• افزایش روشنایی فضا: دغدغه‌ی بسیاری از اداره‌ها این است که چگونه از نور لامپ موجود بهترین استفاده را ببرند و روشنایی کافی داشته باشند. پارتیشن‌های شیشه‌ای به گونه‌ای هستند که نور از آن‌ها به راحتی عبور می‌ کند.
  • مقاومت بالا: پارتیشن‌های شیشه‌ای که در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند، باید استانداردهای مشخص شده و از قبل تعیین شده برای پارتیشن‌های شیشه‌ای را دارا باشند. اگر پارتیشن‌ها به طور کامل طبق استانداردهای از پیش تعیین شده تولید شده باشند، می ‌توانند دربرابر ضربات و خوردگی‌ها مقاومت بالایی از خود نشان دهند. این پارتیشن‌ها در صورت استاندارد بودن می‌ توانند سالیان طولانی در یک محیط مورد استفاده قرار بگیرند بدون این‌که حتی آسیبی به آن‌ها برسد.
  • هزینه‌ی مقرون­به­صرفه: پارتیشن‌های شیشه‌ای ممکن است در هنگام خرید برای خریدار قیمت بالایی داشته باشند اما این پارتیشن‌ها پس از هزینه‌ی اولیه دیگر نیازی به تعمیر یا تخریب ندارند و همین موضوع سبب کاهش هزینه‌ها در یک محیط می ‌شود. همچنین پارتیشن‌های شیشه‌ای از نظر نصب و اجرا نیز هزینه‌ی چندانی ندارند و به راحتی قابل نصب شدن و جا‌به‌جایی هستند.
  • عایق صوت: یکی از مهم‌ترین مزایای پارتیشن‌های شیشه‌ای این است که دربرابر صوت مقاوم هستند و از عبور صوت به فضای دیگر جلوگیری می‌ کنند. این قابلیت پارتیشن‌های شیشه‌ای در یک محیط اداری باعث می ‌شود که صدای محیط اطراف به کارمندان نرسد و تمرکز کارمندان افزایش یابد. درب شیشه ای یکی دیگر از محصولات ما می‌باشد که می‌توانید آنها را از ما بخواهید.

 

معایب پارتیشن‌های شیشه‌ای:

  • پارتیشن‌های شیشه‌ای به دلیل این‌که لک­پذیر هستند مرتباً باید تمیز شوند و این یکی از عیوب آن‌ها بشمار می‌ آید اما این پارتیشن‌ها سریع و آسان تمیز می ‌شوند و این موضوع نگرانی ندارد.
  • ناتوانی در حفظ حریم خصوصی: پارتیشن‌های شیشه‌ای توانایی حفظ حریم خصوصی افراد را ندارند و سبب ناراحتی برخی از کارمندان در محیط کاری می ‌شوند چرا که گاهی اوقات نیاز است که افراد در کار خود احساس راحت بودن داشته باشند اما پارتیشن‌های شیشه‌ای ممکن است سبب معذب شدن کارمند شوند. البته این موضوع به خصوصیات رفتاری فرد کارمند نیز بستگی دارد که در ادامه‌ی این مقاله در این باره برایتان توضیح می ‌دهیم.

محیط‌های مناسب برای استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای موجود در بازار ممکن است به علت زیبا بودن و مزایای بسیار دیگر در انواع محیط‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از موارد کاربرد پارتیشن‌های شیشه‌ای محیط‌های اداری می ‌باشند. امروزه استفاده کردن از پارتیشن‌های شیشه‌ای در محیط‌های اداری بسیار معمول شده است. علت این موضوع این است که فضای محیط‌های اداری در سال‌های اخیر بسیار کوچکتر شده و افراد مجبور هستند برای تقسیم فضای کاری خود از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کنند. این پارتیشن‌ها میزان نظارت کارفرما بر روی کارمندان را در محیط کاری افزایش داده و سبب بهره‌وری بیشتر کارمندان می ‌شود. کاربرد دیگر پارتیشن‌های شیشه‌ای در منازل مسکونی و خانه‌ها است. امروزه استفاده از این پارتیشن‌ها به عنوان یک عنصر دکوراتیو در منازل مد شده ‌است و افراد زیادی خواهان تقسیم فضای خانه با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای هستند. طراحی پارتیشن‌های شیشه‌ای به گونه‌ای است که می‌توان بر روی آن حکاکی‌های مختلفی را انجام داد و فضای خانه را زیباتر کرد. همچنین استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در منازل میزان استفاده از انرژی الکتریکی و برق را کاهش داده و به دلیل عبور دادن نور از خود، خانه را روشن­تر می ‌سازند.

آیا بکار بردن پارتیشن شیشه‌ای حریم شخصی افراد را به خطر می‌ اندازد؟

پارتیشن‌های شیشه‌ای در دو نوع مات و شفاف وجود دارند. هر کدام از این پارتیشن‌ها متناسب با محیط کاری انتخاب می ‌شوند. اگر کارفرمای یک محیط اداری بخواهد دائماً حواسش به کارمندان باشد و آن‌ها را زیر نظر بگیرد، در اغلب اوقات برای محیط اداری از پارتیشن‌های شیشه‌ای شفاف استفاده می ‌کند. این پارتیشن‌ها توانایی نشان دادن آن سوی خود را نیز دارند. کارمندی که در این محیط کار می‌ کند، ممکن است در چنین شرایطی معذب باشد و حریم خصوصی خودش را در خطر ببیند. در این صورت کارمند نمی‌ تواند کار خود را به صورت صحیح انجام دهد و در تحویل وظایف با مشکل روبه‌رو می‌ شود. اما گاهی اوقات ممکن است پارتیشن شیشه‌ای شفاف بر روی کارمند اثر مثبتی بگذارد. در این صورت کارمند نه تنها حریم خصوصی خود را در خطر نمی ‌بیند بلکه می‌ داند که زیر نظر کارفرما قرار گرفته است و تلاش می‌ کند که بهره‌وری خود را افزایش داده و تمرکز کاری خود را بالا ببرد. در این صورت کارمند می‌ تواند به موفقیت‌های شغلی نیز برسد. گاهی اوقات نیز کارفرما تصمیم می‌گیرد که از پارتیشن‌های شیشه‌ای مات در محیط کاری و اداری استفاده کند. او به جنبه‌ی منفی یعنی به خطر افتادن حریم خصوصی کارمندان توجه می‌کند و پارتیشن‌ها را طوری سفارش می‌دهد که حریم خصوصی کارمندان حفظ شده و معذب نگردند. به طور کلی پارتیشن‌های شیشه‌ای هم در حفظ حریم خصوصی کارمندان یک محیط اداری و هم در به خطر انداختن حریم خصوصی کارمندان یک محیط اداری نقش دارند اما این موضوع بستگی به اخلاق و ویژگی‌های درونی کارمندان مشغول به کار در محیط دارد.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!