اینترنت برای بسیاری از ما شیوه‌ی زندگی، کار و خرید را تغییر داده است. در واقع فروشگاه‌های اینترنتی مخصوصاً داروخانه آنلاین، این امکان را برای همه‌ی ما فراهم کرده است که بدون خارج شدن از منزل، قیمت‌ها را مقایسه کرده و داروی مدنظرمان را خریداری کنیم. اما اینترنت همچنان دارای برخی از آسیب‌های بد است و با وجود وب سایت‌هایی که تلاش می‌کنند قوانین را دور بزنند یا از مصرف کنندگان کلاهبرداری کنند، ریسک خرید دارو به صورت آنلاین را افزایش می‌دهد. در هر حال خرید از داروخانه آنلاین به یکی از مهم‌ترین کارهای افراد تبدیل شده است که به همین منظور ما قصد داریم در این مقاله در این خصوص صحبت کنیم.

داروخانه آنلاین چیست و کاربردهای آن
داروخانه آنلاین چیست و کاربردهای آن

مزایای خرید آنلاین داروها چیست

یک داروخانه اینترنتی می‌تواند راهی آسان و خصوصی برای خرید داروهای نسخه‌ای و بدون نسخه باشد که اغلب با قیمت مقرون به صرفه‌‌تری در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. در واقع  داروخانه‌های آنلاین مخصوصاً اگر در یک منطقه روستایی زندگی می‌کنید و یا به هر دلیلی توانایی رانندگی نداشته باشید، کارتان را به منظور تهیه انواع دارو راحت‌تر خواهد کرد.

این امکان همچنین افراد را قادر می‌سازد که قیمت داروها را با هم مقایسه کنند و با قیمت‌های مناسب‌تری خرید نمایند. ضمناً دسترسی راحت‌تر به داروخانه آنلاین ممکن است دغدغه‌ی همه‌ی افراد باشد تا در هر لحظه که نیاز به انواع دارو احساس شد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل تهیه باشد.

از دیگر مزیت‌های داروخانه اینترنتی می‌توان به رفع و رجوع کردن ابهامات و سوالات‌ پزشکی‌ اشاره کرد. در واقع اگر در مورد داروهای خود سؤالی داشته باشید، داروخانه‌های اینترنتی قابل اعتماد، به راحتی می‌توانند پاسخگوی‌تان باشند که البته همانطور که عرض کردیم در این مورد باید سعی شود تا از داروخانه‌های معتبر استفاده شود. این در حالی است که داروخانه‌های آنلاین قانونی، توسط مراکز بهداشتی و البته دولتی دارای مجوز هستند که پس از شناسایی آنها می‌توانید اطلاعات داروهای مختلف و وضعیت کلی آنها را از مشاوران در دسترس جویا شوید.

خطرات خرید آنلاین دارو چیست

بسیاری از داروخانه‌های آنلاین، مشاغل قانونی هستند و در بیشتر موارد، می‌توان از خدمات آنها با همان اطمینانی که از داروخانه محله خود دارید، استفاده کنید. با این حال متأسفانه، تعدادی از  داروخانه آنلاین تقلبی یا بی‌اعتبار وجود دارد که ممکن است داروها را به طور غیرقانونی به افراد بفروشد که از روش‌های مناسب برای پر کردن نسخه پیروی نخواهد کرد و ممکن است از اطلاعات شخصی بیماران نیز محافظت نکند. برخی از وب سایت‌های که سرخود دارو می‌فروشند دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • داروخانه‌ها دارای مجوز نیستند یا اصلاً داروخانه نیستند.
  • اگر نسخه‌ای نداشته باشید، باز هم دارو را به افراد خواهد فروخت که خلاف قانون است.
  • ممکن است از بیماران خواسته شود که قبل از سفارش دارو یک پرسشنامه را پر کنند تا با استفاده از آن به تجویز دارو بپردازند که اگر تخصصی وجود نداشته باشد، ممکن است داروهایی داده شود که مرتبط با بیماری فرد نباشد.
  • اطلاعات خاصی در خصوص داروهای مختلف ندارند و اگر قصد ارائه اطلاعات داشته باشند بیش از نیمی از آنها اشتباه خواهد بود.
  • از اطلاعات پرداخت شخصی‌تان که به صورت آنلاین خریداری کرده‌اید، محافظت نخواهند کرد.

ضمناً برخی از داروهایی که به صورت آنلاین توسط این نوع داروخانه آنلاین غیرقانونی فروخته می‌شوند ممکن است دارای ویژگی‌های زیر باشند:

خطرات خرید آنلاین دارو چیست
خطرات خرید آنلاین دارو چیست
  • بی‌کیفیت و جعلی هستند.
  • به درستی تولید نشده‌اند.
  • بیش از حد قوی هستند و ممکن است عوارض جانبی ناخواسته‌ای ایجاد کنند.
  • خیلی ضعیف هستند و ممکن است وضعیت سلامتی شما را آنطور که انتظار می‌رود درمان نکنند.
  • موادی داشته باشند که ممکن است برای سلامتی بیماران خطرناک باشد.
  • منقضی شده یا قدیمی هستند.
  • مصرف آن با سایر داروها یا محصولات بهداشتی که استفاده می‌کنید تداخل ایجاد کند.

چگونه می‌توان داروها را با خیال راحت آنلاین خریداری کرد

برای اینکه افراد مختلف بتوانند از طریق یک داروخانه آنلاین معتبر نیازهایشان را برآورده کنند باید به موارد مختلفی توجه نمایند که ما در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد. در واقع در نظر گرفتن موارد زیر به خوبی می‌تواند شرایط مناسبی را برای بیماران به جهت خرید اینترنتی دارو رقم بزند. لذا توجه به بندهای زیر در هنگام خرید دارو از داروخانه اینترنتی ضروری به نظر می‌رسد:

  • از خرید دارو از طریق پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از داروخانه آنلاین که برای اولین بار بدون معاینه فیزیکی دارو تجویز می‌کند، خرید نکنید.
  • از داروخانه اینترنتی که پیشنهاد می‌دهد داروی نسخه‌ای را بدون نسخه ارائه ‌دهنده پزشک معالج به شما می‌فروشد یا داروهایی را برای فروش قرار داده است که توسط سازمان بهداشت تأیید نشده است، خرید نکنید.
  • فقط از سایت‌هایی استفاده کنید که دسترسی آسان به داروساز دارای مجوز را فراهم می‌کند که بتواند به سوالات شما پاسخ دهد.
  • اگر بیمه درمانی دارید، بهترین گزینه استفاده از داروخانه در شبکه ارائه‌دهنده بیمه‌گر است. این مورد تضمین می‌کند که قیمت دارو تحت نظر بوده و بیشتر از آنچه که باید فروخته شود، به بیمار  واگذار نخواهد شد.

دیگر موارد مهم‌تر

  • از سایت‌ها یا داروخانه آنلاین که اطلاعاتی درباره شرکت‌های داروسازی ارائه نمی‌دهند، از جمله نشانی و یا شماره تلفنی که در صورت بروز مشکلف بتوان با آن تماس گرفته گرفت، خودداری کنید.
  • مراقب سایت‌هایی باشید که «درمان جدید» یک اختلال جدی یا یک درمان سریع را برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها تبلیغ می‌کنند. همچنین این سایت‌ها ممکن است شامل تاریخچه موارد غیرمستند افرادی باشد که ادعا می‌کنند «درمان‌های معجزه‌آسا» یا نتایج پزشکی «شگفت‌انگیز» هستند. بنابراین از این دست داروخانه‌های اینترنتی نیز خرید نکنید.
  • در صورت موجود بودن دارو، محصول را در بسته بندی اصلی سازنده بخواهید. همچنین پس از دریافت، دارو و بسته بندی آن را از نزدیک بررسی کنید. اگر متوجه چیز غیرعادی شدید یا در مورد ایمنی دارو نگران هستید، قبل از مصرف دارو با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود یا یک داروساز محلی صحبت کنید.

مهم‌ترین مزیت‌های بکارگیری از داروخانه آنلاین

به طور کلی استفاده از داروخانه‌های اینترنتی می‌تواند مزایای مختلفی داشته باشد که ما در ادامه به مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت:

مهم‌ترین مزیت‌های بکارگیری از داروخانه آنلاین
مهم‌ترین مزیت‌های بکارگیری از داروخانه آنلاین
  • دسترسی آسان. شاید برای همه‌ی ما پیش آمده باشد که نیاز به یک دارو یا وسایل بهداشتی داشته باشیم اما دسترسی به داروخانه برایمان سخت باشد. در این گونه مواقع بکارگیری از داروخانه‌های آنلاین می‌تواند کمک کننده باشد.
  • پرسش و پاسخ آنلاین. داروخانه‌های آنلاین معمولاً دارای پزشک هستند که به صورت برخط خدمات مشاوره به بیماران می‌دهند که نیازی به ثبت نوبت نخواهد بود.
  • امکان مقایسه محصولات پزشکی. این موضوع به خرید مطمئن‌تر ختم می‌شود که شاید حتی در خرید حضوری از داروخانه‌ها نیز میسر نباشد.
  • دسترسی کامل به اطلاعات دارو. در سایت‌های ارائه دهنده‌ی دارو به صورت آنلاین به طور کامل می‌توان به کلیه‌ی اطلاعات داروها تسلط داشت که این امر برای بسیاری از افراد دارای اهمیت است.

خرید انواع دارو با استفاده از داروخانه آنلاین بی نسخه

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله اگر قصد خرید اینترنتی دارو را داشته باشید باید از طریق یک بستر مناسب اقدام کنید. به همین منظور بکارگیری از سایت اینترنتی بی نسخه را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم. این سایت با در نظر گرفتن انواع داروها و متخصصان با دانش به صورت 24 ساعته خدمات دارو را به افراد نیازمند ارائه می‌دهد.

گفتنی است که مزیت‌های داروخانه اینترنتی بی نسخه می‌توان به ارسال رایگان، ضمانت بازگشت تا 7 روز، تضمین اصالت کالاها و پشتیبانی بسیار سریع اشاره کرد. ضمناً قیمت محصولات این فروشگاه نیز به نسبت سایر فروشگاه‌های اینترنتی پایین‌تر است. بنابراین برای استفاده از خدمات تیم تخصصی بی نسخه کافی است که با استفاده از راه‌های در نظر گرفته شده به سایت معرفی شده مراجعه نمایید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!