معرفی بهترین فیلم های جهان۱۸ بهمن ۱۴۰۰ 1 رای

یکی از مهم‌ترین مواردی که هر انسان باید در لیست کارهای روزانه خودش قرار دهد، مطالعه است. مطالعه کردن، موضوعات مختلفی را شامل می‌شود ولی یکی از بهترین و اثرگذارترین روش‌های مطالعه، تماشای فیلم است. البته هر فیلمی جذاب و آموزنده نیست و باید در انتخاب فیلم‌هایی که می‌خواهید تماشا کنید حساسیت به خرج دهید. در این مقاله لیستی از بهترین فیلم های جهان را معرفی خواهیم کرد. این فیلم‌ها می‌تواند درس‌های مختلفی به ما بدهد و روی نگرش ما تأثیر بگذارد. در صورتی که به تماشای فیلم علاقمند هستید و می‌خواهید تمرکز خود را روی فیلم‌های عالی بگذارید، پیشنهاد می‌شود که تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

در گذشته مطالعه را خواندن کتاب‌ها و مطالب آموزنده تعریف می‌کردند. امروز این تعریف فرق کرده و تماشای فیلم‌های جذاب و پندآموز و گفتگوهای پربار و پرمحتوا هم جزیی از مطالعه به حساب می‌آید. از این رو است که افراد زیادی در جهان امروز دوست دارند که اوقات فراغت خود را با تماشای بهترین فیلم های جهان سپری کنند. در ادامه این مقاله چند مورد از بهترین فیلم های جهان را در کنار هم مرور و بررسی خواهیم کرد. در صورتی که شما هم به تماشای فیلم علاقه دارید یا تصمیم دارید که بخشی از زمان فراغت خود را با تماشای فیلم پر کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

معرفی بهترین فیلم های جهان

در دنیای امروز شاهد انتشار سیل عظیمی از فیلم‌ها و محتواها در بستر وب هستیم ولی آیا واقعاً زمان کافی برای مشاهده همه این آثار وجود دارد؟ قطعاً خیر! از این رو است که ما ناچار هستیم این آثار را دسته‌بندی کنیم و سراغ بهترین موارد برویم. حتی اگر برای سرگرمی فیلم تماشا می‌کنید، بهتر است سراغ فیلم‌هایی بروید که متخصصان و کارشناسان روی مفید و سودمند بودن آن‌ها اتفاق نظر دارند. در ادامه این بخش از مقاله می‌خواهیم 15 مورد از بهترین فیلم های جهان را که بزرگان هنر روی آموزنده و ارزنده بودن آن‌ها اتفاق نظر دارند، مرور و بررسی کنیم.

۱. فیلم پدرخوانده (God Father part 1 and 2)

فیلم پدرخوانده
فیلم پدرخوانده

فیلم پدرخوانده یکی دیگر از فیلم‌هایی است که می‌توان با قطعیت آن را در بین بهترین فیلم های جهان قرار داد. این فیلم در سال 1972 به بازار آمد و تاکنون داستان آن بر سر زبان‌هاست و سازندگان و منتقدان فیلم از آن صحبت می‌کنند و زبان به ستایش آن می‌گشایند. کارگردان این فیلم فرانسیس فورد کاپولا است و بزرگانی مثل آل پاچینو و مارلون براندو در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم را بر اساس رمانی به همین نام اثر پوزو ساخته‌اند. جالب است بدانید که این رمان در سال 1969 به عنوان پرفروش‌ترین رمان سال شناخته شد. در صورتی که تمایل به تماشای یک فیلم جذاب و طولانی (حدود 180 دقیقه‌ای) دارید، پدرخوانده واقعاً گزینه خوبی است.

۲.رستگاری در شاوشنگ (The Shawshank Redemption)

رستگاری در شاوشنگ
رستگاری در شاوشنگ

فیلم رستگاری در شاوشنگ فیلمی درام به کارگردانی فرانک دارابونت محصول ۱۹۹۴ آمریکا است که براساس رمانی به نام ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنگ اثر استیون کینگ، ساخته شده. فیلم رستگاری در شاوشنگ داستان مردی است که به اتهام قتل همسرش محکوک به حبس ابد می‌شود. او در زمانی که در بازداشتگاه شاوشنگ بود با قاچاقچی بزرگی آشنا می‌شود. دوستی این دو موجب برملا شدن فعالیت‌های پولشویی رییس زندان می‌شود. این فیلم گرچه ابتدا در گیشه با شکست روبرو شد، اما در سال‌های پس از آن و در بخش قیلم‌های اجاره‌ای توانست به فروش بسیار خوبی دست پیدا کند.

۳. شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

معرفی بهترین فیلم های جهان
شوالیه تاریکی

فیلم شوالیه تاریکی یکی از فیلم‌های درخشان کریستوفر نولان و محصول سال ۲۰۰۸ است. برای ساخت این فیلم، که به نوعی دنباله فیلم بتمن است، از برخی کتاب‌های کمیک مثل جوک مرگبار و هالووین طلایی الهام گرفته شده است. داستان فیلم شوالیه تاریکی با جوکر و هم‌دستانش شروع می‌شود و پس از آن با مرگ اعضای این گروه، از جمله خود جوکر، بتمن وارد صحنه می‌شود.

فیلم شوالیه تاریکی توانست نظر منتقدان را جلب کند و ۹۴٪ از منتقدان به آن رای مثبت دادند. همچنین این فیلم توانست از ۱۰ امتیاز ممکن به امتیاز ۸.۶ دست پیدا کند. این فیلم تنها ۶ روز پس از انتشار، در رتبه اول ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ قرار گرفت. هیث لجر بازیگر اصلی فیلم شوالیه تاریکی برای بازی در این فیلم نامزد دریافت بیش از ۲۰ جایزه معتبر در فستیوال‌های مختلف، از جمله اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد.

۴. انتقام جویان: بازی پایانی (Avengers : Endgame)

انتقام جویان
انتقام جویان: بازی پایانی

این فیلم که ادامه مستقیم فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت است در سال ۲۰۱۹ در آمریکا به نمایش درآمد. فیلم ابرقهرمانی انتقام جویان: بازی پایانی داستان فلیم قبل را پس از محو شدن نیمی از جمعیت جهان روایت می‌کند. کاپیتان مارول، تونی استارک و نبیولا را که در فضا سرگردان هستند به زمین برمی‌گرداند تا با انتقام‌جویان بازمانده دیدار کنند. انتقام جویان: بازی پایانی یکی از بهترین فیلم های جهان است، این فیلم توانسته بعد از فیلم آواتار در ردوم دوم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ جهان قرار بگیرد. این فیلم همچنین توانسته چندین جایزه اسکار و بفتا در بخش‌های مختلف از جمله بهترین فیلم به انتخاب منتقدان و بهترین جلوه‌های بصری دریافت کند.

۵. ۱۲ مرد عصبانی (12 Angry Men)

۱۲ مرد خشمگین
۱۲ مرد عصبانی

فیلم ۱۲ مرد خشمگین فیلمی درام، محصول سال ۱۹۵۷ آمریکا و یکی از بهترین فیلم های جهان است. آنچه که بیش از هر چیز باعث محبوبیت و شهرت این فیلم شده، ساخت متفاوت و شکل منحصربه‌فرد پیش رفتن داستان فیلم است. داستان فیلم ۱۲ مرد خشمگین درمورد هیئت منصفه‌ای ۱۲ نفره در دادگاه است که باید درمورد مجرم بودن یا نبود جوانی که متهم به قتل است تصمیم‌گیری کنند.

فیلم ۱۲ مرد خشمگین در لیست پنجاه قهرمان برتر تاریخ سینما در بنیاد فیلم آمریکا (AFI) در رتبه ۲۸ قرار گرفته. داستان فیلم و ساختار آن تا حدی محبوب شد که تاکنون بارها توسط فیلمسازان مختلف برای ساخت فیلم‌هایشان الهام‌بخش بوده است. این فیلم همچنین در لیست هیجان‌انگیزترین فیلم‌های جهان در رتبه ۸۸ قرار دارد.

۶. ارباب حلقه ها (The lord of rings)

ارباب حلقه ها
ارباب حلقه ها

بدون شک یکی از بهترین فیلم های جهان مجموعه فیلم ارباب حلقه ها ساخته پیتر جکسون است. این فیلم براساس رمانی به همین نام اثر تالکین ساخته شده است. این مجموعه سه‌گانه شامل ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه محصول سال ۲۰۰۱، ارباب حلقه‌ها: دو برج محصول سال ۲۰۰۲ و ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه محصول سال ۲۰۰۳ می‌شود. هر سه این فیلم‌ها به صورت هم‌زمان و در نیوزلند فیلمبرداری شده‌اند.

داستان ارباب حلقه‌ها در سرزمینی خیالی به نام سرزمین میانی اتفاق می‌افتد که در آن تلاش گروهی از افراد را به تصویر می‌کشد که سعی می‌کنند از دستیابی ارباب تاریکی به حلقه یگانه و رسیدن او به قدرت جلوگیری کنند. داستان نبرد بین خیر و شر که در بسیاری از داستان‌های حماسی به آن برخورده‌ایم. فیلم ارباب حلقه‌ها به زیبایی این نبرد را به تصویر کشیده و به یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌ها در تاریخ سینمای جهان تبدیل شده است.

۷. همشهری کین (Citizen Kane)

فیلم همشهری کین
همشهری کین

فیلم همشهری کین دومین فیلم از مجموعه بهترین فیلم های جهان است. کارگران این فیلم بی‌نظیر هم اورسون ولز است که یکی از بهترین کارگرادانان تاریخ سینما شناخته می‌شود. این فیلم در سال 1941 ساخته و روانه بازار شد. این فیلم به نوعی بیوگرافی یک سیاست‌مدار وروزنامه‌نگار آمریکایی به نام ویلیام راندولف هرست است. البته نام این غول رسانه‌ای در این فیلم چارلز فاستر کین است و به همین خاطر نام همشهری کین برای این فیلم انتخاب شده است. او در ابتدای فعالیتش در زمینه رسانه، ایده‌آل‌گرایی را به پیشه اصلی خود تبدیل می‌کند و همیشه ایده‌آل‌گرایی او را بی‌رحم و تشنه قدرت می‌کند. فیلم همشهری کین می‌کوشد که راز کلمه پایانی کین پیش از مرگ را پیدا کند و به همین خاطر مدام به گذشته این شخصیت گریز می‌زند.

این فیلم فقط از نظر داستان یکی از بهترین فیلم های جهان نیست بلکه از نظر شیوه فیلم‌برداری و نورپردازی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و وقتی به سال ساخت این فیلم توجه می‌کنیم (1941) متوجه می‌شویم که این فیلم واقعاً نوگرا و تحول‌آفرین بوده و تأثیر خودش را بر کل تاریخ سینما گذاشته است. اگر خواهان تماشای یک اثر هنری به‌یادماندنی هستید، پیشنهاد می‌شود که این فیلم را تماشا کنید.

۸. تلقین (Inception)

فیلم سرآغاز
فیلم سرآغاز

فیلم سرآغاز یا تلقین یک فیلم اکشن علمی-تخیلی از دیگر ساخته‌های کریستوفر نولان و محصول سال ۲۰۱۰ است. این فیلم داستان مرد جوانی به نام دام کاب (لئوناردو دی‌کاپریو) است که قدرت منحصربه‌فردی دارد؛ او یک دزد حرفه‌ای است که می‌تواند با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه افراد، افکار آن‌ها را بدزدد. به همین دلیل تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد اما در ازای پاک شدن جرایمش در پرونده، با یک پیشنهاد عجیب و ناممکن از سوی پلیس روبرو می‌شود: تلقین یک ایده به ضمیر ناخودآگاه یک شخص.

نولان به گفته خودش در حدود ۱۰ سال بر روی ایده ساخت این فیلم کار کرده است. نتیجه کار او البته تحسین‌برانگیز بوده است. فیلم تلقین یا سرآغاز به چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۰ تبدیل شد و در بخش‌های مختلف، از جمله فیلمنامه، کارگردانی، سکانس‌های اکشن، موسیقی، تدوین، صداگذاری و… نه‌تنها مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت، بلکه در بسیاری از فستیوال‌ها از جمله اسکار نیز توانست جوایز زیادی را از آن خود کند.

۹. راننده تاکسی (Taxi Driver)

بهترین فیلم های جهان
راننده تاکسی

فیلم راننده تاکسی محصول سال 1976 یکی از آن فیلم‌هایی است که به واسطه کارگردانش، مارتین اسکورسیزی معروف شد. البته بازیگر رابرت دنیرو در این فیلم هم تأثیر قابل توجهی بر معروف شدن آن داشت. در فیلم ابتدا سربازی از جنگ ویتنام برمی‌گردد و دنبال شغل می‌رود تا در نهایت تصمیم می‌گیرد راننده تاکسی شود. او به خاطر سرخوردگی روانی، ثبات روانی و احساسی خودش را به صورت کامل از دست می‌دهد ولی تسلیم نمی‌شود و تصمیم می‌گیرد که دست به کاری عظیم بزند. اینجاست که فیلم جذاب می‌شود و افراد را غرق در خودش می‌کند.

فیلم راننده تاکسی هم به قدری موفق بود که در همان سال انتشار موفق شد نخل طلای جشنواره کن را نصیب خودش کند. این فیلم به معنای واقعی کلمه مخاطبان خود را راضی کرد و متخصصان و منتقدان را به تحسین واداشت. در صورتی که مایل به تماشای یک فیلم جذاب و پرکشش هستید، پیشنهاد می‌شود که برای تماشای این فیلم وقت بگذارید.

۱۰. رفقای خوب (Goodfellas)

فیلم رفقای خوب
فیلم رفقای خوب

فیلم رفقای خوب هم انصافاً یکی از بهترین فیلم های جهان است که با کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال 1990 به بازار آمد. بسیاری از منتقدان، فیلم رفقای خوب را شاهکار اسکورسیزی می‌دانند. این فیلم، داستان زندگی هنری هیل را روایت می‌کند و در طول فیلم اتفاقاتی میفتد که واقعاً بیننده را مجذوب خودش می‌کند.

۱۱. داستان عامه پسند (Pulp Fiction)

داستان عامه پسند
داستان عامه پسند

فیلم داستان عامه پسند محصول سال ۱۹۹۴ آمریکا است که به دلیل ترکیب هنرمندانه خشونت و شوخ‌طبعی و همچنین پرداختن به موضوعات اجتماعی و عامه توانست به یکی از بهترین فیلم های جهان تبدیل شود. گرچه این فیلم در همان ابتدای اکران توانست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند و در فستیوال‌های مختلف، برنده جوایز متعددی شود، اما هرچه بیشتر گذشت جذابیت و محبوبیت این فیلم نیز بیشتر شد و افراد بیشتری به تماشای این فیلم جنایی اما نه‌چندان خشن علاقمند شدند. این فیلم شامل سه داستان مختلف به نام‌های وینسنت وگا و همسر مارسلوس والاس، ساعت طلا و وضعیت بانی می‌شود.

۱۲. دیوانه از قفس پرید (One Flew Over the Cuckoo’s Nest)

فیلم دیوانه از قفس پرید
دیوانه از قفس پرید

پرواز بر فراز آشیانه فاخته یا دیوانه از قفس پرید فیلمی است به کارگردانی میلوش فورمن محصول سال ۱۹۷۵ آمریکا که براساس رمانی به همین نام ساخته شده است. فیلم دیوانه از قفس پرید داستان مردی است که به اتهام تجاوز به دختری نوجوان به زندان محکوم شده. او به دلیل ترس از مجبور شدن به انجام کارهای سخت در زندان، تمارض به داشتن بیماری روانی می‌کند. پس از انتقال به بیمارستان روانی در آنجا باز هم بخاطر فشارهای موجود، تصمیم به فرار از بیمارستان می‌گیرد. فیلم دیوانه از قفس پرید در سال ۱۹۷۵ برنده پنج اسکار در بخش‌های مختلف شد.

۱۳. فهرست شیندلر (Schindler’s List)

فهرست شیندلر
فهرست شیندلر

فهرست شیندلر یک درام تاریخی آمریکایی، محصول سال ۱۹۹۳ آمریکا به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است. این فیلم داستان صنعتگری آلمانی است که در طول سال‌های جنگ جهانی دوم جان هزار یهودی که بیشتر آن‌ها پناهندگان لهستانی بوده‌اند را با استخدام در کارخانه‌های خود از هولوکاست نجات داده است. فهرست شیندلر در سال ۱۹۹۳ در هفت بخش از اسکار برنده جایزه شد. این فیلم همچنین در جشنواره‌های گلدن گلوب و بفتا نیز برنده چندین جایزه شد. فهرست شیندلر براساس بنیاد فیلم آمریکا در رتبه هشتم از ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ آمریکا قرار گرفته است.

۱۴. خوب بد زشت (The Good, the Bad and the Ugly)

خوب بد زشت
خوب بد زشت

خوب بد زشت یکی دیگر از بهترین فیلم های جهان و محصول سال ۱۹۹۶ ایتالیا است. خوب بد زشت سه شخصیت اصلی داستان هستند که هریک تبحر خاصی در گول زدن کلانتر و به دست آوردن پول دارند. این افراد در جریان داستان به دنبال گنجی هستند که سال‌ها پیش در جنگ داخلی آمریکا توسط افرادی مخفی شده است. فیلم خوب بد زشت در طی سال‌های پس از ساخته شدنش، بارها و بارها توسط فیلمسازان دیگر در بخش‌های مختلف مثل موسیقی و فیلمنامه مورد اقتباس قرار گرفته است. این فیلم در حال حاضر در لیست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ جهان قرار دارد.

۱۵. لورنس عربستان (Lawrence of Arabia)

بهترین فیلم های جهان
لورنس عربستان

فیلم لورنس عربستان هم یکی آن فیلم‌های حماسی و جذاب است که در سال 1962 از روی زندگی توماس ادوارد لورنس ساخته و وارد بازار شد. نقش لورنس را در این فیلم، پیتر اوتول ایفا می‌کند. داستان این فیلم به تجربه‌های لورنس در کشور عربستان برمی‌گردد. فیلم مربوط به روزهای جنگ جهانی اول است. این فیلم ساخت کشور بریتانیا به حساب می‌آید و پس از انتشار توانست فروش گیشه 70 میلیون دلاری را رقم بزند. تماشای این فیلم طولانی (حدود 230 دقیقه) می‌تواند شما را سرگرم و شیفته خودش کند.

۱۶. بر باد رفته (Gone With the Wind)

بهترین فیلم های جهان
بر باد رفته

فیلم بر باد رفته در سال 1939 ساخته شد ولی از آن زمان تاکنون طولانی‌ترین فیلمی است که توانسته جایزه اسکار بهترین فیلم را به خودش اختصاص دهد. ویکتور فلمینگ، کارگردان فیلم مورد بحث توانست فیلمی بسازد که از هر جهت مورد تأیید و تشویق متخصصان و منتقدان بود.

این فیلم یک داستان عاشقانه را روایت می‌کند که در آن دختری به نام اسکارت عاشق پسری به نام اشلی ویلکز می‌شود ولی این عشق نافرجام می‌ماند و اشلی با ملانی که از بستگانش است ازدواج می‌کند. داستان این فیلم بسیار جذاب و ماندگار است. اگر حدود چهار ساعت وقت دارید و می‌خواهید از این چند ساعت لذت ببرید، تماشای فیلم بر باد رفته می‌تواند گزینه خوبی باشد.

۱۷. کازابلانکا (Casablanca)

فیلم کازابلانکا
کازابلانکا

فیلم کازابلانکا هم یکی از معروف‌ترین و بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود که در سال 1942 به بازار آمد. این فیلم عاشقانه به قدری مشهور و دوست داشتنی است که برای اشاره به روابط عاشقانه و عشق‌های سوزان، از اسم این فیلم وام می‌گیرند و می‌گویند: «عشق فلان دختر و پسر، مثل عشق کازابلانکاست» در این فیلم زن و مردی در پاریس عاشق هم می‌شوند ولی زن بی‌خبر می‌رود و پس از سال‌ها به همراه همسرش به کازابلانکا می‌آید.

۱۸. سرگیجه (Vertigo)

فیلم سرگیجه
فیلم سرگیجه

فیلم سرگیجه به واسطه آلفرد هیچکاک، کارگردان بی‌نظیر خودش توانست به یکی از بهترین فیلم های جهان تبدیل شود و از زمان ساخت (1958 میلادی) تاکنون کماکان از آن به یکی از بهترین فیلم‌ها نام می‌برند. این فیلم در دسته فیلم‌های روان‌شناختی قرار دارد. در این فیلم با کارآگاهی روبرو می‌شویم که ترس از ارتفاع دارد و به همین خاطر بازنشته می‌شود ولی این تازه آغاز ماجراست.

مردی تصمیم می‌گیرد که این کارآگاه را استخدام کند تا از دلیل رفتارهای عجیب و مبهم همسر خودش مطلع شود. این فیلم تا انتها پر از رمز و رازهای روانشناختی است و وقتی این ابهام‌ها در کنار هم قرار می‌گیرد، فضای عجیبی از سردرگمی را در دل مخاطب به وجود می‌آورد. از این روست که نام سرگیجه، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این فیلم بی‌نظیر است. تماشای این فیلم اسرارآمیز را به تمامی هنردوستان و علاقمندان به فیلم و سریال پیشنهاد می‌کنیم.

۱۹. فارست گامپ (Forrest Gump)

فارست گامپ
فارست گامپ

فارست گامپ یک کمدی-درام آمریکایی محصول سال ۱۹۹۴ به کارگردانی رابرت زمیکس است. این فیلم براساس رمانی با همین نام اثر وینستون گروم ساخته شده. فارست گامپ داستان مردی کندذهن است که شاهد چندین رویداد تاریخی مهم در قرن بیستم آمریکا بوده و به صورت ناخواسته بر روی برخی از این حوادث نیز تاثیراتی گذاشته است. فیلم فارست گامپ پس از اکران بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت و در جشنواره‌های مختلف در بخش‌های جلوه‌های بصری، موسیقی و فیلمنامه توانست نظر داوران را نیز به خود جلب کند و جوایز متعددی را ببرد.

۲۰. سکوت بره ها (The Silence of the Lambs)

فیلم سکوت بره ها
سکوت بره ها

فیلم سکوت بره ها در سال 1991 وارد بازار شد و به قدری موفق بود که توانست فروشی فوق‌العاده را به ثبت برساند. جالب است بدانید که ژانر فیلم سکوت بره‌ها، ترسناک است ولی این فیلم به قدری جذاب و پرکشش بود که توانست جایزه اسکار بگیرد. از این رو سکوت بره‌ها، تنها فیلم ترسناکی است که موفق به گرفتن جایزه اسکار شده است. این فیلم را هم با اقتباس از رمانی به همین نام از توماس هریس ساختند. در این فیلم اف.بی.آی دارد دنبال یک قاتل زنجیره‌ای می‌گردد. خصوصیت این قاتل آن است که پوست قربانی‌های خودش را از تن جدا می‌کند. این فیلم سراسر ترس، هیجان و دلهره است و اگر به تماشای چنین فیلم‌هایی علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود که فیلم سکوت بره‌ها را تماشا کنید.

۲۱. جنگ ستارگان (Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back)

جنگ ستارگان

امپراطوری ضربه می‌زند پنجمین قسمت از فیلم جنگ ستارگان به کارگردانی اروین کرشنر و محصول ۱۹۸۰ آمریکا است. داستان این قسمت از آنجایی شروع می‌شود که سه سال پس از نابودی ستاره مرگ، ناوگان امپراطوری، کاوشگرهایی را به مکان ائتلاف

شورشی اعزام می‌کند. یکی از این کاوشگرها، پایگاه شورشی‌ها را در سیاره یخی هوت پیدا می‌کند. در حین بررسی‌های این کاوشگر درگیری‌هایی بین اسکای‌واکر و جانور ایجاد می‌شود که او در نهایت می‌تواند شمشیر نوری را پس بگیرد و جانور را زخمی کند.

۲۲. ماتریکس (The Matrix)

ماتریکس
ماتریکس

ماتریکس فیلمی علمی-تخیلی به کارگردانی واچوفسکی‌ها محصول ۱۹۹۹ آمریکا است. شهرت فیلم ماتریکس بیشتر به دلیل داشتن محتوای فلسفی پیچیده است که در آن ایده‌های فلسفی و مذهبی سنگینی برای مخاطب به نمایش گذاشته می‌شود. فیلم ماتریکس برنده چهار جایزه اسکار و همچنین جوایزی نیز در جشنواره‌های بفتا و ساترن شده است. این فیلم در بخش‌های مختلف مورد توجه منتقدان قرار گرفته. برخی از منتقدان ساختار پیچیده و جذاب آن را مورد تحسین قرار داده‌اند و برحی دیگر نیز به تحسین ساختار فنی فیلم پرداخته‌اند.

۲۳. هفت سامورایی (Seven samurai)

بهترین فیلم های جهان
هفت سامورایی

فیلم هفت سامورایی یکی از شاهکارهای آکیرا کوروساوا، کارگردان مشهور ژاپنی است. این فیلم در سال 1956 به بازار آمد و به یکی بهترین فیلم های جهان در ژانر حماسی تبدیل شد. هر جا صحبت از فیلم و نقد فیلم باشد، بعید است که نام این فیلم بی‌نظیر و کارگردان آن به میان نیاید.

در این فیلم ابتدا با روستایی مواجه می‌شویم که دارد با هجوم راهزن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. راهزن‌ها به قدری قدرت گرفته و راهزنی کرده‌اند که مردم روستا به فقر و تنگ‌دستی مبتلا شده‌اند. اینجاست که مردم روستا تصمیم می‌گیرند از سامورایی‌ها برای محافظت از روستای خودشان کمک بگیرند.

در نهایت پس از کلی جستجو یک سامورایی بااخلاق را پیدا می‌کنند و او هم پنج سامورایی دیگر از منطقه خودش پیدا می‌کند. در نهایت یک سامورایی دیگر هم به آن‌ها ملحق می‌شود تا جمع هفت سامورایی کامل شود. داستان این فیلم، جریان نبردهای سامورایی‌ها با راهزنان را به تصویر می‌کشد. در صورتی که داستان فیلم هفت سامورایی برایتان جذاب بود، پیشنهاد می‌شود که برای تماشای آن وقت بگذارید و از این فیلم عالی لذت ببرید.

۲۴. میان ستاره ای (Interstellar)

میان ستاره ای
میان ستاره ای

میان ستاره‌ای یا میان ستارگان یک فیلم علمی-تخیلی به کارگردانی کریستوفر نولان، محصول سال ۲۰۱۴ آمریکا و یکی از بهترین فیلم های جهان است. میان ستاره‌ای داستانی از آینده کره زمین را روایت می‌کند. زمانی که به دلیل برخی پدیده‌های طبیعی، محصولات کشاورزی رو به نابودی هستند و هر سال محصولات بیشتری از بین می‌روند. کوپر که خلبان پیشین ناسا بوده حالا مانند بسیاری دیگر از افراد که درگیر این مشکل شده‌اند، در مزرعه کوچکش به همراه خانواده خود به کشت ذرت مشغول است. دختر کوپر ادعا می‌کند که در اتاقش شبحی وجود دارد. اما کوپر متوجه می‌شود چیزی که در اتاق دخترش است، نه یک شبح، بلکه نوعی هوش مصنوعی است.

۲۵. هفت (Se7en)

هفت
هفت

هفت یکی دیگر از بهترین فیلم های جهان است که در سال ۱۹۹۵ در زانر وحشت و جنایی توسط دیوید فینچر و بازی برد پیت و مورگان فریمن ساخته شد. داستان فیلم هفت درمورد زندگی مردی است که به تازگی انتقالی گرفته و به همراه مردی که در آینده نزدیک بازنشسته خواهد شد بر روی یک پرونده جنایی مشغول به کار است. پرونده‌ای متعلق به یک قاتل که قتل‌های خود را دقیقا براساس هفت گناه کبیره، یعنی شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت طرح‌ریزی کرده است. این فیلم با فروش بسیار خوبی در گیشه مواجه شد و همچنین توانست نظر منتقدان را نیز جلب کند.

۲۶. باشگاه مشت زنی (Fight Club)

باشگاه مشت زنی
باشگاه مشت زنی

باشگاه مشت زنی یا باشگاه مبارز فیلمی است که براساس رمانی به همین نام به کارگردانی دیوید فینچر در سال ۱۹۹۹ ساخته شد. فیلم در ژانر درام-روانشناخته و با بازی برد پیت و هلنا بونهام کارتر ساخته شده است. باشگاه مشت زنی داستان مردی است که از کار دفتری خود خسته شده و با فرد دیگری که در کارگاه صابون‌سازی مشغول به فعالیت است، یک باشگاه مشت‌زنی تاسیس می‌کنند. در این بین نورتون، همان مرد خسته از کار خود، درگیر رابطه با زنی به نام مارلا سینگر می‌شود. فیلم باشگاه مشت زنی یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های دهه ۹۰ بود و موفقیت و شهرت آن تا مدت‌ها پس از اکران، در زمان انتشار دی‌وی‌دی فیلم نیز ادامه یافت.

۲۷. کتاب سبز (The green book)

کتاب سبز
کتاب سبز

کتاب سبز یک فیلم کمدی-درام و موزیکال به کارگردانی پیتر فارلی محصول سال ۲۰۱۸ آمریکا است. داستان فیلم کتاب سبز داستان پیانیستی اهل نیویورک است که به همراه محافظ و راننده خود که فردی به شدت پول‌دوست است، راهی یک تور موسیقی به سمت جنوب آمریکا می‌شود. این فیلم در زمان اکرانش جز ده فیلم برتر سال قرار گرفت و علاوه‌بر جلب نظر منتقدان، توانست جوایز زیادی را نیز از آن خود کند.

۲۸. ماجرا (The Adventure)

فیلم ماجرا یکی از بهترین فیلم های جهان
ماجرا

فیلم ماجرا یکی از آن فیلم‌های عاشقانه و پرکششی است که می‌کوشد روی احساسات و عواطف بیننده تأثیر بگذارد و او را در حین فیلم با خود همراه کند. این فیلم ایتالیایی در سال 1960 با کارگردانی آنتونیونی وارد بازار شد. ماجرای فیلم به این صورت است که در یک گردش دسته‌ جمعی در یک جزیره، یکی از افراد (یک خانم) گم می‌شود و سایر افراد سعی می‌کنند که او را پیدا کنند. در حین پیدا کردن این خانم، دو تن از افراد جوینده با هم آشنا می‌شوند و عاشق هم می‌شوند. این ماجرا در سراسر فیلم به چشم می‌خورد. در صورتی که می‌خواهید یک فیلم عاشقانه زیبا و جذاب ببینید، تماشای فیلم ماجرا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۲۹. دست نیافتنی ها (The Intouchables)

دست نیافتنی ها
دست نیافتنی ها

دست نیافتنی ها یک فیلم فرانسوی ساخته مشترک اولیویه ناکاش و اریک تولدانو محصول سال ۲۰۱۱ است و نوعی فیلم انگیزشی محسوب می‌شود. داستان فیلم دست نیافتنی ها که اقتباسی از یک داستان واقعی است، روایتگر زندگی نویسنده ثروتمندی است که بر اثر سانحه سقوط با چتر از گردن به پایین دچار فلجی شده. او که مردی بدخلق و عبوس بود پس از استخدام پرستاری مهربان و باحوصله تغییر رویه می‌دهد و شخصیت او تحت تاثیر پرستارش تغییر می‌کند.

۳۰. داستان توکیو (Tokyo Story)

فیلم داستان توکیو
داستان توکیو

داستان توکیو یکی از بهترین فیلم های جهان است که در سال 1953 روانه بازار شد و خلاقیت بی‌نظیر یاسوجیرو ازو، کارگردان این فیلم را به همگان اثبات کرد. در این فیلم با پدر و مادر سالخورده‌ای روبرو می‌شویم که تصمیم می‌گیرند با هم به توکیو سفر کنند تا بتوانند در آن شهر فرزندان خود را ببینند و به آن‌ها سر بزنند. آن‌ها در یک تابستان گرم به توکیو می‌رسند ولی مشکل آنجاست که فرزندان آن‌ها به قدری گرفتاری و کار دارند که توجه چندانی به والدین خود نمی‌کنند.

در این سفر یکی از عروس‌های این پدر و مادر که شوهرش چندین سال پیش جانش را از دست داده به آن‌ها محبت می‌‌کند. این فیلم بیشتر می‌خواهد تحول در سبک زندگی ژاپن مدرن را به مخاطب نشان دهد. جالب است بدانید که ریتم این فیلم کمی تند و سریع است و مخاطب هم به مرور به این ریتم تند عادت می‌کند و با آن کنار می‌آید. در صورتی که تمایل دارید یک فیلم احساسی و تأثیرگذار تماشای کنید، داستان توکیو می‌تواند گزینه خوبی باشد.

گاهی تماشای یک فیلم می تواند زندگی یک انسان را متحول کند

فیلم‌های خوب، تأثیر زیادی بر زندگی انسان دارند و گاهی اوقات به قدری تأثیرگذار هستند که می‌توانند زندگی یک انسان را به طور کامل متحول کنند. در صورتی که از این مقاله لذت بردید و برای شما مفید و ارزشمند بود، پیشنهاد می‌شود مقاله 20 فیلم انگیزشی موفق جهان را مطالعه کنید. در این مقاله هم با کلکسیونی از بهترین فیلم‌های انگیزشی آشنا می‌شوید که می‌تواند برای شما سرگرم‌کننده و آموزنده باشد و درس‌های زیادی به شما یاد بدهد.

تاکنون کدام یک از بهترین فیلم های جهان که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد را مشاهده کرده‌اید؟ بهترین فیلمی که دیده‌اید کدام فیلم بوده و چه درس‌هایی از آن یاد گرفته‌اید؟ از نظر شما تماشای فیلم‌های جذاب و آموزنده چه تأثیری بر زندگی انسان دارد؟ لطفاً نظرها و پیشنهادهای خود را با ما و همراهان همیار آکادمی در زیر همین پست به اشتراک بگذارید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!