وب سایت مجموعه ای مرتبط از فایل های وب جهانی (WWW) است که شامل یک فایل آغازین به نام صفحه اصلی است. یک شرکت یا یک فرد با دادن آدرس صفحه اصلی خود به شما می گوید که چگونه به وب سایت خود دسترسی پیدا کنید. از صفحه اصلی، می توانید به تمام صفحات دیگر در سایت آنها دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، طراحی سایت در اصفهان IBM دارای آدرس صفحه اصلی http://www.atriiin.ir است. (آدرس صفحه اصلی در واقع شامل یک نام فایل خاص مانند index.html، اما، مانند مورد IBM، زمانی که یک نام پیش فرض استاندارد تنظیم می شود، کاربران مجبور نیستند نام فایل را وارد کنند.) آدرس صفحه اصلی IBM منجر به هزاران فایل می شود. از صفحات (اما یک وب سایت می تواند فقط چند صفحه باشد.)

از آنجایی که طراحی سایت اصفهان به یک مکان جغرافیایی اشاره دارد، یک وب سایت را می توان با یک وب سرور اشتباه گرفت. سرور کامپیوتری است که فایل ها را برای یک یا چند سایت نگهداری می کند. یک وب سایت بسیار بزرگ ممکن است بر روی تعدادی سرور در مکان های جغرافیایی مختلف پخش شود. IBM مثال خوبی است. وب سایت آن متشکل از هزاران فایل است که بر روی بسیاری از سرورها در مکان های سراسر جهان پخش شده اند. اما یک مثال معمولی احتمالاً سایتی است که به آن نگاه می کنید، whatis.com. ما در سرور یک ارائه دهنده فضای تجاری با تعدادی سایت دیگر زندگی می کنیم که هیچ ارتباطی با واژه نامه های اینترنتی ندارند.

یک اصطلاح مترادف و کمتر مورد استفاده برای وب سایت “حضور وب” است. به نظر می رسد که این اصطلاح بهتر بیانگر این ایده است که یک سایت به موقعیت جغرافیایی خاصی وابسته نیست، بلکه “جایی در فضای مجازی” است. با این حال، به نظر می رسد که “وب سایت” بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید چندین وب سایت داشته باشید که به فایل های موجود در سایت های یکدیگر پیوند متقابل دارند یا حتی فایل های مشابهی را به اشتراک می گذارند

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!