سایت خرید بلیط هواپیما می‌باشد که صد در صد مسیرهای پروازی از جمله  پرواز مشهد اصفهان، پرواز اردبیل تهران و.. را شامل می‌شود. در ادامه با این نوشته از همراه باشید تا به نکاتی اشاره کنیم که قبل از هر سفر باید رعایت کنید.

مدارک خود را فراموش نکنید

بیش از هر چیزی قبل از روزی که قرار است به سفر بروید، از به همراه داشتن مدارک مهم خود مثل شناسنامه، دفترچه بیمه، گذرنامه، کارت ملی و کارت‌های بانکی خود اطمینان حاصل کنید. همچنین از آنجا که خطر گم‌شدن یا به سرقت رفتن، وسایل ما را در مسافرت تهدید می­‌کند، حتماً از تمام مدارک خود حداقل یک نسخه کپی به همراه داشته باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکل، مسافرتتان خراب نشود. داشتن یک کپی از مدارک در قسمت دیگری از کیف یا چمدانتان، هیچ‌گونه ضرری نخواهد داشت!

 

مدارک و اشیا گران‌بها را هرجایی نگذارید

اشیاء قیمتی، زیورآلات، لپ‌تاپ، دوربین، مدارک سفر و سایر وسایل مهمی که در مسافرت خود به همراه دارید را داخل چمدان نگذارید. بهتر است یک کیف‌دستی جمع‌وجور به همراه داشته باشید و مدارک و وسایلی که برایتان مهم هستند را داخل آن بگذارید تا در طول سفر حواستان به آن‌ها باشد و دچار مشکل نشوید. البته به شما پیشنهاد می‌­کنیم تا حد امکان وسایل باارزش و قیمتی را در خانه بگذارید و با خودتان نبرید.

به‌موقع بخوابید

خیلی از ما قبل از شروع سفر دچار هیجان می‌­شویم و چشم‌انتظار آغاز مسافرت‌مان هستیم. ممکن است گاهی این هیجان آن‌قدر زیاد باشد که مانع از خوابیدن ما ­شود و همین موضوع باعث شود از مسافرت خود جا بمانیم.

پول نقد به همراه داشته باشید

با وجود اینکه امروزه بیشتر فروشگاه­‌ها به دستگاه‌های کارت‌خوان مجهز شده‌اند، برخی مکان­‌ها نیز وجود دارند که نمی­‌توان برای خرید و پرداخت از آن‌ها به کارت‌بانکی متوسل شد. پرداخت کرایه تاکسی یکی از همین مکان­‌هاست که مجبورید برای پرداخت هزینه پول نقد بپردازید. بهتر است برای امنیت، پول‌های خود را به چند دسته تقسیم کرده و در جاهای مختلفی از چمدان یا ساک دستی خود مخفی کنید.

بار اضافه نبرید

سبک سفر کردن ویژگی خوبی است که فقط عده‌ای آن را دارند اما چه خوب است که اگر ما این ویژگی را نداریم سعی کنیم از آن بهره‌مند شویم. چه در سفرهای هوایی چه در سفرهای شخصی بهتر است فقط وسایل ضروری را برداریم و از حمل بار اضافه خودداری کنیم. اگر سفر هوایی در پیش دارید، قبل از آغاز سفر از قوانین ایرلاین مربوطه مطلع شوید و سعی کنید وزن چمدانتان بر طبق وزن مجاز ایرلاین مربوطه باشد.

بیمه‌ی سفر تهیه کنید

همه ما بارها شنیده‌ایم: حادثه هرگز خبر نمی‌­کند؛ بنابراین کسی نمی‌تواند با اطمینان بگوید که هیچ خطری در مسافرت او را تهدید نمی‌­کند. اگر در شهر خود باشیم و اتفاق ناگواری برایمان بیفتد، می‌توانیم مشکل را با همکاری آشنایان و دوستانمان حل کنیم ولی در مسافرت و در یک شهر غریبه، مشکلاتمان قطعاً به‌راحتی شهر خودمان حل نمی‌­شود. چندین سال است که شرکت‌های معتبر بیمه در ایران، بیمه سفر را با قیمت‌هایی مناسب در اختیار مسافران قرار می­‌دهند و طبق این بیمه‌ها اگر فرد با سوانحی مثل آسیب‌های بدنی روبه‌رو شد، یا اتفاقی مثل جا ماندن از پرواز و گم‌شدن ساک و چمدان برایش رخ داد، می‌تواند تحت پوشش این بیمه‌ها قرار بگیرد.

جعبه کمک‌های اولیه را فراموش نکنید

ممکن است شرایط هوایی شهر مقصد به‌گونه‌ای باشد که دچار حساسیت شوید یا به‌طور ناگهانی دچار سرماخوردگی شوید. همچنین ممکن است خدای‌نکرده سانحه‌ای پیش بیاید و یک جراحت کوچک ببینید. در این صورت پیدا کردن قرص یا پماد ممکن است کار چندان راحتی نباشد و برای یافتن داروخانه دچار زحمت شوید؛ بنابراین بهتر است یک جعبه کمک‌های اولیه کوچک به همراه داشته باشید و وسایلی که ممکن است لازم شود را در آن بگذارید.

 

درب وسایل بهداشتی را محکم ببندید

اگر شامپو یا وسیله بهداشتی خاصی را در کیفتان گذاشته‌اید، از بسته بودن درب آن‌ها اطمینان داشته باشید. نشت شامپو، کرم و لوازم بهداشتی داخل کیف قطعاً نتیجه جالبی نخواهد داشت برای همین می­‌توانید برای جلوگیری از چنین اتفاقی، درپوش آن‌ها را بردارید و با یک‌تکه کیسه‌ پلاستیک، سوراخ تیوپ را پوشانده و بعد درب را روی پلاستیک ببندید.

برای چمدان خود نشانه بگذارید

حتماً شما هم از اطرافیانتان شنیده‌­اید که چمدانشان در فرودگاه گم‌شده یا اشتباهاً با چمدان کسی دیگر جابه‌جا شده است اگر می­‌خواهید این اتفاق برای شما رخ ندهد، یک نشانه مثل روبان یا کاموا رنگی به دسته آن ببندید تا چمدانتان روی نقاله‌ بار با چمدان‌های دیگر متمایز شود.

 

نکات ایمنی قبل از سفر

اگر قرار است با ماشین شخصی خود به سفر بروید، نکات زیر را فراموش نکنید

– از سلامت قفل‌ درها مطمئن شوید، مخصوصاً درهای عقب که بچه‌ها کنارشان می‌نشینند.

– باد چرخ‌­ها را چک کنید و آب و روغن ماشین را کنترل کنید.

– از سلامت سیستم ترمز اطمینان حاصل کنید.

– همراه داشتن جک، چرخ زاپاس و آچار را فراموش نکنید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!