کشور تایلند نا نام رسمی پادشاهی و نام سابق سیام، کشوری در شبه جزیره هند و چین قرار دارد و همچنین به معنای سرزمین حوری یا تایی معروف می باشد. تایلند سرزمین زیبایی ها و لبخندها است و بهترین مقصد برای گذران یک تعطیلات بی نظیر محسوب می شود. تایلند یکی از توریستی ترین کشور های جهان است و امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی زیادی برای گردشگران دارد، علاوه بر جاذبه های گردشگری تایلند کشور فوق‌العاده زیبا یا مساحتی  ۵۱۳۱۱۵ کیلومتر مربع توانسته جمعیتی زیادی در خود جای داده است و جالب است بدانید هر ساله ۳ میلیون نفر به جمعیت تایلند افزایش پیدا می‌کند.

کشور تایلند یکی از پرطرفدارترین کشور آسیای شرقی به حساب می‌آید و همچنین مردم تایلند همیشه در هر موقعیتی لبخند بر لب دارند به همین دلیل به اسم سرزمین لبخند مشهور است مردم این کشور بسیار خوشرو و مهمان نواز هستند همچنین از رفتارهای تند و توهین آمیز دوری می کنند احترام گذاری مردم تایلند این است که از دست زدن به سر افراد یا اشاره با پا به چیزی، برایشان ناخوشایند بوده و معنای بدی را می‌رساند پس از سفر در این کشور حتما به این نکات را رعایت کنید، در تایلند روزهای هفته را هر روز با یک رنگ مخصوص نشان داده اند رنگ زرد نشانگر روز دوشنبه است از آنجایی که پادشاهی کنونی در این روز متولد شده است رنگ زرد رنگ سلطنتی می باشد وجود پرچم هایی به این رنگ سراسر کشور نشانگر حمایت گسترده مردم از پادشاه است و همچنین رنگ روزهای دیگر هفته مانند شنبه ارغوانی، یکشنبه قرمز، سه شنبه صورتی، چهارشنبه سبز، پنج شنبه نارنجی و جمعه آبی است.با آژانس مسافرتی گلبرگ سیر با تور تایلند نوروز 1402 می توانید از جاهای دیدنی آن لذت ببرید.

چه کارهایی در کشور تایلند ممنوع است

تایلند یک کشور توریستی است و مانند کشورهای دیگه قوانینی دارد اما کارهای مانند ارتباط فیزیکی با راهبان، ارتباط عاشقانه در ملاعام، پوششی نامناسب در بازدید از معابد، دست زدن بر سر دیگران، دست دادن، بی احترامی به خاندان سلطنتی، چانه زنی، اشاره با انگشت اشاره یا پا یکی از ممنوعه های کشور تایلند است.

آب و هوای تایلند

آب وهوای تایلند معتدل و متغیر است، آب وهوای منحصر به فرد خودش را دارد. کشور تایلند در تمام فصل ها پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از سراسر دنیا بوده است، بهترین فصل برای سفری خاطره انگیز به تایلند عید نوروز، فصل بهار است که در این ماه نمایشگاه گل و گیاه در شهر چیانگ مای به مدت ۳ روز برگزار می شود که تنوع گل و گیاهی بالایی دارد. کشور تایلند از جمله کشورهای توریستی است که به دلیل فرهنگ، آداب و رسوم متفاوت و مناطق گردشگری بسیار جذاب گردشگران و مسافران های زیادی از سراسر دنیا به خود جذب می کند.

واحد پول تایلند

واحد پول تایلند بات یا بت (Baht) است. واحد پول خرد در تایلند ستنگ بوده و هر ۱۰۰ ستنگ برابر یک بات است. واحد پول این کشور با علامت انحصاری (tHB) نمایش داده می شود و بر روی تمامی آنها تصویر پادشاهی تایلند و همچنین مهر سلطنتی وجود دارد. جالب است بدانید که سکه های کشور تایلند با رنگ های مختلف نشان گزاری شده است مانند روزهای هفته این کشور، مثلا اسکناس ۱۰۰۰ بات با رنگ خاکستری، ۵۰۰ بات با رنگ بنفش، ۱۰۰ بات با رنگ قرمز، ۵۰ بات با رنگ آبی، ۲۰ بات با رنگ سبز و ۱۰ بات با رنگ قهوه‌ای نشان داده می شود.

پایتخت تایلند

پایتخت کشور تایلند شهر بانکوک است که با دارا بودن معماری های مدرن، مراکز خرید عظیم و رستوران های بین المللی یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی جهان است و شهر کرابی، پاتایا، پوکت، چیانگ مای یکی دیگر از شهرهای تایلند هستند.

زبان مردم تایلند

زبان تایلندی جز قدیمی ترین زبان های شرق آسیا است و الفبای مخصوص خود را دارد به همین دلیل زبان گفتاری و نوشتاری این کشور برای خارجی ها و گردشگران غیر قابل فهم است. زبان انگلیسی در مدارس تایلند آموزش  داده می شود در بیشتر هتل ها، رستوران‌ها و  فروشگاه های این کشور زبان انگلیسی کابرد بالایی دارد مردم تایلند به زبان انگلیسی تسلط ندارند، پادشاه کشور تایلند با زبان منحصر به فرد خود صحبت می کند و هیچ جای کشور کسی به این زبان صحبت نمی کند.

جاهای دیدنی تایلند

تایلند یکی از هیجان انگیزترین کشورهای جهان است زیرا از شهرهای بزرگ و جذابی با مقصد گردشگری فراوان تشکیل شده است به همین دلیل کشور تایلند نزدیک به دریاست خیلی از مواقع دارای یک هوای معتدل است، این سرزمین دارای باغ میوه، کائوچو، جنگل های سر سبز و سواحل شنی زیبایی دارد. یکی از جاهای دیدنی و زیبا شهر بانکوک پایتخت تایلند است. جاهای دیدنی تایلند مانند آبشار تی لا سو، دریاچه مصنوعی چیولان، جزیره بون، کوه فی فی، دریاچه زمرد سبز، دره صخره ای سام فان بوک، غار تام لوت، ساحل آئو کائو کوای، چشم انداز جزیره نانگ یوان، پارک تاریخی آیو تایا، بازارهای شناور بانکوک،  معبد آرون، پارک ملی خائو یای و پارک طبیعت فیل ها و غیره…

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!