بهترین روش های تبلیغات در تلگرام کدامند؟۶ دی ۱۴۰۰ 2 رای

تلگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در بین کاربران ایرانی است که افراد زیادی به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی روش‌های متداول تبلیغات در تلگرام بپردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فروش خود را افزایش دهید و حتی به فروش آنلاین محصولات خود بپردازید.

تلگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در بین کاربران ایرانی است که افراد زیادی به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی روش‌های متداول تبلیغات در تلگرام بپردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فروش خود را افزایش دهید و حتی به فروش آنلاین محصولات خود بپردازید. یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران تلگرام است که روزانه کاربران بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند. تلگرام نیز مانند اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی است که برای رشد و راه‌اندازی کسب و کار نیاز است.

کاربران بسیار زیادی روزانه از تلگرام استفاده می‌کنند و شما می‌توانید با تبلیغات و فعالیت صحیح در این شبکه‌ی اجتماعی، به کسب درآمد از طریق تلگرام بپردازید. در مقایسه با اینستاگرام، فعالیت در تلگرام کمی دشوارتر است و شما نمی‌توانید به راحتی میزان کاربران خود را افزایش دهید. به همین دلیل تبلیغات در تلگرام بسیار متداول‌تر است که در این مقاله از همیار آکادمی به انواع روش‌های تبلیغ در تلگرام می‌پردازیم.

اهمیت و مزایای تبلیغات در تلگرام

در آوریل سال ۲۰۲۰ تعداد کاربران فعال تلگرام به ۴۰۰ میلیون نفر رسید، در حال حاضر روزانه ۱.۵ میلیون کاربر از اکانت خود در این پلتفرم استفاده می‌کنند. اهمیت تبلیغات در تلگرام را شاید بتوان به این شکل عنوان کرد که با وجود تعداد نسبتا بالای کاربران در این پلتفرم، معرفی محصولات و خدمات به آن‌ها کار چندان راحتی نیست. تلگرام امکانات خوب و بی‌نظیری برای کسب و کارها ایجاد کرده است. با استفاده از این پلتفرم به روش‌های مختلفی می‌توان به ارائه اطلاعات به مشتریان و همچنین برقراری ارتباط راحت و آسان با آن‌ها پرداخت اما تلگرام مانند اینستاگرام یک شبکه اجتماعی نیست. تلگرام یک پیام‌رسان است که ما می‌خواهیم از امکانات خوب و سودمند آن برای معرفی و فروش محصولات خود استفاده کنیم. بنابراین ما نیاز داریم از روش‌های مخصوصی برای تبلیغات در تلگرام استفاده کنیم و در این زمینه هم باید زمان و انرژی کافی در نظر بگیریم.

تبلیغات در تلگرام برای معرفی و فروش محصولات و خدمات به ما کمک می‌کند از مزایای فوق‌العاده این پلتفرم که در کمتر پلتفرمی پیدا می‌شود، بهرمند شویم. شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلفی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توان به فروش یا تبلیغ محصولات اقدام کرد اما شاید شما هم موافق باشید که تنها تلگرام است که تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که یک کسب و کار آنلاین به آن احتیاج دارد را یکجا درون خود دارد. این قابلیت ها عبارتند از: فضاهای مناسب برای انتشار عکس و محتوای متنی جهت معرفی محصول، برقراری ارتباط به شکل‌های مختلف در کوتاه‌ترین زمان، وجود امکانات مختلف برای مطلع شدن از نظرات و تجربیات مخاطبین و دریافت فیدبک از سوی آن‌ها، که همگی از جمله مزیت‌هایی هستند که تلگرام در اختیار کسب و کارهای اینترنتی قرار می‌دهد. بنابراین ما با انجام تبلیغات در تلگرام می‌توانیم از این مزایا بهرمند شویم.

چه کسانی نیاز به تبلیغات در تلگرام دارند؟

با توجه به مزایایی که تبلیغات در تلگرام دارد، ممکن است افراد زیادی تمایل پیدا کنند که بخشی از کسب و کار خود را وارد این پلتفرم کنند. این امکانات و مزایا مناسب چه کسانی است و چه افرادی می‌توانند از تلگرام برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنند؟ اگر جز هر کدام از گروه‌های زیر هستید، می‌توانید از روش‌های تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید:

کسانی که لیستی شماره تماس های مخاطبین خود دارند

اگر در گوشی یا هر بانک اطلاعاتی دیگری، لیستی از شماره تماس مخاطبین و مشتریان خود دارید، تلگرام می‌تواند یک پلتفرم عالی برای تبلغات کسب و کارتان باشد. شماره این افراد را ذخیره و شروع به ارسال پیام برای آن‌ها کنید. می‌توانید یکی از بهترین محصولات خود، یک آفر ویژه یا یک محتوای متنی تبلیغاتی که در آن برند، محصولات و شماره تماس خود را نوشته‌اید، آماده و برای این افراد در تلگرام ارسال کنید.

البته گروهی از افراد نیز با خرید بسته‌های شماره تماس اقدام به ارسال پیام‌های تبلیغاتی برای مخاطبان می‌کنند که این روش چندان موثر نیست. تبلیغات در تلگرام به این روش زمانی می‌تواند بازخورد مناسبی برایتان داشته باشد که جمعیت هدف خود را بشناسید. لیستی که پیش از این به آن اشاره کردیم، لیست شماره تماس افرادی بود که احتمالا قبلا از شما خرید کرده‌اند یا دست کم با محصولات شما آشنا هستند، به نوعی مخاطب محصول یا خدمات شما محسوب می‌شوند. اما لیست شماره تماس‌های آماده که عموما هم به صورت غیرقانونی به فروش می‌رسند، چنین ویژگی ندارند. ممکن است شما لیستی از ۱۰۰۰ شماره تماس خریداری کنید و با صرف زمان و انرژی زیاد، برای آن‌ها در تلگرام پیام تبلیغاتی ارسال کنید ولی بی نتبجه باشد. درواقع شما هیچ اطلاعاتی درمورد سن این افراد، جسیت آن‌ها و نیازها و سلیقه‌شان ندارید که بتوانید مناسب با نیاز آن‌ها خدمات ارائه بدهید. بدیهی است که در این لیست احتمالا افراد زیادی وجود دارند که هیچ نیازی به خدمات و محصولات شما ندارند و در نتیجه زمان، انرژی و پول خود را بیهوده صرف تبلیغات اشتباه کرده‌اید.

پیشنهاد می‌شود در هر پلتفرمی که فعالیت می‌کنید یا اگر صاحب وب‌سایت هستید، شماره تماسی از مشتریان خود بگیرید و آن را در جای مطمئنی ثبت و نگهداری کنید. به این ترتیب پس از مدتی یک بانک اطلاعاتی ارزشمند از شماره تماس افرادی دارید که احتمالا به محصولات شما نیاز دارند و تبلیغات‌تان برایشان با سودآوری همراه خواهد بود.

کسانی که تمایل دارند محصولات خود را به صورت جامع معرفی کنند

معرفی صحیح محصولات اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند بر میزان فروش شما تاثیر مستقیم بگذارد. چطور می‌توان محصول یا خدمات را به صورت کامل و جذاب معرفی کرد؟ بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند جلوی یک دوربین بایستند و شروع به توضیح درمورد محصول خود کنند. این روش بدون شک بسیار تاثیرگذار است اما آیا همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند؟ افراد زیادی هستند که با دوربین رابطه خوبی ندارند یا امکانات کافی برای ضبط ویدیو ندارند، این افراد معمولا منظور خود را در قالب ویس یا نوشتار راحت‌تر به مخاطب انتقال می‌دهند. تبلیغات در تلگرام برای این افراد می‌تواند یک گزینه ایده‌آل باشد، در تلگرام هیچ محدودیتی برای نوشتن متن یا ارسال فایل‌های صوتی ندارید، می‌توانید به راحتی محصولات خود را به هر روشی که ترجیح می‌دهید به صورت کامل معرفی کنید و آن را در گروه یا کانال تلگرامی خود بگذارید.

حتی اگر هم علاقمند به ضبط ویدیو هستید، باز هم بدون هیچ محدودیتی می‌توانید این کار را انجام دهید و ویدیوهای خود را با مخاطبان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید. تلگرام حتی این امکان را نیز در اختیار شما قرار داده تا از طریق نظرسنجی یا نوشتن کامنت، از سوی مشتریان خود فیدبک دریافت کنید. بنابراین تبلیغات در تلگرام یک روش عالی و بدون نقص برای همه افراد است تا از طریق آن بتوانند محصولات خود را به صورت جامع و کامل به مخاطبان‌شان معرفی کنند.

کسانی که در حوزه آموزش فعالیت می کنند

اگر مشغول به آموزش یک دوره بخصوص هستید، نیاز دارید که در تلگرام به انجام تبلیغات بپردازید. تلگرام یکی از بهترین پلتفرم‌هایی است که در حال حاضر می‌توان برای ارائه محتوای آموزشی از آن استفاده کرد. اگر فایل‌های آموزشی خود را در کانال یا گروه تلگرامی قرار داده‌اید، بهتر است از همین پلتفرم نیز جهت تبلیغات استفاده کنید. به این شکل می‌توانید نمونه فایل‌های آموزشی خود را برای مخاطبین ارسال کنید تا آن‌ها با کیفیت محتوای آموزشی و نحوه آموزش شما آشنا شوند. تلگرام پیام‌رسان خوب و مناسبی برای ارسال ویدیو است که شما از این ویژگی آن می‌توانید جهت تبلیغات کسب و کار خود بهره ببرید.

کسانی که دوست دارند با مخاطبین خود ارتباط بهتری برقرار کنند

واتس‌اپ، اینستاگرام، SMS همگی از جمله ابزار و روش‌هایی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید اما کدامیک از آن‌ها کامل است و تمام امکانات موردنیاز برای برقراری یک ارتباط عالی را در اختیارتان می‌گذارد؟ همه این روش‌ها در نهایت دارای محدودیت‌هایی هستند و تنها تلگرام است که بدون هیچ محدودیتی به کاربران خود اجازه می‌دهد به شکل‌های مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. ارسال انواع فایل‌ها به ساده‌ترین روش ممکن، ادیت پیام‌های متنی، ارسال ویس، ذخیره‌سازی ویس‌ها جهت ساخت بانک اطلاعات از مشتریان و… از جمله ویژگی‌هایی است که در حال حاضر تنها در تلگرام قابل دسترسی است. بنابراین تبلیغات در تلگرام و هدایت مشتریان خود به این پلتفرم، می‌تواند باعث سهولت کار شما برای برقراری ارتباط با آن‌ها نیز بشود.

۹ ویژگی که یک کارآفرین را از یک کارمند متمایز می‌کند

انواع روش های تبلیغات در تلگرام

روش‌های مختلفی برای تبلیغات در تلگرام وجود دارد که شما می‌توانید باتوجه به نوع کسب و کار خود و شرایطی که از آن برخوردار هستید یکی از آن‌ها را انتخاب و به تبلیغ کسب و کار خود در این پلتفرم بپردازید. در ادامه شما را با چند مورد از این روش‌ها آشنا خواهیم کرد:

۱- تبلیغات با توجه به میزان بازدید هر پست

یکی از روش‌های تبلیغات در تلگرام، تبلیغات بر اساس میزان بازدید در تلگرام است که معروف‌ترین و متداول‌ترین روش تبلیغات به شمار می‌آید. روش کلی تبلیغات بر اساس میزان بازدید در تلگرام به این صورت است که یک کانال را برای درج بنر تبلیغاتی خود انتخاب می‌کنید و طبق شرایطی که معمولا هر کانال از پیش برای تبلیغاتش مشخص کرده است یکی از پلن‌های تبلیغاتی آن کانال را انتخاب می‌کنید. به عنوان مثال: «۵۰ هزار بار بازدید شود». در این روش بعد از اینکه بنر شما به این عدد رسید مدیر کانال تبلیغ شما را حذف خواهد کرد. با وجود شیوه‌های مختلف درج آگهی تلگرامی، اکثر افراد تمایل دارند از این شیوه نسبت به سایر روش های تبلیغات در تلگرام استفاده کنند.

۲- تبلیغات ساعتی یا زمانی در تلگرام

یکی دیگر از روش های تبلیغات در تلگرام این شیوه تبلیغاتی است که بر اساس ساعت (Per Hours) انجام می‌شود. شما باید کانال هدف خود را مشخص کنید و به تبلیغات در آن بپردازید. هر کانال برای خود بخش قوانین و قیمت‌هایی را ایجاد می‌کند و شما باید یکی از طرح‌های قیمت را انتخاب کنید. بسته به طرح انتخابی ساعتی، پست شما در کانال پربازدید قرار می‌گیرد و بعد از چند ساعت حذف می‌شود. شما می‌توانید در این مدت ورودی‌های بسیار خوبی را جذب کنید اما به این نکته توجه کنید که زمان انتشار تبلیغ و درج پست بسیار مهم است و بیشتر کانال‌های معروف در ساعات پر بازدید، هزینه‌ی بیشتری را دریافت می‌کنند.

دقت داشته باشید که مبلغی که به ازای هر مقدار بازدید می‌پردازید با توجه به نوع کانال و تعداد اعضای آن کانال می‌تواند متفاوت باشد. بهتر است زمانی از این روش استفاده کنید که همه جوانب را بررسی کرده باشید و از بازخورد تبلیغ‌تان تا حدود زیادی اطمینان داشته باشید، در غیر این صورت حتما به سراغ سایر روش‌های تبلیغات در تلگرام بروید.

۳- تبلیغات گسترده در تلگرام

یکی از بهترین روش های تبلیغات در تلگرام روش تبلیغ به صورت گسترده است. این نوع تبلیغات در واقع به نوعی همان تبلیغات بازدیدی هستند که در رده‌های بالاتر و قدرتمندتر انجام می‌شود و می‌تواند حتی در سطح کل کشور هم گسترش پیدا کند. اساس کار این روش تبلیغاتی به این صورت است که بنر تبلیغ شما به یکباره در تعداد زیادی از گروه‌های مختلف درج می‌شود. در واقع تعداد بازدید درخواستی شما مساوی است با جمع بازدید هر بنر شما که در هر یک از کانال ها قرار می‌گیرد. به عنوان مثال فرض کنید شما به یک آژانس تبلیغاتی ۱۰۰K درخواست داده‌اید و آگهی شما در ۳ کانال به صورت همزمان درج می‌شود:

  • کانال اول: ۵۰K بازدید
  • کانال دوم: ۳۰K بازدید
  • کانال سوم: ۲۰K بازدید

در روش تبلیغ گسترده دیگر نیازی به مدیریت پست‌های تبلیغی نیست

به هیچ وجه نگران نباشید چون قرار نیست مانند سایر روش‌های تبلیغات در تلگرام شما آن‌ها را مدیریت کنید. شما فقط با یکی از مدیرهای تبلیغات گسترده تلگرام هماهنگ می‌کنید که می‌خواهید تبلیغتان چند K (یا چند هزار) بازدید داشته‌باشد و کلیه هماهنگی‌های لازم دیگر با کانال‌های دیگر را خود مدیر مربوطه انجام می‌دهد.

تبلیغ شما طبق زمان مورد نظر خودتان یا طبق پیشنهادات یا پلن‌های ارائه شده توسط مدیر شبکه گسترده، درج می‌شود و پس از آنکه مجموع بازدید آگهی شما در کانال‌ها به رقم توافق شده رسید، آنگاه کلیه کانال‌هایی که تبلیغ شما را گذاشته بودند آگهی‌تان را برمیدارند(حذف می‌کنند).

۴- تبلیغات شبانه، یکی از پربازده‌ترین نوع تبلیغات در تلگرام

تبلیغات به شیوه شبانه یک نوع از بهترین و موثرترین روش‌های تبلیغات است که پرطرفدارترین نوع تبلیغ در تلگرام نیز به حساب می‌آید. در این روش بنرتان به عنوان مثال از حدود ساعات ۲۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰ درج می‌شود و تا روز بعدی و تا ساعاتی حدود ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ ظهر باقی می‌ماند و سپس حذف می‌شود.

اگر تبلیغ شبانه آگهی شما در کانال پست آخر آنجا باشد، باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید. اما تعداد بازدید و نتیجه بسیار فوق العاده عالی برای شما به همراه خواهد داشت. البته می‌توانید ترکیبی از تبلیغات پست آخر شبانه و تبلیغات ساعتی را نیز داشته باشید. مثلا یک رقم بازدید مشخص شود که تا پایان آن بازدید پست شما آخرین پست آن کانال باشد و بعد از آنکه به بازدید مورد نظر رسید، سپس روی آن پست درج شود. مثلا شما توافق می‌کنید که بنرتان تا زمان رسیدن به ۵۰K بازدید پست آخر بماند و پس از آنکه بازدید به این عدد رسید، ادمین کانال مجاز به درج پست‌های دیگر در کانال خود باشد و فرضا بعد از ۴ ساعت در نهایت آگهی حذف شود.

چند نکته مهم که هنگام تبلیغ در تلگرام باید رعایت کنید

تبلیغات در تلگرام با توجه به هزینه‌های مختلفی که هر کانال تعیین می‌کند، بسیار حساس و پیچیده است و باید بسیار دقت کنید. در ادامه نکاتی را به شما می‌گوییم که بهتر است هنگام تبلیغ در تلگرام به آن‌ها توجه کنید.

  • اگر در ابتدای کار هستید، ابتدا از تبادل اعضا به صورت رایگان عضو گیری کانالتان را پیش ببرید، سپس به سراغ سایر روش‌های تبلیغات در تلگرام و پرداخت وجه بروید.
  • به محض اینکه از فروش محصول یا خدماتتان به درآمد رسیدید، حتما مبلغ قابل توجهی را برای تبلیغات خود صرف کنید تا سریع‌تر رشد کنید و درآمدتان تصاعدی افزایش یابد.
  • قیمت تبلیغات در کانال‌های مختلف با توجه به تعداد اعضایشان و همینطور مقدار مشهور بودن کانال، متفاوت است پس حتما قیمت کانال های دیگر را نیز مقایسه کنید تا مقرون به صرفه‌ترین تبلیغات را داشته باشید.
  • تبلیغات در کانال‌های خبری گران‌ترین نوع تبلیغات است زیرا مخاطبین با کیفیتی دارد و اعضا آن‌ها تقریبا همواره اکثر پست‌های کانال را مطالعه می‌کنند.

اگر محصول یا خدمات شما، محلی است و به جز شهر خودتان نم‌یتوانید در شهرهای دیگر خدماتتان را توضیع کنید، حتما دقت داشته باشید که اکثر کانال های تلگرام بومی نیستند و اعضای آن‌ها از هر جایی از کشور می‌توانند باشند. پس به سراغ کانال‌های بومی مربوط به شهر یا استان خودتان بروید. مثل: کانال اخبار تهران، کانال حوادث اصفهان و … . بنر تبلیغاتی شما مهم ترین عامل موفقیت شما در تبلیغات تلگرامی است اگر بنرتان مناسب نباشد، هرچقدر هم که توان پرداخت هزینه‌های تبلیغات را داشته باشید باز هم بازخوردی که از یک بنر خوب می‌توانید به دست آورید را نخواهید داشت و بدون بنر خوب، هیچکدام از روش‌های تبلیغات در تلگرام برای شما نتیجه‌ای ندارد.

تبلیغات در تلگرام؛ یک روش عالی برای تبلیغات تاثیرگذار

تلگرام نیز به مانند سایر شبکه‌های اجتماعی معروف، یکی از دریچه‌هایی است که می‌تواند ورودی‌های بسیار خوبی را برای شما ایجاد کند. روش‌های مختلفی برای تبلیغات در تلگرام وجود دارد که می‌تواند به کسب درآمد از تلگرام کمک کند. ما در این مقاله به صورت کامل به اینن روش‌ها پرداختیم. در نهایت دوست داریم بدانیم که نظر شما درباره‌ی این مقاله چیست؟ آیا روش‌های دیگری برای تبلیغات در تلگرام می‌شناسید؟ لطفا نظرات خودتان را با ما و همراهان همیار آکادمی در زیر همین پست به اشتراک بگذارید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!