پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی خوب و قابل اعتماد، دغدغه اولیه تمام افرادی است که خودشان یا کودکشان مشکلات ارتودنسی دارند.درمان ارتودنسی یکی از درمان های مهم در زمینه بازسازی ترتیب دندان ها و فک ها می باشد و در سلامت دهان، دندان، چهره افراد و لبخند آنان نقش کلیدی را بازی می کند.اجرای درست درمان های ارتودنسی به دلیل سخت و پیچیده بودن فرایند آن، نیازمند داشتن همزمان دانش به روز، مهارت و تجربه زیادی است لذا درمانهای ارتودنسی باید حتماً توسط یک متخصص خوب ارتودنسی انجام شود.

 

انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب، اولین و مهمترین قدم برای درمان مناسب مشکلات دندانی شما می باشد.

پیدا کردن ارتودنتیست خوبی که بتوانید به کار او اعتماد داشته باشید، کار ساده‌ای نیست؛ اما مشخصات و ویژگی‌هایی وجود دارد که بر اساس آن‌ها می‌توانید ارتودنتیست خوب را شناسایی کنید و به این ترتیب به کار او اعتماد داشته باشید.

ارتودنسی حتماً باید توسط متخصص ارتودنسی (ارتودنتیست) صورت گیرد. به دلیل سخت و پیچیده بودن فرایند درمان ارتودنسی، متخصصان این رشته به‌طور ویژه سه سال در مورد ارتودنسی آموزش تخصصی دیده اند ولی دندان‌پزشک عمومی در این مورد آموزشی ندیده است ما برای شما بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان را پیشنهاد می کنیم .

در ایران دندانپزشک که معمولاً از عنوان «جراح-دندانپزشک» روی تابلو مطب خود استفاده می‌کند، پس از ۶ سال تحصیل دندانپزشکی اخذ مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی، قادر به انجام تمامی اعمال دندانپزشکی به‌جز موارد پیچیده مشکلات دهان و دندان و درمان ناهنجاری‌های دندانی-فکی می‌باشد.

 

دندانپزشک عمومی به دلیل پیچیدگی زمینه ارتودنسی و ناهنجاری‌های دندانی-فکی هیچ آموزشی در این موضوع نمی‌بیند و صلاحیت انجام درمان تخصصی ارتودنسی را ندارد. متأسفانه انجام ارتودنسی توسط دندانپزشک عمومی در بسیاری موارد سبب بروز مشکلات و عوارض غیرقابل‌جبران برای فک و دندان‌ها می‌گردد.

 

عبارت جراح- دندانپزشک و در ادامه آن کلمه‌ای نظیر ارتودنسی تنها یا هر چیزی به‌غیراز کلمه «متخصص» با هر عنوان دیگری که ممکن است در تابلو، سرنسخه، کارت ویزیت و یا هرگونه آگهی تبلیغاتی مشاهده کنید بیانگر متخصص ارتودنسی بودن نیست.

 

متخصص ارتودنسی، دندانپزشکی است که پس از خاتمه دوره ۶ ساله دندانپزشکی عمومی با قبولی در آزمون در آزمون پذیرش دستیار (رزیدنت) وارد دوره تخصصی ارتودنسی در زمینه درمان ناهنجاری‌های دندانی-فکی می‌شود. طول دوره رسمی تخصص ارتودنسی در ایران ۳ یا ۴ سال است.

 

در ایران متخصصین مورد تائید وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، کلمه «متخصص» را در مهر طبابت خود قید می‌کنید. ((قانون نظام پزشكي – سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران)) متخصص ارتودنسی نیز روی تابلو، کارت و مهر مطب خود از عبارت «متخصص ارتودنسی» استفاده می‌کند و نه کلمه ارتودنسی تنها.

فعالیت های آکادمیک متخصص ارتودنسی :

فعالیت های آکادمیک و عضو هیات علمی دانشگاه بودن می تواند نشانگر دانش به روز پزشک در حوزه ارتودنسی باشد.

عضویت در هیات علمی دانشگاه، تالیف و چاپ کتاب و مقالات علمی در ژورنالهای معتبر، راهنمایی تحقیقات علمی، سخنرانی های متعدد در کنگره های علمی ارتودنسی نشانگر دانش به روز ارتودنتیست وآشنایی با پیشرفته‌ترین فن‌آوری می باشد.

برای اطلاع از تخصص و فعالیت های علمی ارتودنتیست می توانید با مراجعه به وبسایت ارتودنتیست و قسمت درباره پزشک نسبت به سوابق تحصیلی، مدارک اخذ شده، دوره های تخصصی طی شده، مقالات علمی چاپ شده، تحقیقات و … اطلاع حاصل نمایید.

هر چقدر مدارک اخذ شده و فعالیت های علمی ارتودنتیست معتبرتر باشد می تواند نشانگر تخصص بیشتر و دانش به روز وی در حوزه ارتودنسی باشد.

 

تجربه متخصص ارتودنسی :

تجربه نیز فاکتور مهمی در انتخاب یک متخصص خوب برای ارتودنسی است، چراکه ارتودنتیست باید بتواند دانش خود را به بهترین شکل در قالب درمان ارتودنسی اجرا نماید. تجربه کافی باعث می شود اجرای درمان ارتودنسی با کمترین انحراف از برنامه ریزی و طرح درمان پیش برود.

تجربه زیاد لزوماً به معنی سن بالا پزشک نیست، امروزه بسیاری از پزشکان جوان، چون از ابتدای دوره آموزشی خود در دانشگاهها در حال درمان بیماران بوده اند دارای بیش از یک دهه تجربه در درمان بیماری های دهان و دندان هستند.

اما لزوماً درمان توسط افراد قدیمی بهتر نیست و باید به معیارهای دیگر هم توجه شود چرا که در برخی موارد سن بالای یک پزشک و تجربه خیلی زیاد هم میتواند نشانه دانش قدیمی وی باشد. چرا که متاسفانه در بسیاری از موارد تمایل به یادگیری علوم جدید با گذشت زمان و افزایش تجربه در افراد کاهش می یابد. پس مهم تجربه کافی است نه سن و باید به معیار های دیگر هم توجه کرد.

شهرت متخصص ارتودنسی :

یک متخصص مشهور ارتودنسی مسلماً درمان های موفق زیادی برای مراجعین خود انجام داده است که به شهرت خوبی رسیده است. از معیارهای درمان موفق، می توان به رضایت بیمار و عکس های قبل و بعد از درمان ارتودنسی اشاره کرد.

بنابراین شما می توانید با بررسی شهرت ارتودنتیست از تجربه دیگران در این مورد استفاده کنید.

برای پیدا کردن یک متخصص مشهور خوب ارتودنسی دو راه دارید یا از توصیه دیگران مانند: دوستان و آشنایان، پزشک خانوادگی، دندانپزشکان و متخصصین دیگر استفاده نمایید.

ا با جستجو در وبسایت یا اینستاگرام و شبکه های اجتماعی متخصص ارتودنسی می توانید به بخش خاطرات و نظرات مراجعین رفته و از رضایت بیماران قبلی و یا نتایج درمانهای قبلی وی (تصاویر قبل و بعد از درمان ارتودنسی) را مشاهده نمایید.

 

حالا ما میخواهیم به جستجو بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان بپردازیم :

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان دکترفاطمه تیموری است. دکتر تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو  هیئت علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد می باشند.

دکتر فاطمه تیموری

به علاوه، دکتر فاطمه تیموری با بیش از 10 سال تجربه در این حوزه، ارتباط فوق العاده ای با بیماران خود دارد و از ایجاد ارتباط مؤثر با بیمارانش برای بهبود درمانشان پشتیبانی می کند

اطلاعات تماس

دکتر فاطمه تیموری

بورد تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

(استادیار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان)

اصفهان، خیابان توحید میانی، روبروی پارکینگ توحید، ساختمان البرز، طبقه چهارم

   031-36269021 و 09376809858

drfatemehteimoori96@gmail.com

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!