اگر به دنبال تبدیل شدن به یک متخصص سئو هستید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید، در اینجا می توانید مسیر کامل تا تبدیل شدن به یک متخصص سئو حرفه ای را بیابید.

اولین سؤالی که ممکن است به ذهنتان بیاید این باشد که اصلا چرا باید متخصص سئو شویم؟ سئو روشی است که به شما کمک می کند وب سایت شما رتبه ی برتر روی کلمه کلیدی مربوط به آن کسب و کار را، از آن خود کنید و ازاین طریق ترافیک زیادی را به سمت سایت خود بکشانید و اگر به خوبی نیاز کاربر را پاسخ دهید می توانید کاربران به مشتریان دائمی سایت خود تبدیل کنید و فروش و درآمد بیشتری را داشته باشید. درادامه به مزیت های بیشتری پیرامون متخصص سئو شدن اشاره خواهیم کرد.

متخصص سئو کیست؟

متخصص سئو (SEO Expert) کسی است که یک وبسایت را بررسی و تحلیل کرده تا تشخیص دهد بر اساس الگوریتم های گوگل چه تغییراتی باید در آن صورت گیرد که برای موتورهای جست‌وجوی گوگل بهینه شود. بهینه شدن یک وب‌سایت هم با هدف بهبود رتبه‌ی آن سایت در نتایج جست و جوی گوگل و افزایش ترافیک سایت انجام می شود.

مزایای متخصص شدن در سئو

هنگامی که بحث سئو پیش می آید یکی از سؤالاتی که ممکن است به ذهنتان خطور کند، این باشد که اصلا جرا باید سئو کنیم؟ چه فایده و مزیتی دارد؟
1. در پاسخ به این سؤال شاید همین کافی باشد بدانید که با بهره گیری از اصول سئو می توانید رتبه و ترافیک سایت و درنهایت فروش محصول یا خدمات خود را افزایش دهید.
2.اگر دانش سئو کسب کنید و در آن متخصص شوید می توانید بدون وابستگی به شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو، سایت خودرا سئوکنید. شاید بیان چنین چیزی در وبلاگ شرکتی که خدمات سایت و سئو ارائه می دهد کمی تعجب برانگیز باشد، اما این یک حقیقت است که شما می توانید تجارت خود را توسعه دهید.
3.اگر شخصی سایت کسب و کارش را خودش سئو کند بدون آنکه هزینه ای را بابت آن به سئوکار دیگری بپردازد.
4.بهره مندی از دانش سئو و درک آن به درستی می تواند یک مزیت برای مدیران بازاریابی نسبت به سایر مدیران بازاریابی باشد.
5.پیش بینی می شود که در آینده سایت هایی که سئو نشده اند نمی توانند در دنیای رقابتی آنلاین و نتایج گوگل باقی بمانند. بهره گیری از دانش سئو می تواند تفاوت بزرگی در آینده سایت شما ایجاد کند.

چگونه تبدیل به یک کارشناس سئو شویم؟

سئو، حرفه ای است که به صورت آکادمیک در مراکز دانشگاهی، آموزش داده نمی شود و صفت متخصص به صورت نسبی به شخص اتلاق می شود. یعنی شما هر چقدر هم درباره سئو بدانید باز کسی هست که بیشتر از شما بلد باشد. بنابراین همواره باید در پی کسب دانش در این زمینه باشید. برای تبدیل شدن به یک متخصص سئوف مراحل زیر را باید طی کنید:

1- درک نحوه کارکرد موتور جست و جو

برای اینکه بفهمید سئو چیست و چگونه کار می کند لازم است ابتدا به پاسخ این سؤال برسید که موتورهای جستجوی گوگل چگونه کارمی کنند؟ موتورهای جستجو 3 کار اصلی را انجام می دهند:
کرال کردن (Crawling)
خزنده های موتورهای جستجو در تمام لحظه ها در سطح وب می خزند و محتوا ها را می خواند.
ایندکس کردن (Indexing)
محتواهای موجود در سایت در فهرست موتورهای جستجو قرار میگیرد.
رتبه دهی (Ranking)
براساس الگوریتم های مخصوص به خود وب سایت ها را با توجه به جستجوی کاربر رتبه بندی می کنند. یک متخصص سئو باید بداند چگونه صفحات یک سایت را بهینه کند تا موتورهای جستجو آن را در صفحه نتایج بخوانند.

2- آشنایی با مفهوم SEM

قبل از اینکه به این حوزه وارد شوید بهتر است که با مفهوم”بازاریابی موتورهای جستجو” آشنا شوید و دیدگاهی از تمام رشته های آن به دست آورید. شما باید درک کنید که سئو چیست؟ و چه نقشی در دجیتال مارکتینگ دارد؟ سئو چطور کار می کند و با کمک چه ابزارهایی می توانید که در فضای وب حضور خود را تقویت کنید؟

SEO یکی از مولفه های SEM است که تفاوت این دو در این است که ترافیک سئو رایگان است ولی SEM اینطور نیست. در سئو هدف این است که با انتشار محتوایی که مطابق با هدف کاربر است و دادن سیگنال به موتورهای جستجو به نتایج برتر برسید.
SEO و SEM هردو راهی برای رسیدن به نتایج برتر و گرفتن ترافیک است اما با SEO می توانید بدون پرداخت هزینه و با کلمات کلیدی مختص کسب و کار خود رتیه بگیرید. از مزیت های سئو میتوان به آگاهی از برند، جلب اعتماد کاربرو شناخت اشاره کرد که می توانید از آن بهره مند شوید.
با SEM میتوانید از طریق سیستم هایی چون گوگل ادورز ( Google Ads ) با پرداخت هزینه تبلیغات در بالای نتایج در صفحه SERPS قرار بگیرید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!