اگر با نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام به صورت کامل آشنا شوید و از این قابلیت ویژه به درستی استفاده کنید، می‌توانید به راحتی رقبای خود را کنار بزنید. یکی از مزایای هشتگ گذاری اصولی در اینستاگرام این است که مخاطب به ساده‌ترین شکل ممکن می‌تواند شما را در بین رقبایتان پیدا کند. عدم توجه به اصول این کار مانند این است که شما مهمانی به خانه خود دعوت کرده باشید، خانه خود را مرتب و شام ویژه‌ای برای مهمان‌تان آماده کردید. اما آدرس درستی به مهمان خود ندادید و حالا او نمی‌تواند خود را به خانه شما برساند. استفاده اصولی از هشتگ باعث می‌شود شما بیشتر، بهتر و سریع‌تر دیده شوید. در این مطلب با همیار آکادمی همراه باشید تا با آموزش نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام به شما کمک کنیم در کسب و کار آنلاین خود موفق‌تر عمل کنید.

نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام

اگر کمی در اینستاگرام فعالیت کرده باشید احتمالا عباراتی را که با علامت # یا همان هشتگ شروع می‌شوند را دیده‌اید. هشتگ‌ها باعث می‌شوند که شما بیشتر در اینستاگرام دیده شوید و اگر از آن‌ها در پست‌های خود استفاده کنید، به احتمال بسیار زیاد متوجه افزایش انگیجمنت ریت یا سطح تعامل کاربر شده‌اید. هر فردی که به جستجوی یک هشتگ خاص بپردازد و یا بر روی یک هشتگ کلیک کند، می‌تواند پست‌هایی را که در آن از آن هشتگ استفاده کرده‌اند را مشاهده کند. با جستجوی یک هشتگ، ممکن است برخی از پست‌ها در ابتدا نشان داده شوند یا بسیار بیشتر دیده شوند که این اتفاق به عومل زیر بستگی دارد:

  • میزان استفاده شما از این هشتگ: شما باید هر چند وقت یکبار از این هشتگ استفاده کنید تا پست‌های شما با جستجوی این هشتگ بیشتر نشان داده شود.
  • میزان محبوبیت پست شما: آیا پست شما لایک شده‌است و یا کامنتی برای آن گذاشته‌اند؟
  • زمان و تاریخی که پست را منتشر کرده‌اید: ممکن است بسیاری از پست‌های قدیمی که از این هشتگ استفاده کرده‌اند، در نتایج جستجو نمایش داده شوند. (بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام)
  • میزان قدرت مخاطبین در استفاده از آن هشتگ: میزان محبوبیت و میزان استفاده از آن هشتگ چقدر است.

هر چه پست شما در ابتدای نمایش جستجو قرار گیرد و یا در مکان بالاتری نمایش داده شود، توسط افراد بیشتری دیده می‌شود. حال در این مقاله قصد داریم روش‌های درست استفاده از هشتگ را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به بهترین شکل از هشتگ استفاده کنید.

اصول هشتگ گذاری در اینستاگرام

آشنایی با نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند کسب و کار خود را در اینستاگرام ارتقا دهید و به صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام خودتان را برسانید. درحقیقت، پیروی از اصول این کار می‌تواند به منزله بهترین روش برای بازاریابی در اینستاگرام برایتان عمل کند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین اصول هشتگ گذاری در اینستاگرام آشنا می‌شوید.

از تعداد مناسبی هشتگ استفاده کنید

اینستاگرام به ما اجازه داده برای هر پست تا ۳۰ هشتگ و برای هر استوری ۱۰ هشتگ قرار دهیم. اگر بیش از این از هشتگ استفاده کنید، کپشن یا کامنت‌های شما درج نخواهند شد بنابراین اطلاع از هشتگ های پرکاربرد فارسی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. اما اینکه ما اجازه داریم در هر پست از ۳۰ هشتگ استفاده کنیم به این معنا نیست که لزوما باید نهایت استفاده را از این موضوع ببریم. تجربه نشان داده استفاده از ۱۱ هشتگ برای هر پشت می‌تواند بهتر باعث دیده شدن پست شما شود. اما استفاده از ۱ تا ۳ هشتگ می‌تواند نتایج به مراتب بهتری برایتان ایجاد کند. به طور کلی نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام به شکلی است که نیاز به آزمون و خطا دارد. تعداد هشتگ‌های مناسب برای بیزنس‌های مختلف باهم متفاوت است. حتی در یک بیزنس و پیج مشخص هم برای هر پست تعداد هشتگ مختلفی می‌توان گذاشت. این کار نیاز به صرف زمان و تحلیل بازخوردها دارد. کمی که بگذرد متوجه خواهید شد که هر نوع پست با چه تعداد هشتگ بهتر دیده خواهد شد.

هشتگ های ترند مربوط به محتوای پیج خود را جستجو کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که درمورد هشتگ گذاری در اینستاگرام باید انجام دهید این است که هشتگ های ترند اینستاگرام که مربوط به محتوای بیزنسی شما هستند را پیدا کنید. آن‌ها را در سایت‌های مختلف در گوگل می‌توانید مشاهده کنید. بعد از آشنا شدن با این هشتگ‌ها حالا نوبت آن است که ببینید کدامیک از آن‌ها بیشترین ارتباط را با موضوع پیج شما و به طور دقیق‌تر، با موضوع هر پست شما دارند. درواقع هشتگ گذاری در اینستاگرام یک کار دقیق، اصولی و ظریف است. برخی افراد تعدادی هشتگ ثبات دارند و آن‌ها را زیر تمام پست‌های خود کپی می‌کنند. این کار در طولانی مدت نمی‌تواند کمکی به دیده شدن پست‌هایتان بکند. مانند یک متخصص با این موضوع برخورد کنید. هشتگ‌های مرتبط با پیج خود را مدام سرچ کنید و از متناسب‌ترین آن‌ها زیر هر پست و در هر استوری استفاده کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

حواس تان به هشتگ های ممنوع باشد

از هشتگ‌هایی که مربوط به محتواهای نامناسب هستند در پست‌های خود استفاده نکنید. این کار هیچ کمکی به دیده شدن پست‌های شما نمی‌کند. زمانی که کاربر چنین هشتگ‌هایی را سرچ می‌کند، پست‌های تاپ مربوط به آن هشتگ برایش نمایش داده می‌شود. اما سایر پست‌ها در چنین هشتگ‌هایی به کاربر نشان داده نمی‌شود. بنابراین به هیچ عنوان با هدف افزایش فالوور در اینستاگرام از هشتگ‌های ممنوع در پست‌های خود استفاده نکنید.

از گذاشتن هشتگ های تکراری یا غیرمرتبط پرهیز کنید

این اشتباه خیلی از کاربران اینستاگرام است و باعث می‌شود پیج آن‌ها به خوبی دیده نشود. برخی افراد در اینترنت هشتگ های پرکاربرد فارسی یا انگلیسی را سرچ می‌کنند و بدون اینکه این هشتگ‌ها هیچ ارتباطی به محتوای پیج‌شان داشته باشد از آن‌ها در پست‌ها و استوری‌های خود استفاده می‌کنند. هشتگ‌هایی مانند عشق، زیبایی، اینستاگرام، لایک، فالو و مواردی از این دست شاید در اینستاگرام بسیار پرکاربرد داشته باشند اما ممکن است این هشتگ‌ها ارتباطی به محتوای پیج شما نداشته باشند. به جای این کار می‌توانید پرکاربردترین هشتگ‌های مربوط به بیزنس و محتوای پیج خود را سرچ کنید و دقیقا متناسب با موضوع هر پست یا استوری، به صورت هوشمندانه و حرفه‌ای از آن‌ها استفاده کنید. مطمئن باشید برای بازدید پیج‌تان این روش بسیار موثرتر از روش قبل خواهد بود. همچنین حواس‌تان باشد در یک پست از یک هشتگ دو بار استفاده نکنید. این کار تاثیر بسیار منفی بر دیده شدن پست شما می‌گذارد.

از مفهوم هشتگ ها مطمئن شوید

هشتگ گذاری می‌تواند یکی از بهترین روش‌های تبلیغات در اینستاگرام باشد، به شرط آنکه اصول هشتگ گذاری به طور صحیح رعایت شود. یکی از نکاتی که در این مورد باید به آن توجه کرد این است که از مفهوم و معنای دقیق هشتگ‌هایی که در پست‌های خود استفاده می‌کنیم، آگاه باشیم. برخی هشتگ‌ها هستند که با اهداف خاص و درمورد موضوعات خاصی ایجاد شده‌اند. استفاده از چنین هشتگ‌هایی می‌تواند همان عدم استفاده صحیح از هشتگ و بی‌توجهی نسبت به نحوه صحیح هشتگ گذاری باشد که تاثیرات منفی در پی دارد.

در بخش های مختلف پیج از هشتگ استفاده کنید

برخی کاربران تصور می‌کنند استفاده از هشتگ تنها مختص پست‌ها است. اما اینستاگرام این اجازه را به شما داده که علاوه‌بر پست‌ها، در استوری و در بخش Bio پیج خود نیز از هشتگ‌ها استفاده کنید. استفاده از هشتگ در بخش بیو پیج باعث می‌شود مخاطبین‌تان به راحتی بتوانند شما را در فضای اینستاگرام پیدا کنند. برای این بخش یک یا دو هشتگ مناسب در نظر بگیرید. این هشتگ‌ها باید به گونه‌ای باشند که به مستقیم‌ترین شکل ممکن محتوای پیج یا نوع بیزنس شما را معرفی کنند. به طور مثال اگر بیزنس شما در ارتباط با فروش محصولات مراقبت از پوست است استفاده از هشتگ‌هایی مثل زیبایی یا پوست سالم در قسمت بیو توفیق چندانی برایتان به همراه نخواهد داشت. اما استفاده از هشتگ مراقبت از پوست یا محصولات مراقبت از پوست می‌تواند همان چیزی باشد که مخاطبین خاص شما را به سمت پیج‌تان می‌کشاند. معمولا برندهای معروف، از نام خودشان را به صورت هشتگ در Bio قرار می‌دهند تا از این طریق تعامل بسیار بیشتری با مخاطبین خود داشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم برای نوشتن یک Bio خوب، مقاله‌ی «چگونه یک بیو اینستاگرام حرفه ای بنویسیم؟» را حتما مطالعه کنید.

تاثیر هشتگ ها را ارزیابی و آنالیز کنند

اگر پیج شما در اینستاگرام یک پیج بیزنسی باشد، شما به راحتی می‌توانید از میزان تاثیرگذاری هشتگ‌ها با خبر شوید و ببینید که تا چه حد بر دیده‌شدن پست‌های شما تاثیر داشته‌اند. برای دیدن این اطلاعات باید به پست مورد نظر بروید و سپس بر روی Insights ضربه بزنید. برای دیدن اطلاعات بیشتر درباره‌ی آن پست، انگشت خود را روی صفحه بکشید و به پایین بروید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای آنالیز بهتر اینستاگرام، مقاله بهترین ابزار آنالیز اینستاگرام را نیز مطالعه کنید.

آنالیز پیج

چگونه هشتگ های مناسب کسب و کار خود را پیدا کنیم؟

هشتگ‌هایی که می‌خواهید در پست‌ها و استوری‌های خود استفاده کنید، باید کاملا با فضای کسب و کار شما هماهنگی داشته باشند. به عنوان مثال اگر شما مدیر یک شرکت آژانس هواپیمایی هستید باید از هشتگ‌هایی نزدیک به کسب و کارتان را استفاده کنید، مانند: #تور_داخلی #بلیط_هواپیما #بلیط_چارتر. اگر می‌خواهید سطح تعامل را افزایش دهید، بهتر است هشتگ‌های تخصصی‌تر را قرار دهید. اگر از یک مکان دیدنی، تصویری را پست می‌کنید، حتما از اسم و مکان آن تصویر به صورت هشتگ استفاده کنید. بهترین راه برای شناخت هشتگ‌های مناسب این است که بفهمید نخاطبین شما چه هشتگ‌هایی را دنبال می‌کنند که در ادامه به این می‌پردازیم.

هشتگ های استفاده شده توسط رقبا را بررسی کنید

باید رقبای خود را به خوبی بررسی کنید و ببینید که چه هشتگ‌هایی بیشترین بازدهی را برای آن‌ها داشته است. شاید شما بخواهید که برخی هشتگ‌های جدید را به پست‌های خود اضافه کنید اما بهتر است در کنار آن‌ها از هشتگ‌های پرکاربرد نیز استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که .

نتخاب یک هشتگ خاص، شما را از رقبایتان جدا می‌کند و باعث می‌شود بهتر دیده شوید. بهترین هشتگی که شما را از رقباتان جدا می‌کند، هشتگ نام برندتان است.

از قابلیت جستجوی اینستاگرام اسفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های پیداکردن هشتگ مناسب کسب و کارتان این است که از قابلیت جستجوی اینستاگرام استفاده کنید. برای این کار باید ابتدا یک کلمه‌ی کلیدی مربوط به کسب و کارتان را در قسمت نوار جستجوی اینستاگرام وارد کنید و سپس گزینه Tag یا برچسب را انتخاب کنید. در نهایت اینستاگرام یکی لیستی از کلیدواژه‌های مربوط به آن هشتگ را به شما نشان می‌دهد و شما می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید.

نشان دادن عدد بزرگ در کنار هشتگ‌ها ممکن است بدین معنا باشد که آن هشتگ توسط افراد زیادی دنبال شده است اما استفاده از این هشتگ‌ها شاید باعث شود که پست شما در میان حجم زیادی از پست‌ها که از این هشتگ استفاده می‌کنند، گم شود. سعی کنید از هشتگ‌های معروف و محبوب در پست‌های خود استفاده کنید.

هشتگ های مرتبط را در نظر بگیرید

در بالای صفحه‌ی جستجوی هشتگ دو قسمت به نام Top و Recent وجود دارد که با لمس کردن هر بخش، می‌توانید هشتگ‌های مرتبط را ببینید. این یک روش عالی برای یافتن هشتگ‌های مناسب است که ممکن است به کشب و کار شما ربط داشته باشد. در این صفحات می‌توانید مخاطبین جدید را با کمترین سطح رقابت پیدا کنید و به هشتگ‌گذاری خود را هدفمند کنید.

هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط

پست های موفق خود را بررسی کنید

هشتگ‌های پست‌های موفق و پربازدید خود را مرور کنید و ببینید آیا می‌توانید در پست‌های بعدی خود نیز آن‌ها استفاده کنید یا خیر. قانون طلایی استفاده از هشتگ این است که از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مربوط به برند و حوزه‌ی کسب و کارتان است. توجه کنید که اگر از هشتگ‌های غیر مرتبط استفاده کنید ممکن است به سرعت به عنوان پست هرزنامه شناخته شوید و این بر روی پیج شما تاثیر بسیار بدی خواهد گذاشت. برای بازاریابی در اینستاگرام، روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که یکی از راه‌های افزایش فالوور اینستاگرام و بیشتر دیده‌شدن، استفاده صحیح از هشتگ‌هاست.

یادگیری نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام ؛ راهی برای بیشتر دیده شدن

نحوه استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی موضوع بسیار مهمی است که اگر به درستی رعایت شود، می‌تواند به رشد شما در آن شبکه کمک کند. همچنین هشتگ گذاری یکی از بهترین قابلیت‌هایی است که اینستاگرام به مخاطبینش ارائه داده و استفاده اصولی از هشتگ می‌تواند کمک زیادی به بهتر دیده شدن پیج‌تان بکند. البته که استفاده از هشتگ در اینستاگرام به این معنا نیست که تعدادی هشتگ ترند و غیرمرتبط با محتوای پیج خود داشته باشیم و آن‌ها را زیر تمام پست‌های خود به کار ببریم. هشتگ گذاری در اینستاگرام یک کار اصولی و تخصصی است و نیاز به صرف زمان، آزمون و خطا و کسب تجربه دارد اما زمانی که در این زمینه به تجربه کافی برسیم، می‌توانیم از این قابلیت اینستاگرام برای ارتقا پیج خود بسیار بهره ببریم.

نظر شما درباره‌ی این مقاله چیست؟ شما تا چه حد با نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام آشنا هستید؟ آیا روش دیگری برای پیدا کردن هشتگ‌های مناسب می‌شناسید؟ اگر شما هم می‌خواهید کسب و کار اینستاگرامی خود را ایجاد کنید و یا می‌خواهید برای رشد برند خود از اینستاگرام کسب درآمد کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره‌ی آموزش اینستاگرام مجموعه‌ی همیار آکادمی شرکت کنید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و همراهان همیار آکادمی در زیر همین پست به اشتراک بگذارید.

نوشته راهنمای کامل نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام اولین بار در همیار آکادمی. پدیدار شد.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!