از دست دادن دندانها دارای معایب بسیار زیادی می باشد و هر چه این گستردگی بیشتر باشد، دایره ی مشکلات و معایب آن بزرگتر می باشد. ایمپلنت دندان با انواع مختلفی که دارد به درمان بی دندانی در تعداد کم یا کامل می پردازد. در این مقاله می خواهیم به بررسی قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت بپردازیم.

قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت چیست ؟

همه ما احتمالا با دندان های مصنوعی سنتی آشنا هستیم و برخی از معایب آن واضح است. از معایب دندان مصنوعی می توان به لقی، مشکل در تکلم ، تحلیل لثه و استخوان اشاره کرد. حالا امروز با ترکیب در درمان ایمپلنت و دندان مصنوعی می توانید مزایا هر دو درمان را در کنار یک دیگر داشته باشید.

در این درمان پایه های ایمپلنت دندان در استخوان فک قرار داده می شوند و به استخوان فک جوش می خورند. پس از گذشت این مرحله دندان های مصنوعی یا دنچر بر روی پایه ایمپلنت قرار می گیرند و دیگر مشکلات لقی سابق را نخواهند داشت.

همچنین پایه های ایمپلنت دندان از تحلیل استخوان و لثه در ناحیه خود جلوگیری می کنند و فرد می تواند قدرت بیشتری در جویدن و تکلم را داشته باشد.

قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

به طور عوامل زیادی بر روی قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت دندان موثر هستند. هزینه ایمپلنت دندان به عواملی همچون تعداد پایه ایمپلنت، برند ایمپلنت ، میزان تخصص پزشک ، میزان به روز بودن تجهیزات ، نوع ایمپلنت و روکش آن دارد.

قیمت ایمپلنت دندان در تهران در حدود 7.000.000 تومان الی 20.000.000 تومان به ازای هر یک واحد ایمپلنت می باشد. این هزینه وابسته نوع ، برند و میزان تخصص پزشک متغیر می شود.

برای دریافت قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت به همراه انواع برند ، روکش و مشاوره رایگان به همراه پرداخت اقساط می توانید از لینک زیر استفاده فرمایید.

قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

در قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت ابتدا وابسته به شرایط فرد و بودجه آن تعداد پایه ایمپلنت مورد نیاز برای آن مشخص شود و اینکار فقط توسط متخصص ایمپلنت می تواند مشخص شود.

همچنین امروزه برند های ایمپلنت مختلفی در حال تولید آن هستند و هر کدام از کیفیت مخصوص به خود برخوردار هستند. امروزه برند های ایمپلنت آمریکایی، سوئیسی ، کره ای ، اروپایی و ایرانی برای افراد انجام می شوند و کیفیت این برند ها به طور مستقیم بر روی طول عمر ، کیفیت و هزینه درمان شما موثر هستند.

انواع دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

به طور کلی دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت در ایمپلنت دندان با نام اوردنچر نیز شناخته می شود. اوردنچر نیز وابسته به فاکتور های مختلف از انواع مختلفی برخوردار می باشد. در اولین مورد از انواع دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت به نحوه اتصال دندان مصنوعی به ایمپلنت می توان نام برد و شامل دو نوع ثابت و متحرک می باشد.

حال یکی دیگر از نوع دسته بندی از نظر تعداد پایه هایی می باشد که دندان مصنوعی بر روی آن قرار می گیرد و معروف ترین به آن با نام  ایمپلنت all on 4  شناخته می شود.

All on 4

All on 6

All on 8

مزایای دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

همانطور که گفته شد این درمان دارای مزایای زیادی به نسبت درمان های سنتی سابق دارد و این مزایا شامل موارد زیر می باشد :

استحکام و قدرت جویدن بالا

قدرت تکلم بالا

ظاهر طبیعی

مراقبت های آسان و راحت

جلوگیری از تحلیل استخوان لثه

استحکام و قدرت جویدن بالا

ایمپلنت های دندانی مستقیما به استخوان فک متصل می شوند. ایمپلنت بخشی از فک بیمار می شود. این نوع قرار دادن دائمی و مطمئن به کاهش تحلیل استخوان در ناحیه نزدیک ایمپلنت کمک می کند. سپس ایمپلنت های دندانی به لنگر برای همه چیز از بریج گرفته تا تاج و حتی پروتزهای جزئی یا کامل تبدیل می شوند.

مراقبت های آسان و راحت

مهم تر از همه، بیماران با دانستن اینکه پروتزها به طور غیرمنتظره لق نمی شوند یا نمی افتند، سطح اطمینان بیشتری را تجربه می کنند. به عنوان یک مزیت اضافی، این نوع آرایش دندان مصنوعی امکان برداشتن و تمیز کردن آسان را فراهم می کند، جایی که پروتزها تنها در صورت لزوم می توانند به جای خود بازگردند.

ظاهر طبیعی

اگرچه مصنوعی است، اما دندان کاشته شده طبیعی به نظر می رسد. اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا احساس خوبی در مورد لبخند خود داشته باشید.

معایب دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

معایب این درمان بیشتر به شرایط فرد بستگی دارد و نمی توان از هرکدام به عنوان یکی از معایب واقعی یاد کرد اما این موارد شامل زیر است :

هزینه بیشتر به نسبت دندان مصنوعی

این درمان به علت پیچیدگی هایی که دارد، مسلما از هزینه بیشتری به نسبت دندان های مصنوعی سنتی برخوردار هستند. از این مورد نمی توان به عنوان یکی از معایب یاد کرد اما ممکن است از نظر بودجه برای برخی افراد خوشایند نباشد.

نیاز به جراحی

همانطور که گفته شد در این درمان تعدادی پایه باید در درون استخوان فک قرار بگیرند و به آن جوش بخورند. به همین علت نیاز به جراحی ایمپلنت وجود دارد و ممکن است این موضوع برای برخی افراد ترسناک بوده و خوشایند نباشد.

البته باید گفته شود نیازی به نگرانی وجود ندارد و شما در طول انجام جراحی ایمپلنت به علت بی حسی هیچگونه دردی احساس نخواهید کرد و درد بعد از ایمپلنت با مسکن ها قابل رفع است.

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است ؟

این درمان برای تمام افرادی که دارای بی دندانی گسترده در یک فک هستند و قصد انجام یک درمان با آسودگی و طول عمر بالا دارند، مناسب می باشد. از نظر بودجه نیز ممکن است هزینه این درمان به نسبت سایر درمان ها بالاتر باشد، اما در اکثر کلینیک ها امکان انجام اقساطی نیز وجود دارد.

البته انجام کاشت دندان نیز به شرایط خاصی ممکن است نیازی وجود داشته باشد که این مورد فقط توسط متخصص قابل تشخیص و تعیین است. البته امروز ایمپلنت های دندانی دارای موفقیتی بالا 97 درصد می باشند.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!